Elektromos minimálautók versenye – tippelj, melyik a leglassabb!

Szlalomversenyen és negyedmérföldes távon is összemérték a négy elektromos apróságot

Rövid, városi távok leküzdésére optimalizálták az itt szereplő villanyautókat, de a tesztelők ennél komolyabb kihívás elé állították őket, amihez ennél alkalmatlanabb autókat keresve se találni.

A brit WhatCar? magazin a Citroën Ami megjelenése kapcsán gyűjtött össze néhány elektromos törpét egy összehasonlító teszt erejéig. A legmókásabb versenyszám kétségkívül a gyorsulás, ahol 400 méteren fél perc feletti idő is született, de a legautószerűbb élményt és a legjobb ár/érték arányt is vizsgálták a tesztelők. Lássuk, mit tudnak az elektromos apróságok.
Hirdetés
A Renault Twizy 2012 óta van a piacon, és pont annyira szabad komolyan venni, mint azt a külseje sugallja. A kis franciát csak egy hajszál választja el a motorkerékpároktól, ami jót és rosszat is jelent. A sarkokba tett kerekeknek köszönhetően élmény a vezetés, az utastér viszont huzatos, hiába vásároljuk meg felárért az “ajtókat”. Két (kisebb termetű) személy foglalhat helyet a fedélzeten, de csak ha elég bátrak,

az Euro NCAP töréstesztjét is megjáró Renault-ban az oldalütközést a csípőjükkel kénytelenek tompítani az utasok.

A 470 kilós autó 80 km/h-val képes száguldani, a hatótávja 90 kilométer, mindezért átszámítva 5 millió forintot kér a Renault az Egyesült Királyságban. Az indiai Reva G-Wiz a kétezres évek elején jelent meg, és közel 20 éven át gyártották, főleg az angol piacon lett népszerű. A 15 lóerős teljesítménytől sokat nem szabad várni, a 665 kilós autó 64 km/h végsebességgel büszkélkedhet, egy töltés 80 kilométerig lehet elegendő. A típus gyártása 2019-ben befejeződött, a brit piacon már néhány százezer forintért megvehetőek a régebbi példányok. Nem találhattak volna kifejezőbb nevet a fehér színű versenyzőnek, ő ugyanis Micro Electric névre hallgat, és valóban apró és elektromos. Az 5 millió forintos jármű adja a legjobb minőségű belteret, napfénytető, klíma és tolatókamera is a felszereltség részét képezi. A hatótáv 150 kilométer, a végsebesség 78 km/h, az akkukapacitás 10 kWh, ami a mezőny legnagyobbja, a férőhelyek száma pedig négy, ez szintén egyedi a mezőnyben. A Citroën Ami kétségkívül a legfurább, de egyben legmókásabb külsejű, ami a szimmetrikus építésnek is betudható: az első és a hátsó panel, de még a két oldalajtó is felcserélhető. A beltér pofonegyszerű, de ízléses, a térérzet itt a legjobb, bár csak két férőhelyes. A 485 kilós francia hatótávja 70 kilométer, a végsebessége sem sok, csupán 45 km/h, ellenben az ára a legkedvezőbb, 3 millió forintért hazavihető.
Hirdetés
A gyorsulási versenyen egészen nagy különbségek adódtak. A rajt utáni pillanatokban tetemes előnyre tett szert a Micro, a többi három villanyautó egy rövid ideig együtt haladt, majd a Renault otthagyta a többieket. Ha a leggyorsabb modellre vágyunk, akkor Micro a legjobb választás, őt a Renault és a Reva követi, az utolsó helyre a legkisebb végsebességgel rendelkező Ami került, neki 35 másodpercig tartott megtenni 400 métert. Ennek ellenére a tesztelők a Citroënt hozták ki győztesnek, lévén ennek a kisautónak a legjobb az ár/érték aránya. Ezek az autók annyi kompromisszumot követelnek, hogy nem érdemes milliókkal feljebb tornázni a vételárat, érdemben egyik sem lesz használhatóbb. Alternatívaként pedig a használtpiacon érdemes körülnézni, a 3-5 milliós sávban az említett kisautóknál nagyobb és biztonságosabb modelleket is kapni, mint például a Renault Zoe vagy a Nissan Leaf, de igazából még egy Mitsubishi i-MiEV/Citroën C-Zero/Peugeot iOn is sokkal többet tud náluk
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?