Etalon a javából – Kipróbáltuk az új 3-as BMW-t!
Nagyautós kényelem, változatlan gének - Elég tuti lett az új 3-as BMW!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kategóriában elsőként lépett újabb generációba a 3-as BMW, ezzel minden versenyzőnél modernebb, és minden eddigi 3-ashoz hasonlóan kiváló vezetési élményt ad, magasabb kategóriákból kapott extrákat.
Hetedik generációjával ismét nagyot lépett a 3-as BMW, mind technológiailag, mind vezethetőségben
A tökéletes méret, a BMW egyik tartópillére, a középkategória oszlopos tagja, egy ikon, a nagybetűs vezetési élmény. Nagy szavak, tudom, és a kategóriában versenyző márkák táborai a kommentszekcióban majd összecsapnak a fejem felett, de ezek mellett nem tudok elmenni, úgyhogy vállalom. Nem is tudom, hogy vártam-e idén jobban bármelyik új modellt, mint a hetedik generációs 3-ast.
Itt volt az ideje, hogy ne csak frissüljön, de megkapja a legújabb technológiákat és talán többet is kaptunk annál, mint amit vártunk.
Hivatalosan is összenőttek a vesék, így krómban csinos, de lehetne teljesen fekete is, van orrkamera, meg a tükrök alatt egy-egy és egy hátsó, így van 360 fokos kamerarendszer
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4709 | 1827 | 1442 | 2851 | 480 |
Talán minden eddiginél több lehet rajta a krómozott elem, élőben csinosak a részletek, a sportos csomag sem áll neki rosszul
Technológiailag nagyot lépett előre az új 3-as, alapáras például a digitális műszeregység, vagyis nincs mutatós, de persze így is elég mutatós. Ennek van három elérhető szintje, aminek a legtetején jár a nagy, érintős, de legjobban az iDrive-val használható központi kijelző és a mesterséges intelligencia, vagyis egy fedélzeti, beszédvezérléssel irányítható személyi asszisztens. A „Hey, BMW!” felszólítással kelthetjük életre, de most először állíthatunk be saját vezényszót is ilyen rendszerhez, akár egy egyszerű szóra is előhívhatjuk a segítséget. A kijelzők mindegyikével találkoztunk már, a képük tűéles, a menürendszer gyors, a műszeregység fényereje tökéletes és matt, vagyis a legtöbb esetben tökéletesen látható. Nagy újdonság a tisztességes méretű, színes képet vetítő head-up display is. A belső dizájn egyébként az új modelleket, mint az X5, vagy a 8-as sorozat idézi, de minden megoldás kicsit kisebb, szűkebbre szabott, pont
annyival szerényebbek és jobbak az arányok, amennyire arra eddig vágytunk, talán a 3-asban ülni a legjobb ismét.
Még mindig kicsit vastag az M-es kormány, a helykínálat elég, kellemesen passzentos az utastér, méretben nagyonis ideális, és a formák is kiadják
Alapáras a digitális műszeregység és a központi kijelző, de három verziója van, az iDrive még mindig remek, az új váltókar formája furcsa, de szokható
Temérdek az érdekes részlet, a kidolgozott díszítések, nagyon kevés a zongoralakk, amiért óriási hurrá jár a BMW-nek. Egészen keskeny a középkonzol, de ennyi pont elég, a könyöklő is egy darabból áll, a váltókar formája kissé furcsa a korábbi joystick után, de majd hozzászokunk. A hazai menetpróba autói mind ugyanazzal a hajtáslánccal érkeztek, és bár igyekeztem M csomag nélküli modellt választani, azért a Luxury csomagos autóba is belecsusszant egy M-es sportkormány. Ezt már jól ismerjük, még mindig vastagabb, mint kellene, de bízom benne, hogy ahogy a zongoralakk aránya, úgy ez is javulni fog a jövőben. A kormányzás elsőre kicsit túlsúlyozott, olyan minisen nehézkes, de kifogásolhatatlanul pontos és közvetlen, ráadásul változó áttételű, így alacsonyabb tempónál alig kell rajta fordítani, hogy éles kanyarokat vehessünk.
Valamivel több a hely hátul, de ez nem családi autó, elöl kényelmes, az ülések tartása és állíthatósága tökéletes
330i | 320d | 320d xDrive | |
Emissziós norma | Euro 6D-Temp | ||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1998 | 1995 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | kézi/6 (automata/8) | automata/8 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 258 (5000–6500) | 190 (4000) | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 400 (1550–4400) | 400 (1750–2500) | |
Végsebesség [km/h] | 250 | 240 | 233 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,8 | 7,1 (6,8) | 6,9 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,8–6,1 | 4,4–4,7 (4,2–4,5) | 4,5 – 4,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 132–139 | 115–122(110–117) | 118 – 125 |
Saját tömeg [kg] | 1545 | 1525 (1530) | 1615 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2060 | 2075 (2085) | 2170 |
Szépek az utastár részletei, mondjuk egy kapaszkodó hiányzik az ajtókról, a csomagtér 480 liter, a motortér szépen le van hangszigetelve
Rendkívül merev a karosszéria, annyira tökéletesen érezni mindent a sportosan kényelmes, ismét nagyon eltalált formájú ülésen, hogy minden egyes méter öröm. A Giulia QV-tól még messze van, de a QV sem érheti utol sok tekintetben a 3-ast, és ez így van rendjén, ennek így kell lennie.
Sokat javult a zajkomfort, minimálisra csökkent a kerekek gördülési zaja és a tükröktől érkező szélzaj.
Ez legfőképpen az alapáras akusztikus szélvédőnek köszönhető, és gyanús, hogy a tesztautókba a dupla első oldalüvegeket is berendelték. A pihentető utazás garantált, nem annyira lágy, mint egy 5-ös, de az már nekem kicsit a ló túloldala amúgy is, a 3-as futása most tökéletesnek tűnik. Amit acélrugókkal és különleges megoldású lengéscsillapítókkal meg lehet oldani, azt meg is oldották, hosszú távon is kényelmes, autópályán csöndes és kellemesen feszes, na de a kanyarok! A közvetlen és gyors kormányreakció, a felkoppanásoktól mentes és feszes, mégsem kemény futómű, az elöl 43, hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtáv gyönyörű összhangot alkot, pedig még nem is valami sportos motorral próbálhattuk.Lézertechnológiás fényszórókat is kaphat már, melyek 550 méterre világítanak előre, alapárasak a LED fényszórók
320i | 11 601 000 |
330i | 12 890 000 |
318d | 10 894 000 |
320d | 11 471 000 |
320d xDrive | 12 950 000 |
330d | 14 290 000 |
A 20d mostantól kétturbós, kimondottan jó utazóautó ezzel, a súlyelosztása tökéletes, nyomtávja szélesebb, súlya kevesebb akár 55 kilóval is
Továbbfejlesztették a korábbi sornégyes dízelt, mostantól a 18d és és 20d nem egy, hanem kettő egymás után működésbe lépő turbót használ.
A teljesítményszintek közel azonosak, a 20d esetében maradt a 190 lóerő, a működés viszont hatékonyabb. A hangja kívülről még mindig ugyanolyan, az utastér patent hangszigetelésének köszönhetően bent ebből nem sokat hallani. A 20d-hez már rendelhető xDrive összkerékhajtás is, melyet a tökéletes 50-50%-os súlyelosztással ügyesen összehangoltak, farból irányítható a 3-as, de hamar kap előre is nyomatékot megcsúszás esetén. Teljesen új fejlesztésű motor a hathengeres 30d jelölésű gázolajos, benzinfronton a négyhengeres 20i és 30i indítja a forgalmazást, nyáron érkezik a kínálatba a 374 lóerős sorhatos 40i xDrive modell, ez sajnos csak összkerékkel lesz kapható. Az új 3-as árlistája 11 millió alatt indul, a 318d modellért minimum 10 894 000 forintot kell fizetni, a benzines 20i már 11,6 millió fölött indul. Az új 3-as ha külsőre nem is lett annyira markáns, mint azt vártuk (vagy vártam), vezethetőségében nem csalódtunk. Az összkép ismét remek, méltó helyet foglalhat el hat elődje mellett.Tökéletesek az arányai, a formaterv annyira nem ütős, de aki szereti a 3-ast, az ezt is szeretni fogja, vezethetőségéért mindenképpen
Szériában jár hozzá a poroltó?
Viccet félretéve, egész pofás autó ebben a színkombinációban, az ára is viszonylag korrekt.