Elektromos offenzívát indít a Nissan

Négy új elektromos tanulmányautót mutatott be a Nissan, 5 éven belül 20 villanymodellel jelentkeznek

Majdnem hatbillió forintnyi összeget költ a gyártó az elektromos autók, gyártásuk és a mobilitási infrastruktúrájuk fejlesztésére 2026-ig.

Izgalmas, és meglehetősen drága időszak elé néz a Nissan a következő években, évtizedekben. A teljes szénsemlegességet vállaló autógyártók sorába lépnek ők is, 2050-re szeretnék elérni ezt a célt, ráadásul nem csak a gyártási folyamatokat tekintve, hanem a legyártott járművek teljes életciklusára vetítve is. Az ehhez vezető út első lépése az Ambition 2030 stratégia, ami a következő 5 év fejlesztési irányait és költségeit mutatja be. Nem lesz olcsó mulatság, jelenlegi árfolyamon 5745 milliárd forintnyi összegnek felel meg a kétbillió jen, amit az elektromosításra áldoznak.
Hirdetés
2026-ig összesen 20, 2030-ig 23 teljesen vagy részben elektromos modellt fognak bemutatni, melyek az eladások jelentős részét kell majd képezzék a tervek szerint: Európában 75%-ot, Kínában és az USA-ban 40%-ot (beleértve az Infiniti modelleket is). De nem csak a járművek meghajtásában ígérnek újdonságokat, bevetnek mindent, amit egy mai autógyártónak ígérgetnie kell: közösségi mobilitás, önvezetés, okos életterek stb... Van is ezekre szükség, hiszen a Nissan ugyan a haszonjárművek piacán az élen járt az e-NV200-zal, a személyautók villanyosításában kissé lemaradt a riválisokhoz képest. Jön persze hamarosan az Ariya villany-SUV, de később még forradalmibb megoldásokkal szeretne előállni a Nissan. A szilárdtestes akkumulátorok bevezetését tervezik, amivel 2028-ra 75 dolláros kWh-nkénti előállítási költséget akarnak elérni, később pedig 65 dollárra nyomnák le ezt az értéket, ami már a belsőégésű motorok gyártási költségével egyenértékű. Mindezek előfutára 4 koncepcióautó, amiről egyelőre keveset árult el a gyártó. A Chill-Out nevezetű jelzi előre a legközelebbi villanymodellt, ami az Ariyánál kisebb crossover lehet majd, előbbi technológiáját alkalmazva. A másik három már a távolabbi jövőbe mutat, a szilárdtestes akkumulátorcsomagra épülve. Itt is a padlólemezbe építik az energiatárolót, de az vékonyabb, és keréktől kerékig nyújtózkodik, majdnem mint egy gördeszkánál. Ennek köszönhetően még nagyobb helykínálatot, életteret kínálhatnak a járművek belsejében, miközben a különösen alacsony tömegközéppont miatt a kanyarstabilitás is parádés.
Hirdetés
Ezt leginkább a Max-Out elnevezésű, enyhén retró kinézetű roadster használhatja ki leginkább, ha megvalósul. Itt még az utasoldali ülés is a padlóig hajtható, még lejjebb helyezve a tömegközéppontot az extrém versenyhasználat közben. A Surf-Out pick-up minden terepre alkalmas lesz, ahol nagy hangsúlyt kap az autó akkumulátora, mint áramforrás a külső eszközök számára, például ha az erdőben szeretnénk sütögetni. Végül pedig a Hang-Out képviseli a guruló nappali koncepcióját, amiben akár menet közben is mozizhat a család az önvezetésnek és a tágas beltérnek köszönhetően. Nem biztos, hogy ezek mind sorozatgyártásba kerülnek, de megmutatta velük a Nissan, hogy a szilárdtestes akkumulátorra épített leendő padlólemezük nagymértékben variálható, hiszen crossoverben, kabrióban, pick-upban és egyterűben is megállja a helyét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?