Egyértelműen a germán ellenfeleket célozza a Peugeot 508-as

Letámadja a németeket az 508-as

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Párizs csillagai között előkelő helyen szerepel majd a Peugeot új csúcsmodellje, az 508-as. Prémium irányba mozdul.

Maradt a hatalmas méretű az első légbeömlő, de újabban nem a lökhárító aljában terpeszkedik, hanem a kocsi orrának meghatározó eleme. Csak nincs annyira túlhangsúlyozva, mint az Audik esetén. Egyáltalán nem légből kapott a hasonlat, elég egy pillantást vetni a belső teret ábrázoló első fényképre. Az előválasztó-kar mögött ott találjuk azt a tekerős-gombos központi kezelőszervet, amelynek felépítése és elhelyezése egészen mostanáig az ingolstadti márka sajátja volt. Ami jó – és nincs szabadalmakkal védve – azt érdemes lemásolni, gondolhatták a francia mérnökök, és ezt nem először teszik. Az utastérben használt anyagok és minőségérzet már a 308/3008 óta közel van ahhoz, amit a német prémiummárka kínál. A Peugeot 508-asnak azonban nem az Audik az ellenfelei, hanem az eggyel hétköznapibb autók. Úgymint a Volkswagen Passat, amely szintén Párizsban lesz leleplezve, és ha minden igaz, még a héten világot látnak róla az első hivatalos információk. Az első, hozzávetőleges méretek segítenek elhelyezni a francia újdonságot: a lépcsős hátú hossza 4,79, a kombié 4,81 méter, a tengelytávolság 2,81 méter. Ezekből is látszik, hogy az autó félúton helyezkedik el a 407-es (4,7 méter) és a 607-es (4,9 méter) között. Műszakilag az előbbihez áll közelebb, hiszen ugyanarra a padlólemezre épül, tudásban azért a márka csúcsmodelljéhez méltóan viselkedik.
A motorkínálat fejezetben viszonylag gyorsan el lehet intézni a benzinmotorokat, az 1,6 literes négyhengeres szívó (120 LE) és THP (156 LE) változatban lesz elérhető. A dízelek sora ennél sokkal hosszabb, igaz az is 1,6 liternél indul, az Euro 5-ös tisztaságú e-HDi 112 lóerős változata motorleállító rendszerrel is rendelkezik. Ugyanez igaz a kétliteres dízel 140 és 163 lóerős változataira, utóbbiból készül a hátsó tengelyre szerelt 37 lóerős elektromotorral összesen 200 lóerős Hybride4 változat. Ez az összkerékhajtás mellett pusztán elektromos üzemmódban is képes haladni, azaz teljes értékű hibrid, ennek megfelelően 99 g/km-es CO2-kibocsájtással rendelkezik. A kínálat – és az oroszlános márka – csúcsán a háromliteres, 240 lóerős V6-os dízel áll majd.
Utóbbihoz hatfokozatú automatikus váltót adnak, a kisebb erőforrásokhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy robotizált váltó kérhető. Dupla kuplungos váltóról egyelőre semmi hír, a franciák nem látják indokoltnak a robotizált váltónál jóval bonyolultabb, drágább szerkezet kifejlesztését. E helyett inkább olyan dolgokba invesztált a cég, mint a legfontosabb információkat a szélvédőre kivetítő Head Up Display, vagy távolságtartó tempomat, sávtartó segéd. Elég lesz ez a német autókat favorizáló vásárlók meggyőzésére? Nem a Peugeot 508-as tudásán, sokkal inkább az előítéleteken múlik majd a dolog.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?