Hirdetés

Elektromos traktorral kísérletezik a John Deere

408 lóerős a John Deere elektromos traktora

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyelőre csak tanulmányként mutatta be villanymotoros traktorát a John Deere, de könnyen valósággá válhat. 130 kWh-s akkumulátort kapott.

Látszatra nem igényelt komoly átalakítást a John Deere villanytraktora, ugyanakkor számos előnnyel jár

Hibridhajtású traktort korábban már bemutatott a John Deere, tisztán elektromos hajtásúból viszont ez az első. A Sesam fantázianevű tanulmány motorterét teljesen megtöltötték akkumulátorral, így 130 kWh-s egység gondoskodik a hosszú gondtalan munkaórákról. Arról egyelőre nem számoltak be, hogy ez konkrétan mire elég, az alábbi videó tanúsága szerint azonban dízelkerregés nélkül is minden feladatot képes ellátni a jármű.

Hirdetés

A hajtást két darab 204 lóerős villanymotor végzi a John Deere villanytraktorában, amelyek jóval kevesebb karbantartást igényelnek, mint egy dízelmotor, azon túl, hogy tartósabbak. Sem a járműről, sem az esetleges sorozatgyártásról nem árult el részleteket a gyártó, az viszont tudható, hogy új részleget hozott létre elektromos járművei fejlesztésére.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 23:34
    Permalink

    Mélázgattam még egy picit a gépről.
    130kWh akku kontra 2x150kW elektromotor. Remélem rendesen védettek a motorok…
    Kb 40-50 percet lehet vele szántani, vagy grubert húzni? Pótkocsit, meg mondjuk a videó tanulsága szerint 2-3 órát tud vontatni, kb. ugyanennyi idő feltöltetni 700V egyenárammal és mindezt klíma nélkül csak szellőztetéssel?
    Ahhoz, hogy használható legyen: Orr súlynak be lehet építeni még kb. 300kWh akkut, meg mondjuk még 100kWh-t az üzemanyag és AdBlue tartály helyére. Így viszont kb 55-60 millió csak az akku….
    Jelenleg egy ilyen teljesítményű új dízel kb 60 millió forint..

Vélemény, hozzászólás?