Ennyi pénzt termelt tavaly a Magyar Suzuki!
Ismertette a Magyar Suzuki a 2024-es pénzügyi eredményeit, meglepő számok jöttek ki!
A márka bár kevesebb autót gyártott le itthon 2024-ben, mint az azt megelőző esztendőben, mégis visszaszerezte piacvezető helyét a személyautók mezőnyében.
Mielőtt a Suzuki részletesen ismertette volna a 2024-es pénzügyi eredményeit, két fontos mérföldkövet is kiemeltek az esztergomi gyár kapcsán. Egyrészt idén januárban elkészült a félmilliomodik villanyosított autó a létesítményben - egy barna S-Cross személyében - míg március elején az egymilliomodik Vitara legyártásáról adtak hírt. Ami a múlt esztendőt illeti, előbbiből összesen 47 530 gördült le a szalagról, míg utóbbiból 63 962. Vagyis összesen 111 492 Suzukit szereltek össze tavaly Esztergomban. Mindez visszaesést jelent a 2023-as számhoz (160 338) képest, viszont hangsúlyozták: két évvel ezelőtt a korábbi félvezető-hiány miatt rengeteg megrendelés feltorlódott, ezért a 2023-as kiugró szám.
Ami a magyar újautó-piacot illeti, múlt esztendőben a teljes szektor 12,9 százalékos növekedést produkált, ezzel szemben a Suzuki nagyobb, 29,3 százalékos mértékben tudta növelni a regisztrációkat. A számok nyelvére lefordítva mindez azt jelenti, hogy tavaly összesen 121 607 új személygépjárműre került rendszám, ebből 15 732 volt a japán márka terméke. A siker döntően a két esztergomi modellnek köszönhető, hiszen csak Vitarából 6883-at regisztráltak, és az S-Cross sem maradt el sokkal a maga 6607 példányszámával. Külön említést érdemel a vadiúj Swift is, amelyből 1867-et értékesítettek, ezzel megnyerve a kisautó szegmenst.
A Magyar Suzuki tavaly minden üzleti területet figyelembe véve összesen 2 245,6 millió eurós árbevételt generált. Ebből a belföldi értékesítés 301,8 millió euró, az export 1 943,8 millió euró, míg a beszerzés alapú beruházás 65,3 millió euró volt. A vállalat most sem fizetett osztalékot, az összeget inkább a létesítmények további fejlesztésére, korszerűsítésére fordítják.
A Magyar Suzuki nemcsak világ, de európai szinten is egy teljesen jelentéktelen autógyártó lett, nagyrészt annak köszönhetően, hogy sajnos még 2025-ben sem engedhet meg magának minden magyar család egy új Suzukit.