Erősebben sziszeg a kobra, itt az új Mustang Shelby GT500!

Minden idők legerősebb és leggyorsabb gyári Mustangja az új Shelby GT500

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az aktuális Mustangból eddig a GT350 volt a legerősebb Shelby. Ám most végre bemutatták a GT500-as változatot.


Érdekes módon az egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó információt nem árulta el pontosan a Ford. Méghozzá az új Shelby Mustang GT500 teljesítményét. Csak annyit hintettek el, hogy több mint 700 lóerő, ami még úgy is elképesztő, hogy a pontos érték még nem tudható. Az 5,2 literes V8-as masinával az orrában kevesebb mint négy másodperc alatt százon van, és a negyed mérföldet is letudja 11 másodperc alatt.

Az óriási erőt a Tremectől származó hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó továbbítja a hátsó kerekek felé. A gyáriak szerint 100 ezredmásodperces váltási idővel! Emellett üzemmódválasztási lehetőség is jár a GT500-hoz, ugyanis a vezető beállíthatja normál, sport, gyorsulási verseny és versenypálya módokra is az autót. Ezekkel a tulajdonságokkal valószínűleg legyőzi a Dodge pokoli cicáját (Hellcat)és a Chevy Camaro ZL1-et is, viszont a Dodge Demon már megakadhat a torkán. Persze előbb utóbb úgyis egymásnak eresztik ezeket az izomautóvá érett póniautókat, úgyhogy tartsátok nyitva a szemeteket.

Természetesen a GT500 futóművét is áthangolták. Könnyebb rugókat és a MagneRide lengéscsillapítók legújabb generációjának darabjait is megkapta. Továbbá új elektromos szervokormány és nagyobb fékek, (elöl 420 milliméteres tárcsákkal és hatdugattyús nyergekkel) járnak még a géphez.

Két, amolyan tuning csomagot is kínálnak az autóhoz. Az egyiket simán Handling csomagnak nevezik. Ebben állítható rugók és Gurney-lapocskával felszerelt hátsó légterelők gondoskodnak a versenyautósabb hangulatról. A keményebb, viszont a Carbon Fiber Track pakk, 20 colos karbon keréktárcsákkal, amelyek hátul szélesebbek is és eleve Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal szerelik őket. Továbbá állítható hátsó szárny és splitter is jár a csomaghoz, amelyek szintén szénszálas műanyagból készülnek, ráadásul a hátsó üléseket is kiszerelik az autóból.
Hirdetés

Az utastérben kevésbé látványosak a változások. Szénszálas műanyag jutott ide is bőven, illetve a Recaro kagylóülései fokozzák még a hangulatot, de ezeknél egy árnyalattal szolidabb változat is kérhető velúrkárpittal, amellyel egyébként az utastér más részeit is beburkolták. Az új Shelby GT 500 forgalmazása idén ősszel kezdődik, a pontos árszabásról pedig hamarosan további információk érkeznek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?