Élmény a térben

BMW 5-ös kombi: Business-Touring

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokoldalúan kihasználható belső terével, minőségi kidolgozásával és intelligens megoldásaival az új BMW 5-ös Touring a legkülönfélébb vásárlói elvárásoknak is meg tud felelni.


Csak idő kérdése volt, hogy a BMW mikor mutatja be az új 5-ös kombi, azaz Touring változatát, amely karosszéria elsőként az 1988-ban bemutatkozott E34-es modellnél lett a kínálat szerves része. Az F11-re - ahogy a müncheni szakzsargon hívja - nem kellett sokat várni, ami érthető: az 5-ös megjelenése óta fürdik a dicséretekben, és erre most rátehet egy lapáttal a nagy csomagterű modell, amely kezdetben két soros, hathengeres benzines, valamint egy hat-, illetve négyhengeres dízel erőforrással jelenik meg a piacon. A képek alapján úgy tűnik, a házi feladatot remekül oldották meg a formatervezők, a Touring BMW-re jellemzően sportos, elegáns jelenség, és állítólag nemsokára erőművész M5 kiadásban is megörvendeztetik vele a tehetős anyagi helyzetű rajongókat.

A megnyerő külső örvendetes, de sokoldalúan kihasználható belső terével, valamint intelligens részletmegoldásaival az új BMW kombi a legkülönfélébb vásárlói elvárásoknak is maradéktalanul eleget tud tenni. Csomagtartójának térfogata már alaphelyzetében eléri az 560 litert, igény szerint azonban 1670 literig bővíthető - mindez döntően a szegmensben egyedülálló funkcionalitást kínáló hátsó üléstámláknak köszönhető. A 40:20:40 arányban osztott támlarendszer dőlésszöge hét fokozatban, 11 fokos szögtartományon állítható. Lehajtásukkor a csomagtartóban elhelyezett két kar segítségével reteszelhetők ki, a csomagtér-borítás a csomagtér ajtajának lecsukásakor önműködően süllyed le, a külön is nyitható hátsó szélvédő pedig gombnyomásra emelkedik fel.

Az 520d Touring hajtásáról 184 lóerős, négyhengeres, turbófeltöltésű dízel aggregát gondoskodik. Az alumínium forgattyúházzal készülő, common-rail közvetlen befecskendezéssel működő konstrukció már alapkivitelben felvonultatja az automatikus Start-Stop funkciót, és a mindössze 5,1 l/100 km-es átlagos üzemanyag-fogyasztásával, valamint kilométerenkénti 135 gramm széndioxid-kibocsátásával új rekordernek számít a kategóriájában. A relatíve csúcsmodell 535i Touring mozgatásáról a kétcsatornás turbófeltöltővel (BMW TwinPower Turbo), a második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection), és a VALVETRONIC változó szelepvezérléssel készülő soros hathengeres, benzines erőforrás gondoskodik, meggyőző 306 lóerős teljesítménnyel. Az 523i Touring szegénykeverékes, második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel működő, soros hathengeresének maximális teljesítménye 204 lóerő, míg az 530d Touring orrában soros hathengeres, 245 lóerős dízelmotor dolgozik, amely felár ellenében rendelhető a BMW BluePerformance technikájával, és így a motor megfelel a szigorú EU6 kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az új BMW 5-ös Touring sorozat minden tagja már alapkivitelében kielégíti az EU5 szabvány követelményeit.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?