Erős háromnegyedév után gyengébb október az autópiacon

Olyan erős volt a tavaly október, hogy gyengének tűnik az idei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Októberben sem volt szerény az autóeladások száma, ám ez az első olyan hónap idén, ami nem nőtte túl az egy évvel korábbit. Az ugyanis rekorder volt.


Bár októberben – hosszú idő óta először – kevesebb autó fogyott, mint egy évvel korábban, nem kell kongatni a vészharangokat. Tavaly ugyanis az év legjelentősebb autóeladását hozó hónap az október volt. Idén pedig bár tény, hogy nem számított kifejezetten erősnek a 10. hó, volt már szerényebb eladásokat hozó hónap is.
Hirdetés

A személyautókén túl csökkent a kis- és nagyhaszonjárművek, valamint a buszok eladása is, motorkerékpárból viszont hajszálnyit több fogyott, mint egy évvel korábban. A teljes gépjárműpiac 4,4%-kal hozott szerényebb számot, mint tavaly. A két évvel ezelőtti októbernél az összesített számok esetén 23,8%-kal, a személyautóknál 30%-kal erősebb volt az idei.
2016. X. (db)2015. X. (db)Különbség (%)
Személygépkocsi79538189-2,9
Kishaszonjármű15561585-1,8
Nagyhaszonjármű490570-1,4
Busz15133-88,7
Motorkerékpár94904,4
Összesen10 10810 567-4,3

Az éves eredmények természetesen a tavalyinál enyhébb októberi eladások ellenére is vaskos erősödést mutatnak, már mostanra teljesültek a tavalyi eredmények. Az összesített gépjárműeladás már 100 ezer példány feletti, személyautóból több mint 77 ezer fogyott, év végére a járműpiac összesen akár 130 ezer példányosra hízhat, a személyautó-eladások 90 ezer példány felett várhatók.
2016 (db)2015 (db)Különbség (%)
Személygépkocsi77 39463 50221,9
Kishaszonjármű17 02713 35427,5
Nagyhaszonjármű41534408-5,8
Busz331407-18,7
Motorkerékpár203418818,1
Összesen100 93983 55220,8

Változatlan a márkák versenyében a Suzuki, Opel, Ford dobogó. Ha nem csupán a személyautókat nézzük, haszonjármű-eladásaival együtt a Ford a legtöbb példányt értékesítő, piacvezető márka. Októberi változás, hogy a Toyota nem csak e hónapban, hanem éves szinten is a hatodik helyre került, immár a Daciát is előzi. Annak ellenére, hogy októberben a Dacia Duster volt a harmadik legnépszerűbb modell.
Top 10 márka és modell - 2016. október
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Suzuki9541.Suzuki Vitara492
2.Ford9322.Skoda Octavia433
3.Volkswagen7273.Dacia Duster343
4.Opel7054.Ford Focus313
5.Skoda6765.Suzuki Swift177
6.Toyota4946.Hyundai Tucson176
7.Dacia4147.Opel Astra175
8.Hyundai3808.Volkswagen Golf166
9.Fiat2859.Fiat 500160
10.Kia25710.Opel Mokka157

Ha a Dacia nem is jutott előre a Duster élénkült keresletével, maga a modell igen, az éves eladási sorrendben megelőzte a Volkswagen Passatot. A modellek sorrendjéből jól látszik, hogy hazánkban a kompakt, illetve a crossover/SUV modellek a legnépszerűbbek, a toplistán az egyetlen kisautó a Fiat 500, amiből októberben ugyanúgy 160 példány fogyott, mint szeptemberben, ám népszerűsége az utcaképen nemigen látható. Ha a reexport mértéke jelentősen csökkent is az elmúlt években, valamelyest még mindig jelen van a piacon.
Top 10 márka és modell - 2016. január-október
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Suzuki88361.Suzuki Vitara5250
2.Opel73862.Skoda Octavia4148
3.Ford75173.Ford Focus2230
4.Skoda70044.Opel Astra J1876
5.Volkswagen61045.Dacia Duster1862
6.Toyota44056.Volkswagen Passat1795
7.Dacia37437.Opel Astra K1623
8.Kia34428.Suzuki Swift1516
9.Renault33069.Fiat 5001487
10.Nissan275010.Volkswagen Golf1464
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:24
    Permalink

    A Vitara sikere nem meglepő. Teljesen más kategóriában keresgéltünk, aztán mégis nála kötöttünk ki:
    – olyan a formája, ami nekem férfiként és a páromnak (nőként, mert ugye ma már bármi lehet.:D) is bejön
    – hatalmas a tér belül az ülőhelyeken: 183 centimmel elől-hátul kényelmesen elférek. Hogy ez miért nagy szó? Mert pl. az új Clióba ez már elől sem ment, még az új Meganenál meg esélytelen volt hátul és hajlongani kellett elől is a hülye kialakítás miatt…
    – a csomagtartó már elfogadható méretű és főleg alakú
    – 4.2-ért elhozható úgy, hogy nagyjából minden fontosabb kényelmi extra benne van: digit klíma, ülésfűtés, magasságban állítható első ülések (tehát anyósülés is), kihangosító, fűthető tükrök, tempomat limiterrel, elől hátul elektromos ablakok, amiből legalább a vezetőé fel/le automata (máshol ez sem alap…) és az olyan apróságok sincsenek lespórolva, mint az akasztók vagy a kapaszkodók
    – megbízhatóságot ígérő márka, filléres kötelező szervízdíjakkal az öt éves garanciaidő alatt
    – 1.6 szívó motor, melyet nyugodtan vesz meg az ember akár 10 évre is
    – egész kellemes vezetni, semmi extra, de nem is olyan katasztrófa, mint pl. az eggyel korábbi összes Opel
    – és az ára még egyszer: 4.5 két szett alufelnivel, téli gumikkal és némi aprósággal (kartámasz, analóg óra, színes műszerfal, stb.)

Vélemény, hozzászólás?