Érdekes statisztika: a villanyautósok többet mennek
Szívesebben autózik, aki nem ereget szén-dioxidot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az európai Nissan Leafek 40 százalékkal magasabb futásúak, mint az átlagos benzines és dízel autók.
A világszerte már több mint 150 ezer példányban elkelt, 2010-ben megjelent Nissan Leaf az európai kontinensen is a legnépszerűbb villanyautó. A márka a kezdetek óta hangsúlyozza, hogy nem csak városi közlekedésre, második autónak alkalmas. Ezt támasztja alá, hogy a mintegy 31 000 európai Leaf a márka nyomkövető rendszere, a CarWings adatai szerint 40%-kal magasabb átlagfutást produkált, mint az átlagos benzines és dízel üzemű autók.
A 100%-ban elektromos, zéró (helyi) emissziós Leafek átlagos éves futása 16 588 km, míg a hagyományos belső égésű motoros járművek európai átlagfutása 11 539 km. A Leaf-tulajdonosokon belül a spanyolok autóznak a legtöbbet, hetente átlagosan 367 kilométert, a svédek 339 kilométerrel másodikok, a brit Leaf-tulajdonosok pedig 324 kilométerrel a harmadikok.
A Nissan közleménye szerint a legfrissebb adatok szerint a hagyományos dízel- és benzinüzemű autók vezetői átlagosan 222 km-t tesznek meg hetente.
Nissan Leaf átlagfutások Európában
Ország | Hetente | Évente |
Spanyolország | 367 | 19 084 |
Svédország | 339 | 17 628 |
Egyesült Királyság | 324 | 16 848 |
Norvégia | 317 | 16 484 |
Olaszország | 305 | 15 860 |
Franciaország | 303 | 15 756 |
Németország | 279 | 14 508 |
A Nissan nem csak az autózási, a töltési szokásokról is gyűjt információt, s azt látja, hogy a Leaf-tulajdonosok 89 százaléka otthon, éjszaka tölti autóját éjszaka.
Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős igazgatója a következőket fűzte hozzá a felméréshez: „A kezdetektől fogva hangsúlyoztuk, hogy a Nissan Leaf nem csupán városi vagy második autónak alkalmas, most pedig az adatok is igazolnak minket. Ügyfeleinktől gyakran halljuk, hogy a Nissan Leafet második autónak vásárolják meg, végül mégis többet használják, mint más autókat. Ezt a CarWings rendszer adatai is megerősítik. Ügyfeleink szerint ez nagyban köszönhető az autó igen alacsony üzemeltetési és javítási költségeinek, amelyek a Nissan Leaf sima és szinte teljesen zajtalan járásával párosulva a dízel- és benzines autóknál sokkal vonzóbb vezetési élményt nyújtanak."
A Nissan villanyautókínálata tavaly az e-NV200, személyautóként is elérhető furgonnal bővült, így a márka vélhetően stabilan fogja tudni őrizni a szegmensben vezető pozícióját, természetesen mind több márka kíván beszállni az emissziómentes autózásba.
Nem tudom, még sosem hallottam a primitív törzsek egyik tagjától sem lelkesen beszélni a “vezetési élményről”, pedig évezredek óta olyan primitívek, hogy hozzájuk képest egy 100-as szög maga az integrált áramkör!!
Szerintem ezzel kapcsolatban meg lehetsz egy kissé vezetve… 😉
Évtizedes tapasztalat, hogy minél primitívebb valaki annál lelkesebben beszél az ún. “vezetési élmény”-ről.
Ez egy eddig meg nem cáfolt érték, ami könnyen kijön egy már egyszerűsített képlet szerint:
X=C1*C2 km, ahol a C1=60.000 km*V/A (éves megtehető “jól-megtérülési” távolság szorozva a villanyautó vezetési élményének reciprokával) ill. C2=0,5 A/V (villanyautó vezetési élménye)
Tehát X=30.000 km évente 🙂
Azonban, ha még kisebb a vezetési élmény, pl. 0,25, akkor persze kijön a listán látott kb. 15.000 km! De az már nem érheti meg. 🙂
Részleteznéd, milyen képlettel számolva jött ki a 30.000-es becslés?
🙂
Rövid távra, munkába járásra tökéletesen alkalmas. Nálunk persze a töltőkínálat nem a legjobb. Például főváros mellől munkába ingázni jó megoldás. Kb. ezt a használatot is támasztja alá az éves átlagfutás.
Ezen gondoltmenet mentén nem is kell ilyen kocsit venne; lopni kell!
Colie: Más országokban olcsóbban adják a benzines autókhoz képest.
A 11ezres európai átlagot meg nehéz elhinni.. Azt miből számolták? Én legalább 15 ezerre tippelnék..
Még keveset is mennek a dupla ár ellenére. Úgy évi 30k km alatt nem érheti meg.