Elkészült a japán szabadidő-autó kupé dízelmotoros változata

Ott üti az Infiniti a BMW-t, ahol az fáj neki

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Agresszív megjelenés, selymesen doromboló hathengeres dízelmotor, fényűző luxus. Gyorsan válaszoltak a japánok a bajor kihívásra.

Mond az Önöknek valamit, hogy Infiniti? Az internet segítségével gyorsan kideríthető, hogy ez a Nissan prémiummárkája. Az igazi meglepetést azonban a keresőben első helyen olvasható találat jelenti. A szerint magyar weboldal is van, nem véletlenül, hiszen hazánkban is jelen van a márka. Igaz, Európa többi részéhez hasonlóan csak fél gőzzel, hálózat helyett mindössze egy értékesítési pont van. Az első hónapokban ez is bőven elég volt, hiszen a dízelmotor hiánya miatt leginkább arról szólt a piaci bevezetés időszaka, hogy a márkakereskedésekben és szervizekben dolgozó emberek megszerezzék a megfelelő színvonalú kiszolgáláshoz elengedhetetlen rutint. A gépezet olajozottan működik, elérkezett tehát az európai piac meghódításának pillanata.
Magyarul elkészült a dízelmotor. Piaci pozíciójának megfelelően nem alulról kezd el építkezni az Infiniti, hanem rögtön a közepébe csap. A V6-os dízelmotor a Renault Laguna Coupé és a Nissan Navara/Pathfinder után itt szerepel harmadjára, igaz, a japánok majdnem az utolsó csavarig a saját igényeikhez igazították az erőforrást. Nem csak a hengerfejek egyediek, de a blokkon is végrehajtottak néhány apró változtatást azért, hogy annak járáskultúrája és teljesítmény-leadása a márkához méltó legyen. Mindez 238 lóerős teljesítményt és 550 Nm-es nyomatékot jelent, amely a háromliteres dízelek között ma már legfeljebb csak átlagosnak mondható. Ami azonban különleges, az a hétfokozatú automatikus váltó, a konkurensek csak hat fokozatot kínálnak – jelen pillanatban.
Az Infiniti FX igazi ismertetőjele a karosszériája. A formatervezők a szabadidő-autó kupé megalkotásakor nem akartak annyira elszakadni a hagyományos formáktól, mint azt a BMW tette az X6-ossal, de pontosan ennek köszönhetően jobb nála a japán modell karosszériája. A különbség a második sorban utazókat örvendezteti, nem csak három ülés található itt, de a fejtér is tágasabbnak érződik azáltal, hogy a tetővonal itt még nem fordul lefelé. Az, hogy a csomagtartó formája lehetővé teszi akár egy mosógép szállítását is, ebben a kategóriában nem tényező, hiszen akinek több mint tizenöt millió forintja van egy szabadidő-autó kupéra, az nem fog a házhoz szállításon spórolni.
Csak az üzemanyagon. Egészen pontosan szeretné kihasználni az autójának teljes tudását anélkül, hogy túlságosan gyakran kellene a benzinkútra látogatnia. A maga nemében remek, ötliteres V8-assal is el lehet járkálni 12-13 literes átlaggal, de ha párszor ki is használjuk az általa nyújtott teljesítményt, akkor inkább húsz literrel lehet számolni. Itt jön a képbe a háromliteres dízelmotor, amely nyomatékban felülmúlja a V8-ast, fogyasztásban alulteljesíti a V6-os benzinest. Ez lenne hát az ideális választás? Korántsem, hiszen a modern turbódízelekre jellemző pillanatnyi tétovázás itt is érezhető, tehát a sportos sofőrök válasszanak másik motort. A vásárlók legalább nyolcvan százaléka azonban így is boldog lesz, legalábbis a felmérések szerint tízből nyolc FX-et a V6-os dízelmotorral fognak eladni.
Az Infiniti úgy tűnik, már csak szükséges rossznak tekinti a slusszkulcsot, az utastérbe bejutáshoz és a motor beindításához is elég, ha a zsebünkben van a jeladó. A végszükség esetén használandó rést jól eldugták, a kormány mögött, balra található konzolon találjuk – ezzel a résszel nem e miatt fogunk közelebbi kapcsolatba kerülni. Nem kell hozzá sok, hogy csukott szemmel is begyakoroljuk a sávelhagyást figyelő rendszer kapcsolójának helyét. Maga a rendszer egyébként remekül működik, csak épp túlzottan érzékeny. Elég, ha csak közelít az autó a sáv határához, máris jelez a rendszer. Ráadásul a japánok biztosra mentek, hármas csipogással jelez a rendszer. Ha erre se reagál a vezető, az ellenkező oldali hátsó kerék fékezésével téríti vissza a vonalak közé az autót. De ez a rendszer se tévedhetetlen, kamerával érzékeli a környezetét, hirtelen változó fényviszonyok esetén, például alagútba hajtva nem jelez. De ezzel tulajdonképpen a végére is értünk a bosszantó apróságoknak. A többi téren inkább remekel az autó. Az utastérben használt anyagok minőségére nem lehet panasz, amennyire komoran fekete a sportos S változat, annyira színes a GT barna-bézs kombinációja. A bőrülések gyémánt-mintájú varrása kifejezetten jól néz ki, a kormánykerék személyautósan kis méretű, nem okoz vele gondot a több mint két tonnás szabadidő-autó terelése. Azonban csak addig érződik agilisnek az FX, amíg nem esünk túl nagy tempóval a kanyarokba, ilyen esetben heves fékezgetéssel fejezi ki rosszallását az ESP. Ezen a téren tehát az alapáron adott 20 vagy 21 colos kerekek se tudnak segíteni. A Barcelona környékén megtartott menetpróbán tükörsima utakkal találkoztunk, de azért ezeken is érződött, hogy az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás ellenére kifejezetten feszes a felfüggesztés hangolása.
Nagyban megkönnyíti az autó használatát a remek navigációs rendszer, amely extra szolgáltatásokkal emelkedik ki a többi közül. Nagyon egyszerű a kezelése, a képernyő tövében elhelyezett gombokon kívül magát a kijelzőt böködve is irányíthatjuk. Pár mozdulattal elérhetjük a Michelin útikalauz ajánlásait, amely az éttermeken kívül a nevezetességeket és szállodákat is tartalmazza. Parkoláskor is érdemes odafigyelni a képernyőre, ilyenkor a balra a tolatókamera, jobbra az autó környezetét követhetjük figyelemmel felülnézetből. Az ilyen apró figyelmességek nem járnak alapáron, de jóval kevesebb extrára lehet költeni, mint a többi presztízsmárka esetén. A 16,4 milliós alapárával abszolút értelemben drága a dízel FX, de az X6-osért még ennél is többet kérnek. Jobb a japán szabadidő-autó kupé, mint a német? Ezt egyértelműen nem lehet kijelenteni, de az biztos, hogy nagyon szoros lenne a küzdelem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 04:29
    Permalink

    Képzeld most is BMW-t hajtok, igaz nekem nem jönnek be az SUV-k, szóval limuzinom van. És meg is vagyok vele elégedve, nem tapasztaltam vele sok szerviz gondot, hiszen csak olajcserénél láttam a szervizt. Most van benne 82.000 km, és szinte újjonan vettem (Premium Sel). Nem hiszem hogy kell ülnöm egy Infinitiben ahhoz, hogy észre vegyem mit ad nekem a formája. Számomra túl nagyzoló a stílusa és így nem fekszik egyáltalán. Ha már Japán akkor legyen az új LEXUS terepjáró. Az lehet számomra alternatíva, mert jóval konzervatívabb, de az Infinity nem. De ezért is mondják, hogy minden ízlés dolga… 🙂 És szerintem ez a lényeg…

  • 2017.11.01. at 04:29
    Permalink

    Nekem sokkal jobban tettszik az Infiniti mint az x6 -os BMW,igaz egyiket sem vezettem még soha,de szerintem egy japán autó is lehet jobb vagy akár sokkal jobb mint egy német autó, sőt!Meg szerintem is a BMW -nek már csak a nevét kell megfizetni,ugyan ugy mint pl.az Audinak vagy a Mercédesznek.Csak egy pl.édesapám Audi a6 2.5 V6 dizellel járt utánna lecserélte egy Volvo s60 d5 -re és negyed annyit nem volt szervizbe vele mint az Audit hordta.Sokkal kevesebb probléma van vele mint az audival volt.Ja és nem beszélve a szervizköltségekröl!Üdv.

  • 2017.11.01. at 04:29
    Permalink

    Próbáltam utólag javítani de nem ment! Egy “szemben” kiamaradt…

    …a BMW letisztult designjával és erőforrásaival szemben nem tud alternatívát nyújtani…

  • 2017.11.01. at 04:29
    Permalink

    Nem hiszem, hogy ez az Infiniti tudná ütni a BMW-t, hiszen a BMW letisztult designjával és erőforrásaival nem tud alternatívát nyújtani véleményem szerint. Inkább azoknak a szívét fogja ez az autó megdobogtatni, akik kóros exhicibionisták, de azok meg ne vegyenek belőle dieselt!

Vélemény, hozzászólás?