Erősen takarékos az új Renault Clio RS
Turbó, robotváltó, öt ajtó: Renault Clio RS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hazai árán és azon kívül, hogy a gyakorlatban milyen, elvileg mindent tudunk már az új Clio RS-ről. Gyors lesz, az biztos, de elődjéhez mérten nagyon más világ.
Az új Clio polgári verziói is jól néznek ki, az RS erre dob egy szívlapáttal
Spoiler, diffúzor: nem dísz
A középső kép középen az üzemmódválasztó gombja látható,
különben meg elegánsan sportos az RS belseje
Egy pedállal kevesebb - manuális váltóval egyelőre nem várható az új Clio RS
A versenysportos technikát bevető Renault szerint a más autókon díszként funkcionáló tetőspoiler és diffúzor az RS-nél komoly leszorítóerőt termel. Felárért továbbra is kérhető lesz az alapból is kemény beállításokra licitáló Cup futómű 3 mm-es ültetéssel, még merevebb kanyarstabilizátorokkal, a hűtött féktárcsák elöl 320, hátul 260 mm átmérőjűek - az elektronikus differenciálzárral együtt mindez szokásosan parádés vezethetőséget szavatol.
Hogy rezonátorcső viszi a hangot a motortól az utastérbe? Divat, mások is csinálják. Az bezzeg egyedi, hogy a hangszórókból legendás sportkocsik (Renault Alpine A110, R8 Gordini, Nissan GT-R) szólamai csalogathatóak elő a komplett telemetriát is kínáló R-Link rendszer sportváltozata révén. Remélhetőleg hamarosan testközelből dönthetjük el, hogy örülünk-e az átverésnek.