Egyre több e-matricát és parkolójegyet veszünk mobillal

Tovább nőtt a mobilfizetési forgalom az autósok körében

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Működésének harmadik negyedévében tovább növelte forgalmát a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által működtetett Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR).

A korábbi várakozásoknak megfelelően - 2014. év utolsó negyedévéhez képest - 2015. első negyedévében mérsékelten, de 7%-kal tovább nőtt a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül megvalósult mobilfizetési tranzakciók száma és az abból származó forgalom. Tavaly az október–december időszak alatt, azaz a negyedik negyedévben a mobilparkolásból származó forgalom 1,776 milliárd forintot ért el, ezzel szemben az idei év első három hónapja alatt 1,897 milliárd forint forgalom valósult meg a rendszeren keresztül. Közel 10 millió forintnyi növekedést mutatott az e-autópálya, illetve HU-GO TopUp és viszonylati jegy értékesítés is az első negyedévben. „A mobilfizetés növekedésével párhuzamosan tovább emelkedett azon felhasználóink száma, akik a korábbi SMS alapú fizetési megoldás helyett a viszonteladóink, vagy a Társaságunk által fejlesztett applikációkon keresztül veszik igénybe szolgáltatásainkat. A januári parkolási forgalmi adatok idén meghaladták az előző havi értékeket, pedig ez az időszak egyébként uborkaszezonnak számít. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2015. év januárjában elindította azt az országos Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platform (NEJP) kialakítását, amelyet a közösségi közlekedés intelligens rendszereivel együtt valósul meg. A NEJP idei évi elindulásával Európában egyedülálló, országosan egységes, a közösségi közlekedést is kiszolgáló jegyrendszer valósul meg” – nyilatkozta Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.
Hirdetés
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2015. január 1. - március 31. (negyedéves) üzemi statisztikai adatai*:
  1. Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 4 363 ezer Ft
  2. Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 3 783 ezer Ft
  3. Összes mobilparkolásból származó forgalom: 1 897 000 ezer Ft
  4. Összes autópálya e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy vásárlások száma (alkalom): 213 ezer Ft
  5. Összes autópálya e-matricából, HU-GO TopUp és viszonylati jegyből származó forgalom: 1 047 000 ezer Ft


*A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül létrejött tranzakciók, az önkormányzatok, és az állam számára megfizetett díjak!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 19:19
    Permalink

    Mi is vettünk egy Pest megyeit január 6-án a NÚSZ online felületén, majd február 26-án – egy lehajtóban történt megállítás során – jött a fekete leves, hogy nincs érvényes jogosultság az autón (akkor már 7 hete használtuk az M3-ast). Még aznap személyesen bevittünk minden a NÚSZ által küldött email-t és visszaigazolást, banki tranzakciós másolatot a sikeres vásárlásról. 30 nap alatt kellett volna kivizsgálnia a NÚSZ-nak az esetet, de a mai napig (további 7 hét alatt) nem sikerült megállapítaniuk és elismerniük a saját hibájukat. Pedig mi megvettük, ki is fizettük, a pénz vissza sem jött, a rendszám is egyezik az összes igazoláson…. Csak várunk, várunk, érdeklődünk náluk, de semmi sem történik. Egyébiránt – kedves autonavigator.hu, Önöknek is elküldtem február 27. körül a teljes történetet, de még egy válaszra sem méltattak, pedig tanulságos lett volna a történet minden autós számára.

Vélemény, hozzászólás?