Eltűnik a körforgalom a Lánchíd előtt a Széchenyi téren

Aláírták a pesti rakpartok megújításáról szóló megállapodást

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Most már biztos, hogy megújul a pesti rakpart a Kossuth Lajos tértől a Bálnáig.

Március 31-én jelent meg a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának határozata, amelyből kiderült, hogy a rakpartok fejlesztését a kormány átvállalja a Fővárosi Önkormányzattól. Így ígéretéhez híven valóban finanszírozni fog három Budapesti fejlesztést: a budai fonódó villamos déli meghosszabbítását, a kelenföldi buszpályaudvar felújítását 1500 férőhelyes P+R parkolóval és a pesti rakpartok megújulását. A rakpartok fejlesztését a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg, a terveket Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója Facebook oldalán részletezte. Ennek alapján új sétány, új közterek, új zöldfelületek gazdagítják majd a környéket a Kossuth Lajos tértől a Bálnáig. A munkák több ütemben zajlanak majd, első lépésben a fővárosi beruházásban nemsokára induló rakparti vízcső-beruházás után kezdődhetnek meg.
Hirdetés
Teljesen átalakul a Lánchíd pesti hídfője is. A Magyar Tudományos Akadémia előtt új közteret építenek, eltüntetik a parkolót, ahogy a jelenlegi körforgalmat is. A Lánchíd és a József Attila utca közötti forgalom a tér megkerülése nélkül haladhat majd mindkét irányban a tér déli oldalán. A Belgrád rakparton megújul a villamospálya, a látványtervek alapján be is füvesítik egy részét. Az alsó és felső rakpart forgalma egyesül, szimmetrikus, új közúti elrendezés jön létre, a villamospályával a közepén. Megújul a Közraktár utca is irányhelyes kerékpársávokkal, amely mentesíti a Bálna előtti sokat bírált sétányt és a Nehru partot a kerékpáros forgalomtól. A Boráros teret is átalakítják, hiszen a H6-os és a H7-es HÉV a tervek szerint a föld alá kerül így a Petőfi hídtól délre folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén egészen a Művészetek Palotájáig. Onnan pedig az új Atlétikai Központig.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.04.02. at 21:31
    Permalink

    Nem lehetne esetleg akkor a nullás körgyűrűt is befejezi és főleg ingyenesé tenni?
    Az igaz, hogy a budai ráhajtásnál is kilométeres sorok várakoznak a felhajtásra. Az út minősége, meg magáért beszél. 10 éve felmarták és azóta is ugyan olyan!
    Én úgy érzem, hogy ezek az átalakítások forgalom lassítást is fog eredményezni.
    Már most, hogy bringa utakat festettek föl, így is az autósok rovására tették.
    Szeretnék több látványtervet látni.

  • 2021.04.02. at 21:32
    Permalink

    Nem lehetne esetleg akkor a nullás körgyűrűt is befejezi és főleg ingyenesé tenni?
    Az igaz, hogy a budai ráhajtásnál is kilométeres sorok várakoznak a felhajtásra. Az út minősége, meg magáért beszél. 10 éve felmarták és azóta is ugyan olyan!
    Én úgy érzem, hogy ezek az átalakítások forgalom lassítást is fog eredményezni.
    Már most, hogy bringa utakat festettek föl, így is az autósok rovására tették.
    Szeretnék több látványtervet látni.
    Nem látom a hozzászólásomat. Ezért megismétlem.

    • 2021.04.02. at 23:11
      Permalink

      Az aszfalt a jobb tapadásért van felmarva azóta, mióta néhány versenyző a szalagkorlátra támasztotta a járművét fagyos téli hajnalokon a nagy igyekezetben.

  • 2021.04.03. at 08:12
    Permalink

    Én Bp-i autósként és rendszeres ingázóként ( Bp-Győr heti 4x reggel-este ) azt mondom, hogy a megye matrica rendszer bevezetése zseniális volt és igen is nagy segítség a Budapestre ingázóknak. 5000 Ft kontra 40x ezer Ft. De pl aki Borsodból ingázik hetente a fővárosba annak is kb fele az éves autópálya költség. Ja és nem azért mondom mert kormánypárti lennék, nagyon nem vagyok az, de világosan csőlátás nélkül vizsgálom a dolgokat. Amúgy ha létrejön normálisan az a fejlesztési terv ami a külső kerületeket ( pl 17, 18, Budafok-Nagytétény ) bekötik kötött pályás közlekedéssel a belvárosba és nem kell lépten nyomon átszállni akkor valóban lehetne csökkenteni az autós forgalmat a Hungária körgyűrűn belül. Én el sem indulnék a 18. kerület legszéléről autóval, hanem szívesen felszállnék a vonatra ami bevisz a belvárosba. Az látszik dolgoznak rajta ez a Vitézy Dávid egy elég értelmes szakembernek tűnik és talán még nem rontotta el annyira a politika.

Vélemény, hozzászólás?