Élesebb formákkal jött az új Mazda CX-5
Nem rugaszkodott el túlságosan elődjétől a Mazda új SUV-ja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett Európába is a Mazda új SUV-ja, a CX-5 második generációja. Hunyorítva szinte nincs változás, az újonc mégis egészen más a sikeres elődhöz képest.
Újabb generációjába lépett a Mazda CX-5, a japánok közepes városi terepjárója bármilyen furcsa, de megérett a váltásra. Az új SUV formailag nem is tér el túlságosan elődjétől, a Kodo dizájntól nem mernek elszakadni, de ez most nagyon bejött. A forma lényegében változatlan, a részletek viszont sokkal határozottabbak, a vonalak élesebbek, a lámpákat szűkebbre húzták. Az A-oszlop 3,5 centivel került hátrébb, hogy a motorháztető hosszabb lehessen, a CX-5 megjelenése pedig határozottabb. A kabinból nem vett el teret, mivel nagyjából az egész ennyivel mozdult hátrébb, még mindig a sofőr van a központban, de tágas helyet kínál az utasoknak is.
Motorkínálata a már ismert SKYACTIV egységekből áll, benzinesek közt 2,0 és 2,5 literesekből választhatunk. Előbbi 165 lóerős, 210 (összkerékhajtással csak 208) Nm nyomatékot ad. A 2,2 literes gázolajos 175 lóerőre képes, fogyasztása pedig kedvező, ahogy eddig is. Az új CX-5 is megkapja a vezetést segítő G-Vectoring rendszert, amit már próbálhattunk a frissített 6-osban, említhető továbbá egy átdolgozott városi fékasszisztens is, ami gyalogosok, más járművek és egyéb akadályok észlelése céljából lézerszenzorokkal pásztázza az utat az autó előtt, ha kell, fékezésre is képes.
A Mazdáknak mindig is erőssége volt a forma, a CX5 is nagyon jól mutatott élőben, ezt még fokozták.
A belső viszont mindig (az első 6-os óta) csalódást okozott, most talán többet dolgoztak a belsőn az új CX5nél, mint a külsőn, ami dicséretes, bár így sem mutat túl a kategóriáján.