Konnektoros hibrid hajtásláncokkal bővíti az új A6 modellpalettáját az Audi, kiderült, hány kilométert tudhatnak lokálisan emissziómentesen. Íme a pontos szám!
Még egy hónapja sincs, hogy az Audi leleplezte az új A6-os belső égésű motoros limuzinját, ezzel teljessé téve a kínálatot, hiszen korábban már bemutatták az Avant variáns, tavaly pedig a tisztán elektromos kiviteleket - utóbbi azóta teszten is járt nálunk. Itt viszont nem állnak meg a németek, hiszen a héten előrendelhetővé válik az anyaországban a plug-in hibrid A6 is. A belépő szinten 295 lóerő és 450 newtonméter áll rendelkezésre, míg az erősebb konnektoros típus 362 lóerőt és kereken 500 newtonmétert kínál. Előbbi 6, míg utóbbi 5,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, viszont a végsebesség mindkét esetben 250 km/óra.
A nevezéktanban jól elkülönülnek a többi kiviteltől, hiszen mindkettő megkapja az e-hybrid jelzést a nevébe. Ebből sejthető, hogy a Volkswagen csoport második generációs konnektoros hibrid szisztémája dolgozik mind a limuzin mind a kombi verzióban. Az akkumulátor jelen esetben 25,9 kilowattórás, ennek hasznos kapacitása 20,7 kilowattóra. A közleményben leírtak szerint 45 százalékkal hatékonyabb a rendszer az elődnél, így karosszériától függetlenül mindkét esetben több mint 100 kilométer lokálisan emissziómentes működést ígérnek. Bár érdemes megjegyezni, a limuzin minden bizonnyal jobb értékeket fog produkálni ebben az esetben, mivel a légellenállási együtthatója valamivel kedvezőbb - bár ez a valóságban nagyjából néhány kilométeres különbséget fog jelenteni. A bejelentéssel egyidőben nem közölték Magyarországon mikor válik elérhetővé az újdonság, illetve mikor érkezhetnek meg az első példányok.
Bár már nem kaphat zöld rendszámot, így is könnyű lesz megkülönböztetni a többi belső égésű A6-ostól, hiszen egy extra nyílás kerül a bal oldalára