Erősebb, vagy gyengébb, netán kabrió? Milyen új Suprák várhatók?

Mindenki nyugodjon le, már a csőben vannak a további Toyota Suprák

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén végre bemutatkozott az ötödik generációs Toyota Supra, most pedig arra derült fény, hogy milyen alváltozatokat várhatunk.


Hosszas várakozás után idén januárban látta meg a napvilágot a Toyota GR Supra, a legendás sportkupé ötödik generációja. Ezzel rajongók tízezreinek álma vált valóra – még ha a rendkívüli érdeklődés miatt alighanem rekord hosszú várakozási időkkel kell is számolniuk. Ugyanakkor az ember telhetetlen lény: amint teljesül egy álma, hármat képzel a helyébe. Így volt ezzel a Top Gear újságírója is, aki Tada Tecuját, a GR Supra projekt első emberét faggatta arról, milyen további modellvariánsokra számíthatunk a közeljövőben.
Mint minden sportautó esetében, az első és legfontosabb természetesen a menetteljesítmények fokozásának kérdése. A Toyota GR Supra jelenleg piactól függően kétféle motorral (kétliteres, soros négyhengeres, illetve háromliteres, soros hathengeres), három teljesítményszinten (197, 258, 340 LE) érhető el. A dinamika javításához nagyobb motorteljesítményre vagy kisebb tömegre lesz szükség. A teljesítmény számottevő növelésre Tada-szan szerint egyelőre hiába várunk, ugyanakkor a tömegcsökkentés gyakorlatilag eldöntött kérdés. „Már készül a modell versenyváltozata, így pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy száz kilogramm mínusszal teljesen más autóvá válik a Supra. Még csak extra motorteljesítményre sincs feltétlenül szükség. A GT86-ból létezett egy GRMN verzió. A japán piacra szánt típusból mindössze száz darabot készítettünk, ám egyetlen nap alatt háromezer megrendelés futott be rá. Egy ilyen limitált kiadás gondolata a Supra projekt kapcsán is felmerült, és nagyon remélem, hogy ezúttal globális modellről beszélhetünk majd. A tömegcsökkentés mellett javítanunk kell az autó egyensúlyát, tovább finomítani a futóművet, és persze a motorteljesítmény sem maradhat változatlan.”
Hirdetés

Egy karbon-kerámia fékekkel és szénszálas vázú ülésekkel szerelt, audio- és klímaberendezésétől, valamint hangszigetelésétől megfosztott, kiélezett verzió igazán izgalmas fejlesztési irány volna, ám vannak, akik pont ellenkezőleg gondolkodnak: egyszerűbb, olcsóbb, barátságosabb Suprára vágynak. Ezzel kapcsolatban nem bocsátkozott részletekbe a főmérnök, ám kijelentette, hogy „a Suprának évről évre fejlődnie kell”, így várhatóan nemcsak izgalmasabb, de racionálisabb is lesz a sportautó. Ezzel összefüggésben kézenfekvő volna egy manuális sebességváltó beépítése, ám Tada Tecuja szerint ezt nem műszaki okok miatt nem tervezi a Toyota. „A GR Suprához fejlesztett sportautomata sebességváltó egészen máshogy működik, mint amit a vásárlók megszokhattak. Úgy gondolom, ha megismerik, nem érzik többé szükségét egy kéziváltónak. Ugyanakkor örömmel hallanám a visszajelzéseket: ha ezek után még mindig manuális váltóra vágynak, remélem, nem fojtják magukba, rajtunk nem múlik a megvalósítás.”
Nemcsak a motor, hanem a karosszéria és a beltér módosítása is terítékre kerülhet a következő években. Nem kizárt, hogy idővel átalakítja a vezetői környezetet a Toyota, szorosabbra fűzve a kapcsolatot a GT86-tal vagy a márka modellkínálatának új generációs típusaival. Ennél korábban érkezhet azonban egy fontosabb módosítás. A Supra legendájának része volt a targa tető, azaz a kiemelhető tetőpanel, így nemcsak kívánatos, de stílusos is volna egy ilyen verzió – annál is inkább, mert a kabriótetővel járó tömegnövekedés (hogy a karosszéria szilárdságának csökkenéséről ne is beszéljünk) hátrányosan érintené a tökéletesen kiegyensúlyozott vezethetőséget, ezért Tada-szan szerint a roadster változat nincs napirenden, egy targa változatól azonban már beszélgetnek. Egy targa esetében a használaton kívüli tetőlemezek elhelyezése okozhat dilemmát: a fejlesztő stáb alaposan körüljárta a kérdést, és úgy tűnik, a XXI. századi ügyfelek teljesen elszoktak az ezzel járó nehézségektől. Ugyanakkor Tada-szan kategorikusan nem kérdőjelezte meg a targa verzió létjogosultságát, magyarul: van okunk reménykedni. Akár a targa, akár az egyéb Supra változatok kapcsán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?