Erősebb és biztonságosabb Toyota Yaris érkezik

Jobban gyorsul, jobban is vigyáz ránk az új Yaris

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Erősebb hibrid hajtáslánccal egészül ki a kínálat, ugyanakkor javítottak a biztonsági alapfelszereltségen is.

Frissítésen esik át a Toyota Yaris, bár a változtatások kevéssé érintik az autó külsejét, fellépését. A legfontosabb újítás az ötödik generációs hibrid hajtás bevezetése: ez ugyanúgy 1,5 literes benzinmotort tartalmaz, de a hibrid hajtás elektromos részét, illetve az ezt nagy részben tartalmazó váltóművet lecserélték újabb fejlesztésű elemekre. Egyelőre nem hoztak nyilvánosságra minden műszaki részletet, de annyi biztos, hogy az új hajtás összteljesítménye 130 lóerőre növekedett, és ebben része van a mintegy 30%-kal erősebb villanymotornak is. A Toyota szerint elsősorban az autó gyorsítóképessége javul az új rendszertől: álló helyzetből százra fél másodpercet csökkent a gyorsulási idő, 9,2 másodpercre, míg 80 km/h-ról 120-ra 7,5 másodpercig tart felgyorsítani. Cserébe valamelyest nőtt a szén-dioxid-kibocsátás: 96-116 g/km-re, amivel a gyártó szerint még mindig a kategória legjobba marad a Yaris. Egyelőre a Hybrid 130 jelzésű hajtás a régebbi változat mellé érkezik meg a kínálatba, amelyet Hybrid 115-ként azonosítanak. A drágább Premiere Edition és GR Sport változatokhoz viszont az erősebb hajtás jár majd. A megújuló Yaris biztonsági fronton is igyekszik erősíteni. Az ilyen funkciókat a T-Mate csomagba gyűjtötték össze, amely tartalmaz néhány új, vagy frissített funkciót is. Ilyen a frissített ütközés-előrejelző rendszer, amely az autókon, gyalogosokon és kerékpárosokon kívül már a motorkerékpárosokat is képes érzékelni, vagy a sávtartó rendszer használata közben a sofőr reakcióit figyelő EDSS nevű megoldás, amely, ha a sofőr elalszik, hangjelzést ad, és ha erre sem jön választ, megállítja az autót. Szintén újdonság, hogy a Safety Sense csomag funkcióit már távolról is frissítheti a gyártó, így utólag is javíthatnak az autó biztonságán.
Hirdetés
Frissítették a Yaris fedélzeti rendszerein is. A műszeregység 7 vagy 12,3 hüvelykes kijelzőn jelenik meg, a középső érintőképernyő pedig 9 vagy 10,5 hüvelykes lehet, kiviteltől függően. A megújult szoftver így egyrészt már lehetőséget ad a műszerfal testre szabására, másrészt gyorsabb lett, és a funkciói is bővültek. Az újdonságokból kívülről nem sok látszik: néhány új színkombináció, illetve új felnik és dekorációs elemek jelentik az összes változást. Az átdolgozott Yaris Európában júniustól lesz rendelhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?