Érdekes statisztika: a villanyautósok többet mennek

Szívesebben autózik, aki nem ereget szén-dioxidot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az európai Nissan Leafek 40 százalékkal magasabb futásúak, mint az átlagos benzines és dízel autók.


A világszerte már több mint 150 ezer példányban elkelt, 2010-ben megjelent Nissan Leaf az európai kontinensen is a legnépszerűbb villanyautó. A márka a kezdetek óta hangsúlyozza, hogy nem csak városi közlekedésre, második autónak alkalmas. Ezt támasztja alá, hogy a mintegy 31 000 európai Leaf a márka nyomkövető rendszere, a CarWings adatai szerint 40%-kal magasabb átlagfutást produkált, mint az átlagos benzines és dízel üzemű autók.
A 100%-ban elektromos, zéró (helyi) emissziós Leafek átlagos éves futása 16 588 km, míg a hagyományos belső égésű motoros járművek európai átlagfutása 11 539 km. A Leaf-tulajdonosokon belül a spanyolok autóznak a legtöbbet, hetente átlagosan 367 kilométert, a svédek 339 kilométerrel másodikok, a brit Leaf-tulajdonosok pedig 324 kilométerrel a harmadikok.
A Nissan közleménye szerint a legfrissebb adatok szerint a hagyományos dízel- és benzinüzemű autók vezetői átlagosan 222 km-t tesznek meg hetente.
Nissan Leaf átlagfutások Európában
OrszágHetenteÉvente
Spanyolország36719 084
Svédország33917 628
Egyesült Királyság32416 848
Norvégia31716 484
Olaszország30515 860
Franciaország30315 756
Németország27914 508

A Nissan nem csak az autózási, a töltési szokásokról is gyűjt információt, s azt látja, hogy a Leaf-tulajdonosok 89 százaléka otthon, éjszaka tölti autóját éjszaka.
Hirdetés

Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős igazgatója a következőket fűzte hozzá a felméréshez: „A kezdetektől fogva hangsúlyoztuk, hogy a Nissan Leaf nem csupán városi vagy második autónak alkalmas, most pedig az adatok is igazolnak minket. Ügyfeleinktől gyakran halljuk, hogy a Nissan Leafet második autónak vásárolják meg, végül mégis többet használják, mint más autókat. Ezt a CarWings rendszer adatai is megerősítik. Ügyfeleink szerint ez nagyban köszönhető az autó igen alacsony üzemeltetési és javítási költségeinek, amelyek a Nissan Leaf sima és szinte teljesen zajtalan járásával párosulva a dízel- és benzines autóknál sokkal vonzóbb vezetési élményt nyújtanak."
A Nissan villanyautókínálata tavaly az e-NV200, személyautóként is elérhető furgonnal bővült, így a márka vélhetően stabilan fogja tudni őrizni a szegmensben vezető pozícióját, természetesen mind több márka kíván beszállni az emissziómentes autózásba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Nem tudom, még sosem hallottam a primitív törzsek egyik tagjától sem lelkesen beszélni a “vezetési élményről”, pedig évezredek óta olyan primitívek, hogy hozzájuk képest egy 100-as szög maga az integrált áramkör!!

    Szerintem ezzel kapcsolatban meg lehetsz egy kissé vezetve… 😉

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Ez egy eddig meg nem cáfolt érték, ami könnyen kijön egy már egyszerűsített képlet szerint:

    X=C1*C2 km, ahol a C1=60.000 km*V/A (éves megtehető “jól-megtérülési” távolság szorozva a villanyautó vezetési élményének reciprokával) ill. C2=0,5 A/V (villanyautó vezetési élménye)

    Tehát X=30.000 km évente 🙂

    Azonban, ha még kisebb a vezetési élmény, pl. 0,25, akkor persze kijön a listán látott kb. 15.000 km! De az már nem érheti meg. 🙂

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Rövid távra, munkába járásra tökéletesen alkalmas. Nálunk persze a töltőkínálat nem a legjobb. Például főváros mellől munkába ingázni jó megoldás. Kb. ezt a használatot is támasztja alá az éves átlagfutás.

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    nem éri meg 😀
    szerinted hol töltik a kocsit ?
    közvetve lopott áram is ingyen van , még akkor is ha a munkalyének a rezsijébe épül a plussz villany ára, de a kocsi tulajának semmibe nem kerül 😉

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Colie: Más országokban olcsóbban adják a benzines autókhoz képest.

    A 11ezres európai átlagot meg nehéz elhinni.. Azt miből számolták? Én legalább 15 ezerre tippelnék..

Vélemény, hozzászólás?