Érdekes statisztika: a villanyautósok többet mennek

Szívesebben autózik, aki nem ereget szén-dioxidot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az európai Nissan Leafek 40 százalékkal magasabb futásúak, mint az átlagos benzines és dízel autók.


A világszerte már több mint 150 ezer példányban elkelt, 2010-ben megjelent Nissan Leaf az európai kontinensen is a legnépszerűbb villanyautó. A márka a kezdetek óta hangsúlyozza, hogy nem csak városi közlekedésre, második autónak alkalmas. Ezt támasztja alá, hogy a mintegy 31 000 európai Leaf a márka nyomkövető rendszere, a CarWings adatai szerint 40%-kal magasabb átlagfutást produkált, mint az átlagos benzines és dízel üzemű autók.
A 100%-ban elektromos, zéró (helyi) emissziós Leafek átlagos éves futása 16 588 km, míg a hagyományos belső égésű motoros járművek európai átlagfutása 11 539 km. A Leaf-tulajdonosokon belül a spanyolok autóznak a legtöbbet, hetente átlagosan 367 kilométert, a svédek 339 kilométerrel másodikok, a brit Leaf-tulajdonosok pedig 324 kilométerrel a harmadikok.
A Nissan közleménye szerint a legfrissebb adatok szerint a hagyományos dízel- és benzinüzemű autók vezetői átlagosan 222 km-t tesznek meg hetente.
Nissan Leaf átlagfutások Európában
Ország Hetente Évente
Spanyolország 367 19 084
Svédország 339 17 628
Egyesült Királyság 324 16 848
Norvégia 317 16 484
Olaszország 305 15 860
Franciaország 303 15 756
Németország 279 14 508

A Nissan nem csak az autózási, a töltési szokásokról is gyűjt információt, s azt látja, hogy a Leaf-tulajdonosok 89 százaléka otthon, éjszaka tölti autóját éjszaka.
Hirdetés

Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős igazgatója a következőket fűzte hozzá a felméréshez: „A kezdetektől fogva hangsúlyoztuk, hogy a Nissan Leaf nem csupán városi vagy második autónak alkalmas, most pedig az adatok is igazolnak minket. Ügyfeleinktől gyakran halljuk, hogy a Nissan Leafet második autónak vásárolják meg, végül mégis többet használják, mint más autókat. Ezt a CarWings rendszer adatai is megerősítik. Ügyfeleink szerint ez nagyban köszönhető az autó igen alacsony üzemeltetési és javítási költségeinek, amelyek a Nissan Leaf sima és szinte teljesen zajtalan járásával párosulva a dízel- és benzines autóknál sokkal vonzóbb vezetési élményt nyújtanak."
A Nissan villanyautókínálata tavaly az e-NV200, személyautóként is elérhető furgonnal bővült, így a márka vélhetően stabilan fogja tudni őrizni a szegmensben vezető pozícióját, természetesen mind több márka kíván beszállni az emissziómentes autózásba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Nem tudom, még sosem hallottam a primitív törzsek egyik tagjától sem lelkesen beszélni a “vezetési élményről”, pedig évezredek óta olyan primitívek, hogy hozzájuk képest egy 100-as szög maga az integrált áramkör!!

    Szerintem ezzel kapcsolatban meg lehetsz egy kissé vezetve… 😉

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Ez egy eddig meg nem cáfolt érték, ami könnyen kijön egy már egyszerűsített képlet szerint:

    X=C1*C2 km, ahol a C1=60.000 km*V/A (éves megtehető “jól-megtérülési” távolság szorozva a villanyautó vezetési élményének reciprokával) ill. C2=0,5 A/V (villanyautó vezetési élménye)

    Tehát X=30.000 km évente 🙂

    Azonban, ha még kisebb a vezetési élmény, pl. 0,25, akkor persze kijön a listán látott kb. 15.000 km! De az már nem érheti meg. 🙂

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Rövid távra, munkába járásra tökéletesen alkalmas. Nálunk persze a töltőkínálat nem a legjobb. Például főváros mellől munkába ingázni jó megoldás. Kb. ezt a használatot is támasztja alá az éves átlagfutás.

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Colie: Más országokban olcsóbban adják a benzines autókhoz képest.

    A 11ezres európai átlagot meg nehéz elhinni.. Azt miből számolták? Én legalább 15 ezerre tippelnék..

Vélemény, hozzászólás?