Első képeken az új Hyundai i10

Autószerűbb lett az új Hyundai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szeptemberben Frankfurtban debütál a Hyundai i10 miniautó második generációja, amely elődjénél hosszabb és szélesebb, ugyanakkor laposabb lett. Csomagtartója is gyarapodott.

Elődjénél arányosabb, a képeken látható csúcsverziójával komoly kiállású kocsi lett az i10. A Hyundai európai részlege fejlesztette Európának, gyártása is európai

Öt évvel az első széria bemutatkozása után máris itt a Hyundai i10 szupermini második nemzedéke, a hivatalos premier a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz. A váltásra szüksége is van a dél-koreai törpének, mert egyrészt olyan darabszámban biztosan nem fogyott eddig, mint ahogy azt tervezték, másrészt a kisautókat, pláne a miniket a korábbiaknál kevesebben veszik, azaz újat kell mutatni, muszáj újat adni a vevőkörnek.

Hirdetés

Az ötödik ajtó már 252 literes - kategóriaelső - csomagteret rejt

És az sem árt, ha autószerűbb a forma, továbbá tágasabb az utas- és a csomagtér - ismerhették fel a Hyundai - európai - illetékesei, aztán pedig egy hosszban 80, széltében 65 mm-rel nagyobb, ugyanakkor 50 mm-rel laposabb kasztnit álmodtak meg és hoztak létre egy új padlólemezen, az elődéhez képest mondjuk alig eltérő, 5 mm-rel toldott tengelytávval. A csomagtartó 10 százalékkal lett öblösebb, s így 252 literes. A koreaiak szerint ez az érték és a lábtér is kategóriaelső.

Új a padlólemez, de a 2,38 m-es tengelytávon csak minimálisan nyújtottak.
A második generációs i10 hossza 3,65, szélessége 1,67, magassága 1,49 m

A dizájn nem meglepő mód a legfrissebb márkajegyeket alkalmazza, az egyelőre nem részletezett motorpalettát 1,0 literes 3 hengeres és 1,25 literes 4 hengeres benzinmotorok alkotják majd. Bemutatásával párhuzamosan az új i10 gyártása is megkezdődik Törökoszágban. Az extralistán várhatóan olyan elemek is megjelennek, mint automata klíma, fűthető bőrkormány, sebességszabályzó és - korlátozó, LED-es nappali menetfény, biztonsági felszereltségét pedig széria menetstabilizáló és első függönylégzsák emeli komolyabb szintre.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 00:24
    Permalink

    Ez egy nagyon jó vicc volt, feldobtad a napomat! 🙂

    Az Európában kapható Hyundaiok nagy részét Európában tervezték és Európában is gyártják, emellett 5-7év garancia jár (attól függően, hogy Hyundai vagy KIA) és azért a megbízhatósága sem rossz a koreai márkáknak. A Citroenről meg a többi francia csodáról ez köztudottan nem jelenthető ki. Ezzel nincs is semmi gond, aki francia autót vesz az nem a megbízhatóságot keresi, hanem a kényelmet és a szép formákat, amiket 100%-ra tudnak is. Ezért én is szeretem a francia kocsikat, szerintem az egyik legszebb a Citroen C5 Break. Szóval nem valószínű, hogy sokan a franciára szavaznának, sőt biztos, hogy nem. Az pedig, hogy tőlünk nyugatabbra mit vesznek, az minket egyáltalán nem érint. De ha annyira bele akarunk menni a dologba az előző “unalmas” i10 (ami szerintem egyáltalán nem volt unalmas, igazából baromi jól néz ki a facelift előtti modell) a német listán, Mini kategóriában az első 5-ből az 5. helyen áll, ami nem rossz. A Citroen C1/PUG107 párost nem látom a listán. 🙂

  • 2017.10.30. at 00:24
    Permalink

    Hát ha az embereket megkérdeznénk hogy “francia csodát” vagy Hyundai-t vennének, szerintem sokan az előbbire szavaznának. Főleg tőlünk nyugatabbra.

  • 2017.10.30. at 00:24
    Permalink

    Nekem “Hunyadim” van (nem az első), bár nem ez a típus, 3 éves 260 ezer km, probléma nélkül, és még mindig van rá 2 év gari.
    Szerintem tovább gurulok vele, mint Te egy francia csodával.

Vélemény, hozzászólás?