Élményre játszik az új Peugeot 2008, itthon próbáltuk ki!

Elektromos verziója lehet az igazi – Peugeot 2008 hazai bemutató

Piaci bevezetésekor máris rendelhető az elektromos verzió is, de első körben a hagyományos 2008-akat próbáltuk. A kis francia crossover legalább akkora művész, mint a 208, ha nem nagyobb.

Alaposan oda kell figyelni a Peugeot-ra, de úgy általában a PSA csoportra érdemes mostanában kicsit nagyobb figyelmet szentelni. A villamosítási hullámukat akkora erőkkel kezdték meg, hogy a legutóbb egyből öt modellt próbálhattunk az új fejlesztésű hibrid és elektromos hajtással. Ez az a pillanat, amit jó ideje vártunk már, mivel a Peugeot már alapból is különleges felhasználói élményeket nyújt a vásárlóknak, amiket mostantól különösen felhőtlenül élvezhet majd az, aki bepattan egy elektromos, vagy elektromos hajtással is szerelt új Peugeot-ba. A 2008-ból is elkészült a teljesen elektromos változat, ám egyelőre ne szaladjunk ennyire előre, piaci bevezetésekor, azaz most első körben a belsőégésű motoros verziók kerülnek elsőként a kereskedésekbe. Ki is próbáltuk a csinos újdonságot, amivel kapcsolatban megint az az érzésünk támadt, hogy

még ravaszabb módon próbál az érzelmeinkre hatni, és meg kell hagyni, hogy nem csinálja rosszul.

Peugeot 2008 - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
4300177015302605434-1467
Válogatós vagyok, amikor egy ilyen menetpróbán tesztautót kell választani, szeretem, ha jól mutat fotón, ezért egy Fusion narancs árnyaltú autót kértem. Ütős, állati jól törik meg rajta a fény, nagyon mély fényezés és persze metál. Kicsit nehéz is volt megszólalni az után, hogy közölték, ez az alapfényezés. Mit toltak a Peugeot-nál? Elegük lett abból, hogy az emberek nem hajlandóak színre költeni? Annyiban igazat adok nekik, hogy ahogy a 208, úgy a 2008 is egy ilyen színnel él igazán, akkor adják is őket így alapból, ezzel nálam már nyertek is egy jó pontot. A GT Line és a GT szintekhez jár a fekete tető, ebben az összeállításban mondjuk messziről autóbuzi legyen a talpán, aki nem Vitarának nézi.

Egy rakás egyedi jegye van, mint a rozmárfogak elöl, az orrára akasztott modellmegjelölés, vagy a vagány törések az oldalán.

Egészen más karakter, mint az elődje, ez már nem egy szánni való kis buci az út közepén, van kiállása, van karaktere, és ezzel a színnel egyszerűen pezseg a napsütésben. 14 centivel hosszabb elődjénél, és szélesebb is nála, már csak az arányai is jobbak, de ezzel a praktikum javult csak igazán, 434 literre nőtt a csomagtartó mérete, ez már eggyel magasabb kategóriában is szép érték. Használták ugyanazt a trükköt az ajtóknál, mint a nagyobb crossovereiknél; a műanyag borítás betakarja a teljes küszöböt, így nem lesz koszos a nadrágunk szára beszálláskor. Ez egyébként egy érdekes élmény, mert a küszöb indokolatlanul magasnak tűnik, rendesen be kell lépni az utastérbe, mert a padlót bemélyítették. Széles és magas a küszöb, de biztosan szokható a beszállás, csak alapból sem egy túl magas autó, vagyis láb fel, fej behúz, és úgy már be lehet csusszanni. Bent már nagyon ismerős a légkör, főleg a 208-ból.

Az i-Cockpit még mindig díjnyertes élményközpont nálam, ezek a formák mindig izgalmasak, és közben teljesen otthonosak.

Még a tetőtől talpig komor feketében is látom benne az érdekeset, ami nagy szó. A 3D-s megjelenítésű műszeregység szintén minőségi élmény, ahogy az apró kormány és a középkonzol kialakítása is. A kabinnal minden rendben, de itt érzem picit, hogy a műszerfal már elég magas ehhez az elrendezéshez, viszont még mindig szívesen ülnék bele minden nap. 10 colos lehet a multimédia érintőkijelzője, amin a menü már egészen használható, de itt-ott még mindig kacifántos, a műszerblokké pedig rendesen szaggat egy-egy animációnál. Valahogy ez most kevésbé érdekel, simán lehet, hogy csak a vezethetősége miatt.
Hirdetés
Peugeot 2008 - belső égésű motorok
Puretech 100 S&SPuretech 130 S&SPuretech 130 S&SBlue HDi 100 S&SBlue HDi 130 S&S
Emissziós normaEuro 6dEuro 6d-TEMP
Hengerűrtartalom (cm3)11991499
Hengerek/szelepek száma3/124/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6kézi/6 (automata/8)automata/8kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)]100 (5500)130 (5500)155 (5500)100 (3500)130 (3700)
Nyomaték [Nm (1/min)]205 (1750)230 (1750)240 (1750)250 (1750)300 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h10,98,9 (9,1)8,211,49,3
Végsebesség [km/h]188198208180195
Kombinált fogyasztás [l/100 km]5,4-5,55,7-5,9 (6,0-6,2)6,24,5-4,64,8-4,9
CO2-kibocsátás [g/km]122-124129-132 (137--140)140-141118-122126-129
Saját tömeg [kg]11921192 (1205)120512051235
Annyira jó ez a pici kormány, olyan játékszerűen egyszerű, mégis kimondottan kényelmesen használható, hogy egyszerűen zseniálisnak is mondanám ezt a koncepciót. Könnyedén terelgethető a 2008, ügyesen is reagál a kormánymozdulatokra, és kellőképpen stabil is, a menetstabilizáló a far legkisebb kilengésére is reagál.

A futómű feszes, mégis van értékelhető rugózása és csillapítása, de a magas felépítésnek ára van egy kisautó platformon.

Ez a 2008-nál furcsa bizsergésekben, remegésekben és bizonytalan tántorgásokban jelentkezik, ami halványan ugyan, de azért érezhető. A GT csúcsverziót próbálva megint csak az az érzés fogott el, hogy az 1,2-es turbómotorból bőven elég a 130 lóerős kivitel is, nincs szükség a 155 lóerősre. Pláne úgy, hogy ez csak a nyolcfokozatú automata váltóval kapható, amit valahogy furcsán konfiguráltak hozzá ehhez a motorhoz, legalábbis ebben az autóban. Ezen a téren is kicsit bizonytalan, darabos viselkedést mutatott, és a váltási idő is feltűnően hosszú, valahogy a harmónia teljes egészében hiányzik a hajtásláncból és a futásából. Mindenképp kiemelném, hogy ezek olyan szinten érezhető apróságok, amik a mindennapokban az ég világon senkit nem fognak zavarni, ha valakit mégis, várja meg az elektromos kivitelt, abban garantáltan nem lesznek ilyen problémák.
Peugeot 2008 kedvezményes árak
1.2 100 LE1.2 130 LE1.2 130 LE EAT81.2 155LE EAT81.5 BlueHDi 100 LE1.5 BlueHDi 130 LE
Active5 590 0006 240 0006 890 000-6 090 000-
Allure6 690 0007 040 0007 690 000-6 890 0007 890 000
GT Line-7 740 0008 390 000-7 590 0008 590 000
GT---10 240 000--
A 2008 motorkínálata egészen egyszerű (részletes adatok a nemzetközi menetpróbánál), az 1,5-ös dízelből 100 és 130 lóerős verziók, az 1,2-es PureTech benzinesből pedig 100, 130 és 155 lóerősek kaphatóak, automata az erősebbekhez van, a 130-as benzineshez és dízelhez választható extraként. Az igazán érdekes elektromos e-2008-ban a padlóba, a hátsó ülések és a középkonzol alá szerelt akkumulátorból nyer energiát a 136 lóerős villanymotor, ez a leggyorsabb kivitel, 8,2 másodperc a 100-as sprintideje (a hajtáslánc természetesen nem csak az e-208-cal, hanem a DS 3 E-Tense-szel vagy az Opel Corsa-e-vel is azonos). Az elektromos verzió hatótávolsága 320 kilométer WLTP szerint, ami egy bőven 400 liter fölötti rakterű és hátul felnőttként is használható terű autóban már több mint elég. Az alapfelszereltség részét vészfékasszisztens, sávtartó, tolatóradar és egyszerűbb ledes fényszórók képezik, de adaptív tempomat, automata parkolás, táblafelismerő, automata távfénykapcsolás és akár online navigáció is szerepelhet a 2008-ban.

A felhasználói élmény elég tisztességes a Peugeot kis crossoverében.

Még a szokatlanul nagy felületű üvegtető is nyitható, ami igencsak ügyes megoldás. Tisztességes alapfelszereltségét tekintve az indulóár igencsak díjazandó, 5,590 millióról startol és nem szívó-, hanem turbómotorral, az elektromos verzió listaára viszont 11,590 millió forint, amit egyelőre nem tudni, mikor lehet majd lejjebb faragni az újabb állami támogatással, és hogy mennyivel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?