Eltűnik a SEAT Alhambra és a Volkswagen Sharan

Két népszerű egyterűt küldenek nyugdíjba a szabadidő-autók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A SEAT egyterűjéből március végén készülnek az utolsó példányok, a Volkswagen Sharan még az év végéig gyártásban marad.

Huszonöt éves karriert tudhat a háta mögött a Sharan és az Alhambra, a két testes egyterűből 1995-ben gördültek át a portugál gyárkapun az első példányok. A generációváltásokat egyáltalán nem kapkodta el a Volkswagen, negyed évszázad alatt típusonként csupán két generáció jelent meg. A 2010 óta piacon lévő második nemzedék már nem a Ford Galaxy testvéreként látta meg a napvilágot, hanem a Volkswagen maga fejlesztette a típusokat.
Hirdetés
A hivatalos indoklás szerint az Alhambra nem illik bele a SEAT jövőképébe, amibe leginkább hibrid meghajtású modellek passzolnak. Ezenkívül a modellpáros már tíz éves, de a legfőbb ok vélhetően az eladások csökkenése, mivel az egyterűek mostanában egyáltalán nem számítanak divatosnak, a vevők többsége inkább a SUV modellekre voksol.

Érdekesség, hogy 2019-ben növekedni tudtak a SEAT egyterűjének eladásai, de a bő 23 ezres éves mennyiség nem elég a típus fennmaradásához.

A spanyol modell gyártása március végétől szünetel, a hétüléses SEAT-ra vágyóknak a Tarraco nyújthat divatos alternatívát. Ugyanakkor a COVID-19 miatti gyárleállást követően, amint lehet, újraindul az Alhalmbara gyártása, dízelmotorral az idei év 40. hetéig szerepel a gyár tervében, utána az 1.4 TSI motorral készül még az idei évben. Szintén utód nélkül tűnik el a Volkswagen Sharan. A koronavírus miatti leállás után újraindul a Sharan gyártása is, ami várhatóan az év végéig készül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?