Eladó a közönségkedvenc autós színész tűzpiros M3-asa

Az Egyesült Államokban kínálják eladásra ezt a makulátlan állapotban lévő E30-as BMW M3-ast

Mintha csak tegnap gördült volna le a futószalagról ez az 1991-es sportkupé, ami a néhai Paul Walker gyűjteményében pihent, és mindössze 21 ezer km-t futott eddig.

A BMW M-rajongóknak nem kell bemutatni a mára legendás státuszúvá vált első generációs, E30-as M3-ast. A szebb állapotban lévő darabokért ma is jelentős összegeket kérnek, főleg akkor, ha olyan híresség tulajdonában állt, mint Paul Walker. A színész nem csak a filmvásznon hajtott jobbnál jobb kocsikat a Halálos Iramban sorozatban, saját maga is autórajongó volt. 2013-ban tragikus balesetben hunyt el egy Porsche Carrera GT utasülésén, de saját kollekciójában több M3-as BMW is előfordult. Ezek közül eladó most ez az újszerű állapotban lévő példány, aminek természetesen a népszerűség, a hiba- és balesetmentesség, illetve a híres volt tulajdonos miatt meg is kérik az árát: az amerikai Reserve Auto Group 50 millió forint körüli összegért kínálja a kocsit. Összehasonlításképp: ennyi pénzért kettő vadonatúj alapáras M4-est lehetne venni.
Hirdetés
Persze igaz, hogy az M4-esekből még ki tudja, mennyi készül, E30-as M3-asból viszont már sosem lesz több. Mindössze 18 ezer darabot gyártottak ebből a generációból, az amerikai piacra szánt kivitelekből, mint amilyen ez is, pedig alig több, mint 5 ezret. A 30 éves autó kilométerórája 21.320-at mutat, ami alatt az eladó állítása szerint egyetlen balesetet sem szenvedett. Ez látszik is a képeken, nem csak a lökhárítók vannak makulátlan állapotban, a műanyag elemeken sem látszik az idő múlása, és még az olyan érzékeny területek is csillognak-villognak a beltérben, mint a sebességváltó kar, vagy a műszerfal gombjai. Az előző tulaj európai szabványos, de hivatalos BMW fényszórókra cserélte az első lámpatesteket, illetve az Evo különkiadásról származó 16 colos felnikkel helyettesítette az eredeti 15 colosakat, de megvannak még a gyári alkatrészek is, valamint vezetett szervizkönyv dokumentálta a javításokat. A fényezéshez sem nyúltak, a légkondi is fújja a hideget, ahogy csak kell, és az eladók szerint még most is úgy vezethető a kocsi, mint az álom. Nem véletlen a kivételes állapot, ezt a darabot nem hajtották szét az évek során, ugyanis mindig is gyűjtők tulajdonában állt.
Hirdetés
A legelső M3-ast egy soros négyhengeres benzinmotor hajtotta, ami az amerikai specifikációjú darabokban 192 lóerőt teljesített. Ezt egy ötsebességes kézi váltó vitte át a hátsó kerekekre, a végsebesség 235 km/h körül alakult. Több részleten is módosítottak az alap 3-ashoz képest, természetesen elengedhetetlen volt a hátsó szárny, de könnyebb anyagúra cseréltek több karosszéria-elemet és sportosabbra vették a felfüggesztéseket is, illetve teljesen új fékeket is kapott az M verzió. A leglátványosabb újítás viszont a szélesített sárvédő elöl-hátul, ami nagyobb nyomtávnak adott helyet, így stabilabban vette a kanyarokat az autó. Olyannyira, hogy sokan ódákat zengtek az autó vezethetőségéről, több szakértő is a '80-as évek legjobb sportautói közé választotta az E30-as M3-ast. Ez persze meglátszott a motorsportban is, a 24 órás versenyek közül a Nürburgringen és Spában diadalmaskodott a modell, sőt, a WRC-ben és a DTM-ben is remekelt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?