Első képeken a Mitsubishi elektromos hegymászói

Két i-MiEV is indul a Pikes Peaken

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem is egy, hanem két i-MiEV elektromos versenyautót nevezett a Mitsubishi a híres Pikes Peak-i hegyiversenyre. Egyik sem fogja veszélyeztetni a 10 perces álomhatárt.


Tavaly Monster Tajima bácsi egy Suzukival végre bement a bűvös 10 perc alá a coloradói Pikes Peak hegyiversenyen, idén július 3. és 8. között pedig egy másik japán versenyzőlegenda, a Dakar-győztes Maszuoka Hiroshi fogja vezetni a korábban még csak skicceken látott Mitsubishi i-MiEV elektromos autót.
Hirdetés
A 20 km-es felfutás során a pilóták és gépeik közel 1500 méteres szintkülönbséget és egészen pontosan 156 kanyart küzdenek le aszfalton és murván a 4300 méteres csúcsig. A hivatalos verzió szerint a Mitsubishi célja a nem is egy, de két villanyverdával az információgyűjtés és a tapasztalatszerzés, felmérni, hogyan bírja a hajtáslánc az extrém igénybevételt - amúgy meg nyilván reklámról van szó, nem másról.
Az egyik I-MiEV szinte utcai lesz combos 67 lóerővel, no meg persze bukócsővel és egyéb biztonsági felszerelésekkel - ezt egy terepraliban jártas hölgy, Beccy Gordon fogja terelgetni. A másik, az Evolution bezzeg - Maszuokával a volánjánál - sokkal durvább: csővázas alváz, karbonkasztni, összkerékhajtás, három villanymotor (egy elöl, kettő hátul tol), 327 lovas teljesítmény, 245/40 R18-as kerekek, 1,9 méteres szélesség. Űrtechnika csilliókért egyértelmű nyerési esélyekkel: egy évvel ezelőtt kettő darab elektromos autó alkotta a nem belsőégésűek mezőnyét - egy Nissan Leaf 14:33-as időt repesztett, egy AC Propulsion nevű személygépjármű 12:20-at porolt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?