Morcosabb lett a frissÃtéstÅ‘l a C3
Az évek, évtizedek alatt, ahogy nÅ‘ a kisebb-nagyobb elÅ‘nye néhány autóipari vállalatnak, úgy kebelezik be szépen lassan a versenyt nem bÃró kisebb, önálló márkákat. Ugyan számos márka modelljei közül választhatunk, a tömegautók legtöbbje (talán csak a Mazdát leszámÃtva) hatalmas konszernek tulajdonában van, és a költségcsökkentés, a gyártás optimalizálása révén egyre nagyobb arányban a "családi" alkatrészhalmazból épülnek fel. Sajnos a költségcsökkentés hatását vásárlóként nem érzékelhetjük alacsonyabb árakban, legfeljebb az újabb technológiák szélesebb körben való elterjedésének örülhetünk, de az egyedi járműveket kedvelÅ‘k egyre kevesebb opció közül választhatnak individualizmusuk kifejezéséhez.
Szerencsére ott van a Citroën, ami bár korábban a PSA-csoport, most már a Stellantis égisze alatt működik, továbbra is egyedi, egészen konkrétan különc stÃlusú autókkal van jelen a piacon. Nem a biztos középutat választották konzervatÃv dizájnnal, a kevésbé merész vásárlóknak ott van a Peugeot és immár az Opel, a Citroën megosztó, furcsa, de az utakat mindenképpen szÃnessé tevÅ‘ kocsikat készÃt. Nem mindig végzÅ‘dik ez jól, sok Citroën eltűnt már a süllyesztÅ‘ben, de a C3 majdnem két étvizedes pályafutása alatt óriási sikereket ért el. Több mint 4,5 millió darab kelt el beÅ‘le, amibÅ‘l 1 milliót a jelenlegi, harmadik generáció tesz ki. 2016-os bemutatását követÅ‘en tavaly frissült, hogy az aktuális márkaarculatot viselje magán, ennek köszönhetÅ‘en ma is friss látványt nyújt az utakon. Európában a kisautók szegmensében szinte mindenhol a legnépszerűbb 7 között van, néhány piacon pedig, mint például Franciaországban, Spanyolországban, Dániában, Szlovákiában vagy Bulgáriában pedig a top 3-ban végez eladásokat tekintve.
Az autó szinte minden szegletének szÃne variálható
Nem véletlen egyébként elÅ‘kelÅ‘ helyezése északi szomszédunknál, ugyanis Nagyszombaton, Pozsonytól 50 km-re gyártják a francia kisautót. Bár már egymillió példány készült itt, a számos konfigurálási lehetÅ‘ségnek köszönhetÅ‘en kevés C3 hasonlÃt egymásra. Összesen 97 féle kombinációval választható az autó külseje: variálható a tetÅ‘ szÃne, a dekormintázata, az Airbump buborékok részleges szÃne, illetve van kéttónusú felni is. A megrendelt C3-ak majdnem fele a drágább felszereltségi szinteket kapta, a vevÅ‘k 65%-a választott eltérÅ‘ szÃnű tetÅ‘t és karosszériát, és még ennél is többen pipálták be az Airbumpot az opciós listán. Az individualizmus mellett a komfort a Citroën másik jelszava, Ãgy a tavalyi modellfrissÃtés után megkapta a C3 is az új tÃpusú, különösen kényelmes üléseket, és technológia terén sem kell szerénykednie a kisautónak, van Android Auto és Apple CarPlay a 7 colos érintÅ‘képernyÅ‘n, illetve egy sor vezetéssegÃtÅ‘ rendszer is.