Emelés és terepgumik, itt az off-road Lamborghini Huracán

A 610 lóerőt már sárban is kamatoztatja a Huracán, a végsebesség viszont jócskán lecsökkent

A Porsche után a Lamborghini is új terepre merészkedik, amit akár szó szerint is lehet érteni, a Huracán Sterrato dagonyázásra hangolt változata nem jön zavarba, ha elfogy az aszfalt.

Nemrég számoltunk be a limitált szériás Porsche 911 Dakar érkezéséről, a recept a Lamborghini Huracán Sterrato estében is hasonló. A kiindulási alapot a Huracán Evo szolgáltatta, amit számos kiegészítővel tettek off-road kompatibilissé. A tizenkilenc colos kerekekre könnyű terepre szánt Bridgestone gumikat húztak, “vérbeli” terepjáróhoz híven megjelentek a fényezetlen műanyag elemek, ezek szélesítésként is szolgálnak. A tetősínek optikailag, a futómű átdolgozása viszont ténylegesen emeli az autót, elöl 3, hátul 3,4 centi a többlet, míg a mérnökök a Huracán aljának átdolgozásával 44 milliméternyi plusz hasmagasságot nyertek. Az éjszakai csapatásra is gondoltak az olaszok, az embléma mellé két LED fényforrás került, a motor levegője a tetőre helyezett nyíláson át érkezik. Az erőforrás változatlan, az 5,2 literes szívó V10-es 610 lóerővel és 565 Nm nyomatékkal bír, a váltó hétfokozatú duplakuplungos, az összkerékhajtás alapáron jár. Az átalakítás plusz 50 kilót eredményezett, emiatt fél másodperccel lassabb a 0-100, de aggodalomra nincs ok, így is 3,4 másodpercig kell csak várakozni. A végsebesség viszont jóval kurtább lett, vélhetően a gumik miatt kellett 260 km/h-ra korlátozni a tempót.
Hirdetés
A Huracán ezen változata az alapmodellel ellentétben csak korlátozott számban készül, az olaszok 1499 példány legyártását tervezik. Az összeszerelés jövő év februárjában indul, az ár egyelőre titok, az viszont borítékolható, hogy egyetlen Sterrato sem marad a Lamborghini nyakán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?