Elkészült a BMW 3-as Touring változata

Minden irányban nőtt a 3-as Touring az elődjéhez képest, a hossz átlépte a 470 centit

Szeptemberben kerül a kereskedésekbe a tavaly debütált 3-as sorozat kombi változata (G21), a négyajtós vezetési élményét ígérik.

A BMW 32 évvel ezelőtt rántotta le a leplet az első 3-as sorozatú kombiról (E30), a jelenlegi generáció pedig már méretében vetekszik az E34-es 5-ös Touringgal, továbbá most először lesz elérhető plug-in hibrid hajtás is a 3-as Touringhoz. Az új 3-as kombival kapcsolatban az elődhöz képest jobb vezetési élményt ígér a gyártó, amely a merevebb karosszériának, az alacsonyabb súlypontnak és a fogyókúrának köszönhető. A 3-as Touring termékmenedzsere szerint most az eddiginél is fontosabb, hogy a vevők számára vonzó legyen a kombi, ugyanis a SUV piac felpörgése nem tesz jót a szegmens eladásainak.
Hirdetés
Az új modell elődjénél 76 milliméterrel lett hosszabb, így 4709 milliméterre növekedett a teljes hossz, a tengelytáv 4,1 centivel bőségesebb, de a szélesség (+16 mm) és a magasság (+11 mm) is gyarapodott, csomagtartó pedig 5 literes bővüléssel elérte a fél köbmétert. Az erőforrások sorában a plug-in hibrid a legnagyobb újdonság, ez a variáns 330e jelöléssel érkezik, itt egy kétliteres benzines egy villanymotorral karöltve szállít 248 lóerőt. A bevezetéskor a benzinesek sorát a 320i nyitja kétliteres motorral és 181 lóerővel. A belépő változat és a hibrid mellett a 330i xDrive szintén kétliteres blokkot kap, itt 255 lóerő hatja mind a négy kereket, a csúcsot pedig az M340i xDrive képviseli három liternyi lökettérfogattal és 369 lóerővel, minden benzines 3-as Touring alapáron nyolcfokozatú automataváltóval jön. A gázolajosokat 318d/320d/330d jelöléssel kell keresni 147/188/261 lóerővel, a két kisebb dízel kétliteres, a 330d pedig 3 literrel jön. Összkerékhajtás a legnagyobb dízelhez alapáras, a középsőhöz feláras, a legkisebbnél pedig le kell mondjunk róla, cserébe a két kisebb dízel manuális váltóval is elérhető lesz, mellyel a flottapiacnak is kedveznek. A BMW kínálat kisebbik kombijának alapára előzetes hírek szerint kicsivel 11 millió forint alól indul, az alapáron 17 colos alufelnivel és full-LED fényszóróval kínált 3-as kombi a mindig is töretlen népszerűségnek örvendő középkategóriás sorozat hírnevét öregbítheti, mely jelenlegi méreteivel és vezetési élményével szinte feleslegessé teszi az ötös létezését.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.06.12. at 12:15
    Permalink

    Oldalról mercedes, hátulról Volvo…..
    A korábbi 3-as képest a nagyobb lábtér egyértelmű pozitív. Ha viszont ennyi pénzt szánnék autóra vagy 5-s ben gondolkodnék, vagy másik kettő premium németben

  • 2019.06.12. at 16:23
    Permalink

    Kicsit nagyobb csomagtérre és kicsit harmonikusabb ablakvonalra számítottam. Ettől függetlenül picit pofásabb mint az előző generáció. Kategóriájában számomra a Volvo V60 marad legszebb kombi, bár a csomagtér méretében (529L) az sem virít nagyot.

      • 2019.06.13. at 09:53
        Permalink

        Kombipakolásban komoly rutinom van… 🙂

        Tisztában vagyok a literek számainak anomáliájával. Ennek a 3-as Touringnak litertől függetlenül kicsi a csomagtere. Egy 4,7 m-es kombitól nagyobbat vártam.

        • 2019.06.13. at 10:21
          Permalink

          Szerintem erre a problémára az ideális megoldás a bajoroktól az X3. Amúgy az új V60 II. tényleg a csomagtartóra gyúrt a legtöbbet (inkább V70 utódja mint a V60 I-esé), lehet az új 3er ezúttal nemcsak a krómcsík ívét másolta le 🙂 és náluk is növekedett a csomagtartó? (mármint ténylegesen)

          • 2019.06.13. at 11:27
            Permalink

            A csomagtartó problémára az ideális megoldás az Octavia vagy a Superb kombi. 😀 Sajnos ebben a méret kategóriában a “prémiumok” nem a csomagtartóra helyezik a hangsúlyt.

  • 2019.06.13. at 13:08
    Permalink

    @haron 2019.06.13. at 11:27: ööö, a linkelt cikkben pont azt próbéom szemléltetni hogy a görbe/csapott farú kombik pont a kombiságát csorbítják ezeknek a kocsiknak.
    A Superb ékes példája, a csapott hátsó ablak miatt az övvonal feletti terület nem is igazán használható.
    Mi a V70-est sokszor pakultuk fullra. Csak évente párszor kell de akkor nagyon. Viszont más helyzetekben meg nem is releváns a max kapacitás.

Vélemény, hozzászólás?