Egymillió kilométert futott Toyota Avensis Németországból

Sokat futott Toyotáknak szerveztek találkozót Németországban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota Deutschland által szervezett márkatalálkozóra kifejezetten a sokat futott modelleket várták. A belépő 200 ezer kilométer volt, de a rekorder viszont már több mint egymilliót futott.


A Toyota Deutschland első ízben rendezett márkatalálkozót azoknak a Toyota-tulajdonosoknak, akik extrém futásteljesítménnyel büszkélkedhetnek. A belépő kétszázezer kilométernél volt, de a harminc résztvevő többsége ennél jóval többet, három- vagy akár hatszázezer kilométert tett meg autójával. Mindegyikük teljesítményén túlmutat azonban egy Avensis, amelybe 2001 óta több mint egymillió kilométert tekert bele tulajdonosa – méghozzá fődarab-csere nélkül!
Az ezüstszürke fényezésű Toyota Avensis pont úgy néz ki, mint bármely modelltársa – talán csak az feltűnő, hogy 17 éves korához képest kiváló állapotban van. Nem is gondolnánk, milyen kiválóban: az autóban a mai napig az eredeti (2.0 D-4D) motor és sebességváltó dolgozik, de a generátort sem kellett még cserélni. Szemmel láthatóan gondját viselték a berlini Motor Company Toyota márkakereskedés szervizében, ahová tulajdonosa az első perctől kezdve hordta. Eddig mintegy 67 alkalommal találkoztak az Avensisszel a szerelők, hiszen a tulajdonos egyszer sem mulasztotta el a 15 ezer kilométerenként előírt karbantartást – az autó a mai napig 1 millió 13 ezer 510 kilométert tett ugyanis meg! Ilyen szélsőséges futásteljesítmény mellett nem csoda, hogy pont a napi kilométerszámláló romlott el a kocsin: 998 ezer kilométer után szép csendben megállt, ám a gondos tulajdonos akkurátusan vezetett menetnaplójában pontosan nyomon lehetett követni az azóta megtett távolságot.
Az autó legalább annyira tanúskodik a Toyota, mint a márkaszerviz minőségéről, ezért a kereskedés megvásárolta az autót annak első és egyetlen tulajdonosától, és díszhelyen állították ki a szalonban.
Hirdetés
„Bensőségesen ismerjük az autót” – árulta el Benjamin Hain, a kereskedés munkatársa a kölni márkatalálkozón. „Minden egyes kilométert saját lábával taposott bele az autóba a gazdája, hiszen nincs tempomat az autóban. Az Avensis legkiválóbb állapotban lévő alkatrésze egyébként a hátsó üléssor, mivel azt a 17 év és egymillió kilométer alatt soha senki nem használta.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.12.29. at 17:04
    Permalink

    Ez egy nagyon jó hely ( http://egzostive.com/toyota-collection/ ) , havonta egyszer megnyitják és körbe lehet nézni. De speciel én szépen megkértem őket, és soron kívül is beengedtek (de nem biztos hogy mindenkinek megteszik). Amúgy az ott dolgozók valódi rajongók akik szeretik a márka történetét. Aki szereti a régi Toyotákat, legendás darabok vannak, pl van egy Landy-jük amit magyarok újítottak fel (a fehér Landy innen is üdvözli Ferencet, Nándit, istávnt és Tibort, akiknek szignóját viseli 🙂 ). Egy másik meg Roger Moore személyes autója. Meg van sirályszárnyas Sera (amit nem árultak, ez egy előszériás pld), békalámpás Celica STI (F1 pilóták által szignózva), és a szomszédból (Toyota Motorsport) pár nyalánkság (LMP1, Sainz Corolla WRC-je (természetesen elsütöttem a pol-inkorrekt kérdést hogy mikor javították meg a hátsó szélvédőt) F1 autó és még mások).

Vélemény, hozzászólás?