Esőben futtatták meg a tető nélküli Aston Martint

700 lóerős és nincs teteje a legújabb Aston Martinnak, amit most először láthatunk közúton

Elkezdték az eddigi legradikálisabb Aston Martin tesztelését. A Speedsternek nincs és nem is lesz teteje, viszont van 700 lóereje és karbonszálas karosszériája.

Bemutatták már márciusban, ám az Aston Martin radikális újdonsága még csak most érett meg arra, hogy közúton teszteljék. A limitált kiadású speciális modell matt fekete karosszériával gurult közútra és a gyártó saját fotókat közölt az eseményről, ami mindenképp mérföldkőnek mondható. Az Aston Martin Speedsternek ugyanis nincs teteje, sem szélvédője, és ebben a formában fog 88 példányban elkészülni, mely sorozatgyártásnak nem igazán minősíthető, az újdonság mégis rendszámot is kaphat, közúti használatra alkalmas lesz. Formáját tekintve az új Vantage vonalait viseli java részt, technikájában viszont ötvözték a Vantage-t és a DBS Superleggerát, alumínium vázszerkezetre épül, karosszériája viszont karbonszálas műanyagból készül. Aerodinamikailag igazi csemege, miután a sofőr és utasa mögött egy-egy púpot emeltek, amiknek nem csak a levegő megfelelő elvezetése a feladata, de alattuk tárolható a két gyári bukósisak is, ez ugyanis szükséges lesz hozzá a vezetéséhez. A púpok mögött légterelőt is találunk, azt viszont a Vanquish-hez lámpavonalából emelték ki. A prototípus egyelőre több ponton is különbözik attól, amit márciusban mutattak, de nagy része azonos.
Hirdetés
A Speedster mozgatásáról egy V12-es duplaturbós motor gondoskodik 700 lóerővel és 752 Nm nyomatékkal. 3,5 másodperces 0-100-as sprintidőre, valamint 300 km/h-s tempóra is képes lesz. Csupán 88 darab készül belőle, melyek vélhetően mindegyike gazdára talált már a gyártás megkezdése előtt. 765 000 fontos, vagyis több mint 300 millió forintos árcédula került rá, nagy valószínűséggel nem az volt az ügyfelek legfontosabb kérdése, hanem, hogy mikor készül el. A Speedstert nagyjából repkordidő alatt fejlesztették, mindössze 12 hónap telt el az első vázlatoktól ezekig a fotókig, a gyártást pedig a fejlesztés után kezdik meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?