Életveszélyes szabálytalanságokat rögzítettek az M44-esen

Hajmeresztő mutatványok az M44-esen: hol tolatva, hol a menetiránnyal szemben haladnak az autósok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új körforgalomban nem mindenki találja el a megfelelő kijáratot, a hiba kijavítását néhányan életveszélyes módszerrel oldják meg.

Itthon ugyan rengeteg körforgalommal találkozhatnak az autósok, de turbó- vagy spirális körforgalomból még nincs olyan sok. Utóbbi jellemzője, hogy alapvetően kétsávos, de a körforgalom átmérője változik, a különböző sávok különböző kijáratokhoz vezetnek, a gömbsüvegek miatt pedig a körforgalmon belüli sávváltás nem lehetséges. Ilyen megoldással találkozhatnak az autósok az M44-esen Békéscsabánál, ahol a Magyar Közút felvételei szerint még nem mindenki találja el a megfelelő kijáratot. A felfestések és táblák ellenére néhány autós véletlenül az M44-es autóútra hajt fel, ettől megijedve pedig szabálytalan és veszélyes manőverekbe kezdenek.
Hirdetés
A videó első főszereplője egy SEAT Ibiza, ami eltévesztette a megfelelő kijáratot, sofőrje pedig úgy dönt, hogy megfordul a 2x2 sávos úton. A manőver csak azért szakad félbe, mert mindkét sávon elállják az utat a körforgalomból kihajtó járművek. A következő szabályszegőt már nem akadályozzák a közlekedők, simán megfordul, és elindul szembe a forgalommal. Ezután egy Mitsubishi Lancer sofőrje dönt úgy, hogy jó ötlet több száz métert tolatni az autóúton, majd farral a körforgalomba érkezni, de tolató tartálykocsiból és furgonból sincs hiány. Az igazi csattanó a videó végére került, ahol egy szinkrontolatást láthatunk. Egy F Astra és egy pótkocsis traktor együtt rontja el a kijáratot, majd együtt is tolatnak vissza a körforgalomba.
Hirdetés
A Magyar Közút nyomatékosan felhívja a közlekedők figyelmét, hogy tilos autóúton tolatni és megfordulni. Továbbá az M44-es ezen szakasza egyelőre díjmentesen használható, így aki jogosultság nélkül hajt rá, annak sem kell büntetésre számítania. Aki mégis véletlenül hajt fel, az is csak pár percet veszít, a következő csomópont ugyanis négy kilométerre található, ahol biztonságosan és szabályosan lehet visszafordulni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.02.02. at 15:44
    Permalink

    Fene tudja, ennyi hülye b.lfasz szerintem nincs.
    Képernyő elől innen úgy tűnik, f.sz tervezőnek kiadta “papíron”, de az élet mást mutat.
    Mellesleg a szabályok és törvények eredete valaha a szokásokon alakult, manapság a “kutya csóválja”.

    • 2021.02.03. at 10:23
      Permalink

      Nyilván mindig a víz a hülye, ha a kacsa nem tud úszni.

      Az élet azt mutatja, hogy az emberek jelentős része képtelen értelmezni az előjelző táblákat és képtelen használni egy több sávos körforgalmat. Nálunk is van két ilyen körforgalom, nap mint nap szembesülök vele, hogy pislog, amikor elfogy a sáv és átrántja a kormányt a belsőbe a járdaszigetes terelőtábla előtt, mert nem nézte meg előtte, hogy a negyedik kijárathoz a belsőbe kellene sorolni.

      • 2021.02.03. at 16:17
        Permalink

        Ezek a kőcicis turbó körforgalmak többnyire meglepik az autósokat – néha engem is. Nem mindig van elég hamar előjelezve, és nem lehet még egy kört menni, ha elrontottuk a kijáratot. Az ilyenek előtt le kéne lassítani valamilyen rázató csíkokkal a népeket kb. 20-as tempóra, hogy legyen idejük a táblát felfogni. Aztán nem is mindig lehet a nagy egyenszürkeségben kivenni a sávokat – hiába van odakenve némi festék, az optikailag sokszor nem vezeti a szemet.

Vélemény, hozzászólás?