Hirdetés

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.

Az új Karoq a Yeti helyére érkezett, a fazon sokat változott, most a SUV-oknak áll a világ

Kicsit átrendezik a modellpalettát a Skodánál, a szabadidő-autó vonalon mozognak tovább, és a Kodiaq után megérkezett a kisebb Karoq is. Itt most nincs túlmisztifikálva a név, egyszerűen valami markánsan hangzó, K-val kezdődő nevet kerestek, amiben helyet kellett kapjon egy Q-is. Ritkán használt betű, és csak furán hangzó nevet eredményezhet, de ha belegondolunk, a Qashqai-ban kettő is van, és micsoda siker volt a Nissan úttörő modellje. Szóval a Karoq köré nem lehet sztorikat szőni valami hegyimedvéről, ellenben az összes róla szóló cikk csurig lesz borzalmas szóviccekkel, na persze vélhetően csak nálunk. Ezért előre elnézést kérek, ha nálam is becsúszik egy-kettő, de egész jókat lehet kihozni belőle. Ahogy a Skoda is tette ezt az új modellből, nem hogy egész jót, egyenesen a legjobbat sikerült, és a menetpróba után egyelőre nem maradtak olyan kétségeink, mint amit a Kodiaq tesztje hagyott maga után.

Az osztott első lámpa megy most a Skodánál, kicsit más, mint a Kodiaq-é, elöl mindenképp LED-es a nappali menetfény, de hátul is diódásak a lámpák

Skoda Karoq, méretek
Hosszúság Szélesség Magasság Tengelytáv Csomagtér
4382 1841 1603 2630 521-1630 (479-1810)

A szürke ötven árnyalatának legérdekesebbike az alapozószürke, sokak szerint slampos, szerintem izgalmas, hogy nem metál, vélhetően az ezüst, vagy metál bézs lesz a nyerő itthon, pedig jól áll a Karoqnak a piros is

A Karoq pont jó méret, ezért szerettük az Atecát is, ami lényegében ugyanez csak más formatervvel, és a Skoda mellé állítva kevésbé jó extrákkal. Kompakt külméretei mellett hatalmas belső teret kínál, az emelt üléspozíció SUV-osan kényelmes a fejtér pedig óriási. Nem szoktam fölemelni az ülést, de akárcsak az Atecában, itt is azt éreztem, hogy túl alacsonyan van a legalsó pont, mondanom se kell, hogy emelt üléssel is rengeteg hely maradt a fejem fölött, szóval nagyobb termetűek is teljesen vállalhatóan elférnek majd. A Karoq, mint tudjuk, a Yeti újragondolásából született. Akik jobban szerették a berlingósan egyterűs jelleget, azoknak merőben más élmény lesz, de egy ilyen SUV fazon jóval autószerűbb formát ad, amivel még több vevőt érhet el a Skoda, mint eddig, nem tűnik rossz döntésnek a fazonváltás.

Egész dizájnos tud lenni a beltér, de valószínűleg a fekete lesz jellemző. A műszerfal és a gombok elrendezése elég logikus, ahogy az lenni szokott a Skodánál

Hirdetés

Otthonosabb a beltér, mint az Atecáé, kicsit jobb minőségűnek tűnnek az anyagok is, helyből pedig van bőven, fölfelé is

A Tiguannál valamivel kisebb, de ez igazából elenyésző, amiben kevesebbnek kéne lennie, az a felszereltség, de a Karoq semmivel nem tud kevesebbet nála. Tényleg nehéz értelmezni, mit és miért engedélyez a Volkswagen konszern, hiszen a Karoq hasonlóan felszerelhető, mint a Tiguan, és közben nincs az az érzésünk, hogy ez már egy kicsit túlzás, mivel árban bőven alatta tudunk maradni. Az alap Karoq felszereltsége bőségesebb, mint az Atecáé, így ne szúrjon szemet a több mint egymilliós árfölény a Skodánál. Amellett a Karoqban jóval több anyagot érezni, fantáziadúsabb a beltér, és szebb színekből állíthatjuk össze. De ha már a felszereltégnél tartottunk, a Karoq különlegességének mondható a VarioFlex hátsó üléssor, ami persze feláras, de ezért nem csak egyenként tologatható üléseket kapunk, hanem a középrész eltávolításával a két szélső beljebb is csúsztatható. Elnöki így az érzet, tágasabb hátul két személy számára, hisz a középső rész amúgy is nagyjából használhatatlan hosszabb úton.

Eddig soha nem látott extra a digitális műszeregység és a tologatható hátsó üléssor, ahol a két szélsőt beljebb is csúsztathatjuk pár centivel

Skoda Karoq, benzines motorkínálat - műszaki adatok
1.0 TSI 1.5 TSI
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 999 1498
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 (7 fokozatú DSG)
Teljesítmény [LE/RPM] 115/5000-5500 150/5000-6000
Nyomaték [Nm/RPM] 200/2000-3500 250/1500-3500
Gyorsulás 0-100 km/h 10,6 (10,7) 8,4 (8,6)
Végsebesség [km/h] 187 (186) 204 (203)
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,2 (5,1) 5,4 (5,4)
CO2-kibocsátás [g/km] 117 (116) 122 (123)
Saját tömeg [kg] 1340 (1361) 1378 (1939)
Megengedett össztömeg [kg] 1872 (1892 1915 (1929)

Izgalmas és rettentő hasznos a digitális műszeregység, teljes egészében nézhetjük a navigációt, vagy a menetadatokat, vagy egy egyszerűbb kijelzőt is

A Skodánál eddig nem volt digitális műszeregység, a Kodiaqból is kimaradt, ezt a sort a Karoq kezdi. A remek felbontású kijelzőt már ismerjük, a nagy műszereket teljesen eltüntethetjük, hogy a navigációt lássuk a kormány mögött, de a menetinformációk és egyéb lehetőségek is választhatóak, igazán high-tech így az új Skoda. Erre még rádobhatjuk a 9,2 colos Colombus navigácós rendszer tűéles kijelzőjét, ami egy év ingyenes online kapcsolatos, így a kütyübolondok is megőrülnek odabent. Az ergonómia skodásan jó, a Simply Clever csomag kiegészítői továbbra is valóban hasznosak, itt egy új dolgot emelnék ki, méghozzá az első ajtók zsebeihez tartózó gumiszalagot, amivel rögzíthetjük a nagyobb dolgokat ott is. Alapáron van esernyő, meg kivehető LED elemlámpa a csomagtérben, meg ott a jégkaparó is, szóval mindent tud, amit a márka autóitól megszoktunk. És még annál is többet, a karosszéria merevsége egészen megdöbbentő, ami nagyjából azon vehető észre, hogy úthibán nem dübög úgy, mint a Kodiaq, vagy az Octavia, tökéletes a komfort. Emellé plusz jó pont a futómű, 17-es felnivel is csöndes, komfortos, stabil, egyszerűen jó.

Ügyesen vezet a sávtartója, hatékonyan parkol magától, tartja a távolságot az előttünk haladótól és nagyon jó utazási komfortot kínál

Skoda Karoq, dízel motorkínálat - műszaki adatok
1.6 TDI 2.0 TDI 150 LE 2.0 TDI 150 LE 4×4 2.0 TDI 190 LE 4×4 DSG
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 (7 fokozatú DSG)
Teljesítmény [LE/RPM] 115/3250-4000 150/3500-4000 150/3500-4000 190/n. a.
Nyomaték [Nm/RPM] 250/1500-3200 340/1750-3000 340/1750-3000 340/n. a.
Gyorsulás 0-100 km/h 10,7 (10,9) 8,9 8,7 (9,3) 7,8
Végsebesség [km/h] 188 (188) 207 196 (195) 211
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,5 (4,2) 4,4 5,0 (5,2) 5,2
CO2-kibocsátás [g/km] 118 (112) 115 131 (137) 134
Saját tömeg [kg] 1426 (1441) n. a. 1561 (1591) n. a.
Megengedett össztömeg [kg] 1948 (1962 n. a. 2100 (2128) n. a.

Eddig a legcsendesebb Skoda, amiben ültem, futóműve is ügyes, nincs olyan érzésünk, mint a Kodiaqban, az 1.5 TSI lendületesen viszi, de fogyasztása nem volt a legjobb a menetpróbán

Két benzines és háromféle dízelmotorral érhető el már nálunk is, tulajdonképpen szeptember óta. Ebből most az új, hengerlekapcsolásos 150 lóerős, 1,5 literes TSI-t és a 150 lovas kétliteres dízelt próbáltuk. A háromhengeres 115 lovas TSI engem az Octaviában meggyőzött, majd otthon kiderül, a Karoqba is passzol-e. Annyi viszont most kiderült, hogy az erősebbik benzines és gyengébbik kétliteres dízel közül inkább a dízel lesz a jobb opció. Valahogy nem állt össze az 1.5 TSI-vel, persze megy, ahogy kell, a 7 fokozatú DSG-vel viszont elég nyúlós a vezetési érzet és a váltó is ritkán akar visszagangolni, amit a motor nem mindig képes kimozogni erőből. Valamint itt is kijött az a probléma, amibe mindig belekötök a DSG-nél, hogy orral lefelé állva minimális lejtőn is egyszerűen képtelen megfogni hátramenetben. Van lejtőn elindulást segítő rendszer alapáron, de az csak előremenetben aktiválódik, így kézifék behúz – persze gombos és automata alapáron – majd úgy lehet indulni. Az 1.5 TSI-t még teszthéten nem próbálhattuk itthon semmiben, pedig jó lenne kideríteni, mennyit képes fogyasztani, mert a szicíliai utakon tényleg normálisan autózva sem ment 8,7 liter alá, ennél az 1,4-es hengerlekapcsolásos TSI jóval gazdaságosabb volt az Atecában.

Kategóriájának legnagyobb csomagtartója, 521 liter alapból és tele van okos megoldásokkal az utastér is

Skoda Karoq felszereltségének indulóárai
Motor Ambition Style
1.0 TSI 6 104 170
1.0 TSI DSG 6 659 160 7 159 540
1.5 TSI 6 654 710 7 153 820
1.5 TSI DSG 7 209 700 7 708 810
1.6 TDI 6 889 660 7 388 770
1.6 TDI DSG 7 444 650 7 943 760
2.0 TDI 150 LE 4×4 8 039 480 8 539 860
2.0 TDI 150 LE 4×4 DSG 8 594 470 9 094 850

Aranyos megoldás a középső kapaszkodó, persze terepen akár jól is jöhet. A cuccokat kiköthetjük a csomagtérben. Alapáron is jár digitális kijelző a kormány mögé, persze fekete-fehérben

A kétliteres dízelt kézi váltóval és összkerékhajtással próbáltuk, hangja a megszokott, kicsit kerregős, de vállalható, alacsony fordulaton érkező nyomatéka miatt viszont jó vele vezetni a Karoqot, a hatfokozatú kézi váltó is skodásan jól kapcsolható. Az összkerékhajtás szükséghelyzetben akár jól is jöhet, de valójában amilyen terepre a Karoqkal tévedünk, ott az elsőkerékhajtás is megoldja majd a helyzetet, ami pedig sokat segít majd, az a remek hasmagasság és a bőséges rugóút. Még nagyobb sebességnél is kényelmesen rugózza ki a földút hibáit, de azt majd a hazai teszteken bővebben is kiderítjük, mire képes. Az új Skoda alapáron LED-es nappali menetfényekkel érkezik, a hátsó lámpák is diódásak, felárért pedig a csomagtér fedele nyílhat motorosan is, még több pénzért pedig elég csak a lábunkat lengetni alatta a nyitásért. Kategóriájának legtágasabb csomagterét kínálja, 521 liter az alap, kalaptartóig pakolva, a variálható hátsó üléssorral pedig 1810 litert tölthetünk meg, plafonig mérve. Gyalogosfelismerős vészfékrendszert alapáron ad, a sávtartó nem csak lökdös a vonalak között, hanem vezeti az autót, van radaros tempomat, holttérfigyelő, parkolóasszisztens, vontatmányasszisztens, fűthető első és hátsó ülések, nagyjából minden, amit egy Volkswagenhez is kérhetünk. A Karoq eléggé bejön, szerintem nem csak nekem, családi autónak kiváló lehet, és egyre kevesebb belekötni valót találni a Skoda modelljeinél. Feltűnően a Volkswagen fejére nőtt, ahol a két márka együtt van piacon, nehéz dolga lesz a Tiguannak, az Atecának meg pláne.

Magasabb áron indul, mint az Ateca, de alapáron többet is kínál a Karoq. 6 millió fölött kezdődik a háromhengeres 1.0 TSI-vel, kedvezményről egyelőre nem tudni, de a Skoda jó szokása egy nagyobb összegű ikszelhető kedvezmény a konfigurátorban

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:05
    Permalink

    A fent olvasott adatokban a Karoq szélességét jelen ismertető cikk [b]2025[/b] mm-ben adja meg.
    Az alábbi belinkelt autókatalógusban az SX4 S-Cross méretek, és tömeg rovatban a szélesség [b]1785[/b] mm.

    [url]https://katalogus.hasznaltauto.hu/suzuki/sx4_s-cross_1.0t_gl-104547[/url]

    A különbség: 240 mm.
    Ha a valóságban nincs ennyi, akkor valamelyik autó szélességmérete hibásan lett közölve. (vagy mindkettőé). 🙂

  • 2017.10.27. at 14:05
    Permalink

    Erős fenntartásaim vannak az 1000 ccm és három hengeres motorokkal szemben. Ha sikerül is kipréselni belőlük ennyi lóerőt ilyen pici motorból a konstrukció nem lesz hosszú életű.

  • 2017.10.27. at 14:05
    Permalink

    Érdekes, hogy a főnököm Peugeotjában (3008) sokkal szebb grafikájú a digitális műszeregység. Ez kicsit olyan mintha valami kínai beszállítótól vásároltak volna, de ettől függetlenül sem értem miért akkora durranás. Ahogy elnézem, ez családi autónak kicsi, városinak meg túl nagy. A hátsó üléssor csak jelképesen van megformázva, 3 embernek biztos hogy teljesen alkalmatlan, de kettőnek is elég kényelmetlen lehet hosszú távon ezeken a rövid ülőlapú, lapos padokon ülni. Az meg tényleg érdekes, hogy a 3 hengeres ezres motor mihez kezd majd az 1300+ kilós kasztnival. A beltér is igen egyzserű, én nem kívántam meg, de biztos lesznek majd mazochisták akik ráizgulnak.

  • 2017.10.27. at 14:05
    Permalink

    Ha csupán a [b]hajtásláncot[/b] nézem, elenyésző a különbség a Suzuki SX4 S-Cross 1.0 és a Karoq 1.0 TSI között. A hajtásláncot alapul véve minőségben, tudásban, megbizhatóságban, élettartamban és fogyasztásban nincs fölötte a Suzukinak. Az árkülönbözet mégis több mint 2 millió Ft. A különbség a karosszériában és a futóműben keresendő, ami persze nem biztos, hogy jelentéktelen. Kérdés, ki hajlandó a “presztizs”-ért (ami kérdőjeles), esetleg a 20 cm-el szélesebb karosszériáért, és 3 cm-el hosszabb tengelytávért 2 millió pluszt vállalni?

Vélemény, hozzászólás?