Elindult a BMW 7-es széria sorozatgyártása, az i3 nyugdíjba megy

Átrendeződés a BMW modellpalettáján, legördültek az utolsó i3-as BMW-k is

Az utolsó i3-as modellek is legördültek a gyártósorról, ezzel pedig egy korszak lezárult a bajorok történetében. Az i3 volt ugyanis az első modell, mely tisztán elektromos hajtást kapott és BMW emblémával került az utakra.

Legördültek az utolsó i3-ak is a BMW lipcsei gyárában, ezzel 2013-as debütálása után 8,5 év után búcsúszik a bajor márka első tisztán villanyhajtású modellje. Teszi mindezt egy tiszteletreméltó mérföldkővel, hiszen az utolsó napokban gördült le a 250 ezredik i3 a németországi gyárban, a trendekkel ellentétben ugyanis a modell az öregedésével sem veszített népszerűségéből, így még manapság is jelentős kereslet volt rá.
Hirdetés
A BMW közleménye szerint összesen 74 országban értékesítették a villanymodellt, és az elektromos BMW-t választók több mint 80 százalékának ez volt az első kék-fehér emblémás autója. A modell kivezetéséről már januárban felröppentek pletykák, később pedig hivatalosan is megerősítették a híreszteléseket. Az i3-ban egy majd' 10 éves technika dolgozott, azóta pedig a BMW is készített modernebb, felhasználóbarátabb modelleket, így az i3 csupán ezen modellek potenciális vásárlóit vitte volna el. Közvetlen utódja nem lesz az i3-nak, de azért lesz miből válogatnia annak aki villany-, vagy épp hibrid hajtáslánccal szerelt autót szeretne vásárolni. A lipcsei gyárban -ahol eddig a BMW első villanyautói készültek- a jövő évtől a Mini Countryman modellek készülnek majd, ezzel a Lipcsében található gyár lesz az első, mely egyidőben állít elő Mini és BMW modelleket is.
Hirdetés
Nem csak a lipcsei gyárban zajlik az élet a BMW háza táján. A dingolfingi gyárban július elsején gördültek le az új 7-es BMW első sorozatgyártott példányai, emellett pedig a tisztán elektromos i7 széria gyártása is megkezdődött - szintén az alsó-bajorországi létesítményben. A vállalat kiemelte: ez az első luxuslimuzin a világon, mely elektromos-, belsőégésű- és plug-in hibrid hajtással is elérhető lesz. Az ehhez szükséges technológia kifejlesztése 300 millió euróba (forintosítva közel 120 milliárdba) került. Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja elmondta, jelenlegi várakozásaik szerint 2022 végére minden negyedik új BMW már hálózatról tölthető technológiával gurul le a dingolfingi üzem gyártósoráról, az évtized közepére pedig ez az arány elérheti az 50 százalékot is. Tehetik mindezt úgy, hogy a németországi gyárban egy gyártósoron készül az új 7-es széria, az 5-ös sorozat, a 8-as sorozat, és az iX is ezeken a szalagokon nyeri el végleges formáját. Ráadásul nem csak a modellek, de a hajtáslánc-technológiák között is váltani tud a BMW, így törekedve a gyár kapacitásának maximális kihasználására- erről már Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója beszélt. A jelenlegi tervek szerint a 7-es széria első példányai az ősszel kerülhetnek a tulajdonosokhoz, de tesztvezetésre már hamarabb is lehetőség lesz a márkakereskedéseknél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?