Ennyi marad a Dacia Loganból, ha kétszázzal beleszáll egy Duster

Élethű videón követhetjük a két Dacia különböző sebességű virtuális ütközéseit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Beam Engine fejlesztőinek mindenük a rombolás, munkásságukról számos videó kering az interneten, amiben különböző járművek zúzzák le egymást.

Az autós játékok ritka szegmensében tevékenykedik a BeamNG, náluk a versenyzés helyett az autók összetörésén van a hangsúly. A látványos rombolások megtekintéséhez még a játékra sincs szükség, számos videójuk megtalálható a legnagyobb videómegosztón, többek között a két Dacia “csatája” is. A készítők egy első generációs Logan és egy Duster ütközését modellezték különböző sebességek mellett. Az álló autó minden esetben egy fal mellett parkol, a mozgásban lévő másik Dacia oldalról csapódik a statikus járműbe. A látványos videóban nem csak a roncsolódást készítették el élethű módon, hanem a két autó közötti erőviszonyok is jól kirajzolódnak, a régebbi fejlesztésű és egyben könnyebb Logan sokkal nagyobb károkat szenved ugyanolyan tempónál.
Hirdetés
Első körben a Duster parkol a fal mellett, a Logan először 20 km/h-val hajt neki, a terepjáró javítása nagyjából egy ajtócserével orvosolható lenne. A negyvennel beleszálló Logant még a Duster ajtajai hárítják, hatvannál már meghajlik a küszöb, de az utastér nagyjából egyben marad. A tempó emelésével egyre jobban a kifli forma felé törekszik az SUV, 120 km/h-nál jelentősebben roncsolódik az utastér. E felett már a fikció kategóriába sodródik a videó, ugyanis a Logan a számára elérhetetlen 200 km/h-ás tempóval csapódik a Dusterbe. Ilyen sebességnél már csak minimális a túlélési esély, a Logan teljesen belefúródik a terepjáróba.
Hirdetés
Fordított esetben jóval nagyobb a kár, már 20 km/óránál jelentősen sérülnek az ajtók, negyvennél már az utastérbe türemkednek. Hatvannál a bal oldalon ülők már súlyosan megsérülhetnek, 100-120 között az utastérből nem sok marad. A Duster esetében a maximális becsapódási sebesség 220 km/h, a terepjáró teljesen átmegy a kabinon, de az SUV első traktusa is jelentősen sérül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?