Erőt és hatótávot is bőven hoz a Ford E-Transit

Komoly kínálattal és ahhoz illő teljesítménnyel debütált a Ford E-Transit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Zéró emissziós nagyméretű furgont hozott a haszonjármű-szegmens vezetőjének számító Ford. Az E-Transit minden téren komoly versenyzőnek ígérkezik.

Online bemutatón leplezte le a haszonjármű-szegmens európai és észak-amerikai vezetőjének számító Ford a már több mint 10 millió példányban eladott Transit legújabb, legmodernebb verzióját, az E-Transitot. Alapvetően a hajtáslánc változott, de ehhez azért számos dolgot átalakítottak. Az E-Transit is háromféle hosszúsággal és kétféle magassággal, valamint akár alvázas fülkeként és platósként is kapható (összesen 25 féle kivitelben, akár 4,5 tonnás össztömeggel). 198 kW-os (269 lóerős), 430 Nm nyomatékú villanymotorja a hátsó kerekeket hajtja, így ott a felfüggesztés is új: független. Bármelyik verziót is nézzük, a rakterek mérete nem csökkent, a nettó 67 kWh kapacitású (8 év/160 000 km garanciával adott) akkumulátor a padló alá került.
Hirdetés
A hatótáv kapcsán a Ford számos felmérést végzett ügyfelei körében, legtöbbjük napi 100 kilométer alatt autózik, van néhány, aki felette, ugyanakkor a kevesebbet autózók is rendkívül sok, akár napi 200 indítást végeznek, amihez kétségtelenül jobban passzol a kiváltandó turbódízelmotoroknál 90%-kal kevesebb alkatrészből felépülő, 40%-kal szerényebb karbantartási költséget adó villanymotor. A 2050-re a karbonsemlegességet célzó Ford ráadásul olyan hatótávot hoz - WLTP szabvány szerint - az E-Transittal, hogy az vélhetően a legtöbb, nem hosszú távú fuvarozással foglalkozó cégnek megfelelő lesz: 350 kilométert. A tölthetőséget ráadásul 115 kW-os DC villámtöltő és 11 kW-os AC adja, utóbbival egy 3 fázisú, 16 amperes fali dobozzal is alig több mint 8 óra a teljesen lemerült akkumulátor telítése, előbbivel pedig fél óra alatt megvan a 80%-os szint. Egy nap közbeni, akár ebédszünetes villámtöltéssel tehát simán hozható 600-700 kilométeres napi hatótáv, ami akár nemzetközi fuvarozáshoz is jó lehet már, az akkumulátor az erős villámtölthetőség érdekében természetesen vízhűtést is kapott. Az elektromos autókhoz talán különösen fontos folyamatos online kapcsolat mindenképp jár, alapáras a Fordpass Connect modem, amivel egyrészt távolról is figyelhető, hogy miként áll a töltés, a töltöttség, távirányítható az elektronikus légkondicionáló, de a flottás ügyfelek számára számos egyéb lehetőség (távfelügyelet, járműkövetés) is rendelkezésre áll. Az E-Transit nem csak az üzemeltetők, hanem a sofőrök életét is számos megoldással könnyíti, ilyen például a holttérfigyelő vagy a távolságtartós tempomat, a 360 fokos kamerarendszer vagy a tolatási fékasszisztens, ami immár a tolatás közbeni koccanásoktól is megóvja a sofőrt. Az E-Transit minden szempontból ütőképesnek ígérkezik, ám várni még sokat kell rá: az európai piacra csak 2022 első negyedévében érkezik, közúti, a Ford nagyobb partnereit is bevonó tesztelése már jövőre megkezdődik.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?