Ennek az autónak a futásteljesítményét piszkálták a legtöbbször

Kiderült, hogy melyik autó futásteljesítményét hamísították meg legtöbbször 2022-ben

Európa és az USA nagy részét lefedő vizsgálatba kezdett a carVertical, hogy kiderüljön, milyen autóknak tekerik vissza legsűrűbben a kilométeróra-számlálóját a használtpiacon. Íme az eredmény!

Még mindig a kilométeróra-számláló visszapörgetése a leggyakrabban elkövetett visszaélés a használtautó-piacon a carVertical tanulmányai szerint. Az ilyen csalások közel 8,77 milliárd eurós veszteséget jelentenek évente (az Európai Parlament Kutatási Osztályának tanulmánya szerint). Az autótörténetet kutató carVertical az elmúlt 12 hónapban 1,11 millió autótörténeti jelentést elemzett mintegy 24 piacon, lefedve ezzel az Egyesült Államokat és Európa nagy részét. A kutatások rávilágítottak, hogy leggyakrabban az Audi A8 modellek kilométeróráját tekerik vissza. A platformon ellenőrzött Audi A8-sok 30,6 %-nak volt hamísított futásteljesítménye, ami azt jelenti, hogy minden harmadik használt luxuslimuzinnal előfordult ez a probléma.
Hirdetés
Sőt, valójában 10 manipulált kilométerórájú autó közül minden hatodik egy nagyértékű német gyártású jármű volt, például Audi A7, BMW X5, BMW 7-es széria vagy a Volkswagen Tuareg. Ezek az autók a magas értéküknek köszönhetően tökéletes célponttá váltak a használtautó-piac kilométeróra csalói számára. A második legtöbbet visszatekert számlálós autó a Ford Mustang volt a listán (25,7%-a visszatekert), a tízes listát pedig a Ford Fusion zárja (22%-a visszatekert), habár ez valószínűleg az amerikai modellre vonatkozik. A használtautó-piacon hagyományosan leginkább a benzines és a dízelmotoros modellek voltak kitéve a kilométeróra visszaéléseknek. Azonban a kevésbé szennyező járművek iránti növekvő kereslet hamar megváltoztatta a helyzetet. A felmérések arra utalnak, hogy a motor típusa a legkevésbé sem határozza meg, hogy az adott jármű „népszerű-e” a kilométeróra-csalások szempontjából. Míg a vizsgált járművek között a visszatekert elektromos autók teljes aránya 14,6%, Európában ez már 15,6 százalék. Sajnos, aki manipulált elektromos autót vásárol, óriási javítási költségeket vehet a nyakába. Egy manipulált kilométerórájú elektromos jármű kifejezetten magas kockázatot jelent, mivel a károsodott akkumulátorcsomagok javítása horribilis összeg lehet. Mindezek miatt a valós futásteljesítmény megállapítása a használt hibrid és elektromos autók tekintetében kulcsfontosságú.
A kilométeróra-visszatekerés toplistája (kép:carVertical)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?