Elektromos Bluebirddel ünneplik a Nissan 35 éves angol gyárát

A '80-as évek stílusa találkozik a modern technológiával a villanyhajtású Nissan Bluebirdben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Nissan Leaf sunderlandi gyára indulásakor, 35 éve még olyan ikonikus autókat készített, mint a Bluebird. A jubileumi ünneplés részeként egyet villanyhajtásúvá alakítottak.

Anglia észak-keleti részének egyik legfontosabb munkaadója a Nissan sunderlandi gyára. A Brexit miatt szóba került az is, hogy esetleg áthelyezik a gyártást máshová, de aztán maradtak a japánok, sőt, bővítéseket is beterveztek a következő évekre. Itt készül Európának a Juke, a Qashqai és persze a Leaf is, de 1986-os indulásakor a Bluebird szedánok gurultak még le a futószalagokról. 35 évvel és 10,5 millió legyártott autóval később a létesítményt még mindig üzemel, készen állva a jövő kihívásaira. Persze az elért eredményeket is meg kell ünnepelni, és nem is lehetne ezt szebben megtenni, mint a legelső modelljük és a jelenlegi elektromos autójuk összeházasításával.
Hirdetés
A lassan klasszikussá váló Bluebird egyik példányát a '80-as évek stílusában festették újra élénk színekkel, persze a névhez hűen kék árnyalat dominál a karosszérián. Kiszerelték belőle a belsőégésű motort, az üzemanyagtartályt és a sebességváltót, helyükre pedig a Leaf 40 kWh-s akkucsomagját, egy invertert és persze a villanymotort pakolták. Az akkumulátort két részre osztották, került belőle a belsőégésű motor helyére és a csomagtartóba is - elvégre a Bluebird padlólemeze messze nem olyan magas, hogy oda be tudták volna préselni. A többletsúly kezeléséhez módosítani, erősíteni kellett a szervokormányzást, a fékrendszert és a fűtést is - ezekre egyébként azért is szükség volt, mert már nem robbanómotorról kapják energiájukat, a villanymotorhoz kellett őket alkalmassá tenni. A tanksapka mögött már nem a benzintartályt találjuk, itt fogadja be az akkucsomag a töltést 6,6 kW értékkel - az üzemanyagszint-jelző pedig természetesen a töltöttségi szintet jelzi. Nem lesz a versenypályák ördöge az emissziómentes Bluebird, 0-ról 100 km/h-ra 15 másodperc alatt gyorsul, de városi használatra elég ez az érték, csakúgy, mint a 209 km-es hatótáv. Az átalakítást a LED-es megvilágítású Nissan embléma teszi teljessé az autó orrán. Egyelőre csak egy darab készült ebből a múltat és jövőt összekötő autóból, amit mellesleg nem is a Nissan csinált házon belül, hanem a gyáruk környékére települt Kinghorn Electric Vehicles, akik a gyár támogatásával a Leaf hajtásláncát építik be veteránautókba. Persze a gyár maga is részt vett a jubilálásban nem csak az elektromos Bluebird ünneplésével, hanem a jövőbe tekintéssel: a sunderlandi üzem nemrég hatalmas napelemparkot létesített, aminek kapacitását a következő években duplájára szeretnék növelni, hogy a gyár teljes energiaellátásának 20%-a helyben, megújuló forrásból származzon. Később pedig a tervek szerint itt készül majd a nemrég bemutatott CHILL-OUT villanycrossover sorozatgyártású változata.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.12.28. at 23:05
    Permalink

    Túl nagy okuk nincs az ünneplésre Sunderlandben. Rendesen lábon lőtték magukat a Brexittel…
    A 2017-es csúcs felét fogják hozni ez évben. És talán még nem ez az alja…

Vélemény, hozzászólás?