Élesebb formákkal jött az új Mazda CX-5
Nem rugaszkodott el túlságosan elődjétől a Mazda új SUV-ja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett Európába is a Mazda új SUV-ja, a CX-5 második generációja. Hunyorítva szinte nincs változás, az újonc mégis egészen más a sikeres elődhöz képest.
Sűrűn takarították az új CX-5 Soul Red Crystal fényezését a Genfi Autószalon standján, az új részleteket gyönyörűen kihozza a metálpiros, mára a Mazda védjegyéül szolgáló árnyalat
Újabb generációjába lépett a Mazda CX-5, a japánok közepes városi terepjárója bármilyen furcsa, de megérett a váltásra. Az új SUV formailag nem is tér el túlságosan elődjétől, a Kodo dizájntól nem mernek elszakadni, de ez most nagyon bejött. A forma lényegében változatlan, a részletek viszont sokkal határozottabbak, a vonalak élesebbek, a lámpákat szűkebbre húzták. Az A-oszlop 3,5 centivel került hátrébb, hogy a motorháztető hosszabb lehessen, a CX-5 megjelenése pedig határozottabb. A kabinból nem vett el teret, mivel nagyjából az egész ennyivel mozdult hátrébb, még mindig a sofőr van a központban, de tágas helyet kínál az utasoknak is.
Alapból hatfokozatú kézi, felárért automata váltó is kérhető, valamint összkerékhajtás is. Vezetéstámogató rendszerei a márka legkorszerűbbjei
Motorkínálata a már ismert SKYACTIV egységekből áll, benzinesek közt 2,0 és 2,5 literesekből választhatunk. Előbbi 165 lóerős, 210 (összkerékhajtással csak 208) Nm nyomatékot ad. A 2,2 literes gázolajos 175 lóerőre képes, fogyasztása pedig kedvező, ahogy eddig is. Az új CX-5 is megkapja a vezetést segítő G-Vectoring rendszert, amit már próbálhattunk a frissített 6-osban, említhető továbbá egy átdolgozott városi fékasszisztens is, ami gyalogosok, más járművek és egyéb akadályok észlelése céljából lézerszenzorokkal pásztázza az utat az autó előtt, ha kell, fékezésre is képes.
2,0 és 2,5 literes szívó benzines és 2,2 literes dízel SKYACTIV motorokat választhatunk hozzá
A Mazdáknak mindig is erőssége volt a forma, a CX5 is nagyon jól mutatott élőben, ezt még fokozták.
A belső viszont mindig (az első 6-os óta) csalódást okozott, most talán többet dolgoztak a belsőn az új CX5nél, mint a külsőn, ami dicséretes, bár így sem mutat túl a kategóriáján.