Élményre játszik az új Peugeot 2008, itthon próbáltuk ki!
Elektromos verziója lehet az igazi – Peugeot 2008 hazai bemutató
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Piaci bevezetésekor máris rendelhető az elektromos verzió is, de első körben a hagyományos 2008-akat próbáltuk. A kis francia crossover legalább akkora művész, mint a 208, ha nem nagyobb.
Fusion narancs, ez az alapszíne a 2008-nak a fekete tető a GT Line és GT modelleké
még ravaszabb módon próbál az érzelmeinkre hatni, és meg kell hagyni, hogy nem csinálja rosszul.
Csinos és aprólékos a karosszéria
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4300 | 1770 | 1530 | 2605 | 434-1467 |
A kardfog alapáras, a teljesen ledes fényszóró is, de az alap is ledekkel világít
Egy rakás egyedi jegye van, mint a rozmárfogak elöl, az orrára akasztott modellmegjelölés, vagy a vagány törések az oldalán.
Egészen más karakter, mint az elődje, ez már nem egy szánni való kis buci az út közepén, van kiállása, van karaktere, és ezzel a színnel egyszerűen pezseg a napsütésben. 14 centivel hosszabb elődjénél, és szélesebb is nála, már csak az arányai is jobbak, de ezzel a praktikum javult csak igazán, 434 literre nőtt a csomagtartó mérete, ez már eggyel magasabb kategóriában is szép érték.Egészen magas a pult teteje, de a vezetési pozíció, az élmény és az anyagok még mindig kimondottan jók
Hátul is elférni felnőttként, elöl nagyon jó a helykínálat az utastérben 30 liternyi tárolórekeszt találunk
Az i-Cockpit még mindig díjnyertes élményközpont nálam, ezek a formák mindig izgalmasak, és közben teljesen otthonosak.
Még a tetőtől talpig komor feketében is látom benne az érdekeset, ami nagy szó. A 3D-s megjelenítésű műszeregység szintén minőségi élmény, ahogy az apró kormány és a középkonzol kialakítása is. A kabinnal minden rendben, de itt érzem picit, hogy a műszerfal már elég magas ehhez az elrendezéshez, viszont még mindig szívesen ülnék bele minden nap. 10 colos lehet a multimédia érintőkijelzője, amin a menü már egészen használható, de itt-ott még mindig kacifántos, a műszerblokké pedig rendesen szaggat egy-egy animációnál. Valahogy ez most kevésbé érdekel, simán lehet, hogy csak a vezethetősége miatt.Az a hatalmas tetőablak nyitható, ki gondolná?!
434 literes a csomagtartó, 1,2 literes a benzines turbómotor, itt 155 lovas, ez a csúcsverzió
Puretech 100 S&S | Puretech 130 S&S | Puretech 130 S&S | Blue HDi 100 S&S | Blue HDi 130 S&S | |
Emissziós norma | Euro 6d | Euro 6d-TEMP | |||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1199 | 1499 | |||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (automata/8) | automata/8 | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100 (5500) | 130 (5500) | 155 (5500) | 100 (3500) | 130 (3700) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 205 (1750) | 230 (1750) | 240 (1750) | 250 (1750) | 300 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,9 | 8,9 (9,1) | 8,2 | 11,4 | 9,3 |
Végsebesség [km/h] | 188 | 198 | 208 | 180 | 195 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,4-5,5 | 5,7-5,9 (6,0-6,2) | 6,2 | 4,5-4,6 | 4,8-4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 122-124 | 129-132 (137--140) | 140-141 | 118-122 | 126-129 |
Saját tömeg [kg] | 1192 | 1192 (1205) | 1205 | 1205 | 1235 |
A futómű feszes, mégis van értékelhető rugózása és csillapítása, de a magas felépítésnek ára van egy kisautó platformon.
Ez a 2008-nál furcsa bizsergésekben, remegésekben és bizonytalan tántorgásokban jelentkezik, ami halványan ugyan, de azért érezhető. A GT csúcsverziót próbálva megint csak az az érzés fogott el, hogy az 1,2-es turbómotorból bőven elég a 130 lóerős kivitel is, nincs szükség a 155 lóerősre. Pláne úgy, hogy ez csak a nyolcfokozatú automata váltóval kapható, amit valahogy furcsán konfiguráltak hozzá ehhez a motorhoz, legalábbis ebben az autóban. Ezen a téren is kicsit bizonytalan, darabos viselkedést mutatott, és a váltási idő is feltűnően hosszú, valahogy a harmónia teljes egészében hiányzik a hajtásláncból és a futásából. Mindenképp kiemelném, hogy ezek olyan szinten érezhető apróságok, amik a mindennapokban az ég világon senkit nem fognak zavarni, ha valakit mégis, várja meg az elektromos kivitelt, abban garantáltan nem lesznek ilyen problémák.Futása nem rossz, de több benne a bizonytalanság, mint a 2008-ban, ez igaz a hajtásra is
1.2 100 LE | 1.2 130 LE | 1.2 130 LE EAT8 | 1.2 155LE EAT8 | 1.5 BlueHDi 100 LE | 1.5 BlueHDi 130 LE | |
Active | 5 590 000 | 6 240 000 | 6 890 000 | - | 6 090 000 | - |
Allure | 6 690 000 | 7 040 000 | 7 690 000 | - | 6 890 000 | 7 890 000 |
GT Line | - | 7 740 000 | 8 390 000 | - | 7 590 000 | 8 590 000 |
GT | - | - | - | 10 240 000 | - | - |
A felhasználói élmény elég tisztességes a Peugeot kis crossoverében.
Még a szokatlanul nagy felületű üvegtető is nyitható, ami igencsak ügyes megoldás. Tisztességes alapfelszereltségét tekintve az indulóár igencsak díjazandó, 5,590 millióról startol és nem szívó-, hanem turbómotorral, az elektromos verzió listaára viszont 11,590 millió forint, amit egyelőre nem tudni, mikor lehet majd lejjebb faragni az újabb állami támogatással, és hogy mennyivel.136 lóerős és 320 kilométer hatótávú elektromos verziója lesz az igazán értékelhető, de így is különleges élmény a szegmensben