Ettől beleszeretsz a villanyautókba! Íme a Mercedes-Benz EQS!

Kipróbáltuk a Mercedes-Benz csúcs-villanyautóját!

Kicsit megtévesztő az EQS neve, hiszen nem szabad úgy tekinteni rá, mint a villanyhajtású S-osztályra. Tény, hogy ez most a Mercedesnél a villanyautók csúcsa, de nem feltétlenül ugyanaz a célközönség. Viszont gyorsan képes elbűvölni az embert az EQS is.

Tökéletesen sikerült a „műtét”. A Mercedes az alapoktól villanyautónak tervezett EQS-be is átmentette a márka luxusautóinak auráját. Érezni rajta, hogy nem elégedtek meg a tökéletesnél kevesebbel, persze tökéletes autó nincs, egy hosszabb teszt során biztosan rá is akadunk majd hiányosságaira, ám a rövid menetpróbán nagyon meggyőző volt az elektromos limuzin. Ami egyébként ötajtós, és nem is teljesen a klasszikus limuzinformát hozza, inkább egy elnyújtott buborék. Már az első pillanatban sejthető róla, hogy a légellenállási együtthatója baromi jó, de hát ez fontos is a hatékonyság érdekében. Nem is okoz csalódást az adat, ugyanis a Cw értéke 0,20, ami új rekord a sorozatgyártású autók között. Elöl a hűtőmaszk helyén most már megszokott módon egy nagy műanyag felület trónol, ám felszereltségtől függően ezen lehetnek díszek, sőt az AMG modell majd függőleges ál lamellákat is kap, hogy mindenben passzoljon a sportos családtagokhoz. A két fényszórót összekötő fénycsík is rendkívül látványos, ám csak a profibb, „digitális fényszórókhoz” jár. A sima LED-egységek esetén le kell mondani róla. A „motorháztető” nem nyílik (pontosabban csak a szervizben nyitható), hiszen a villanymotor, illetve motorok a tengelyeken helyezkednek el, ellenben olyan HEPA szűrőket pakoltak az autó orrába, amelyek 99,65 százalékos hatékonysággal végzik a dolgukat. Magyarán nagyon-nagyon megtisztított levegő érkezhet az utastérbe. Az ablakmosó folyadékot pedig a bal sárvédőben elhelyezett nyíláson keresztül lehet betölteni. Hátul sem kevésbé látványos az EQS, itt is végigfutnak keresztben a fények, és a kis légterelő is jól áll a csomagtér fedelén. Emellett érdemes lesz majd a felniket is figyelni, nagyon érdekes megoldások vonultak fel már a menetpróbára érkezett modelleken is.
Hirdetés
Mercedes-Benz EQS - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
5216192615123210610-1770

Hirdetés
Bent hatalmas tér és csupa luxus fogad, ahogy az elvárható egy olyan Mercedes típusban, amelynek a nevében ott szerepel egy S-betű. Ám hátul nem akkora ez a tér, mint egy S-osztályban, ezért is utaltam rá, hogy ez azért nem teljesen az a kategória. Persze így is óriási a lábtér, és rendelhetők a hátsó utasok számára is tabletek, de nem egy klasszikus sofőrös limuzin az EQS. Dicséretes az alapból 610 literes csomagtér is, amibe nagyon könnyű pakolni a magasra nyíló ötödik ajtónak köszönhetően. De ugorjunk előre! Végre nem egy SUV-ról van szó, így az üléspozíció kellően mély lehet, sőt! Tudom, hogy ez már szubjektív, sokan pont azért szeretik a szabadidő-autókat, mert magasan ülhetnek bennük, ám eddig kevés villanyautóban éreztem magam annyira kényelmesen, mint az EQS-ben - köszönhetően többek között annak, hogy egy klasszikus limuzin, cab forward filozófia szerint építve, tehát az utasteret amennyire lehet előre tolták. A kapcsolók és a gombok egyébként ismerősek a többi Mercedesből, viszont új a hyperscreen, ami lényegében egy majdnem másfél méter széles kijelző. Tehát a műszerfal teljes szélességében terpeszkedik. Ám ez valójában 3 OLED képernyő egyetlen, karcolásmentes üvegfedél alatt. A vezető előtti 12,3 colos, középen 17,7 colos, az első utas előtt pedig szintén 12,3 colos. Bár mindent megtettek, hogy az MBUX rendszer könnyen kezelhető maradjon, ez már mégis az a szint, amit nem érdemes vezetés közben nyomogatni. Persze kérhető Hyperscreen nélkül is az EQS, ekkor az S-osztályban már látott kialakítással építik be a nagy képernyőt középre.
Hirdetés
A menetpróbán az 580-as modellt próbáltuk. Ez most a legerősebb itthon is megrendelhető változat, amíg nem érkezik a vérbeli AMG. Mindenképp összkerékhajtású, két villanymotorral, de a két tengely között nincs mechanikus kapcsolat. Összteljesítménye 523 lóerő és 855 Nm. Gyorsulása ülésbe passzírozó 4,3 másodperc, végsebessége pedig 210 km/h. Alatta a 450+ helyezkedik el hátsókerék-hajtással, 333 lóerővel és 568 Nm forgatónyomatékkal. Természetesen így sem lassú az autó, hiszen 6,2 másodperc alatt eléri a 100 km/h tempót, a végsebessége pedig ugyanúgy 210 km/h. Lítium-ion akkumulátorból 90 és 107,8 kilowattórás változatokkal rendelhető az EQS, a nagyobbik akár 770 kilométeres hatótávot is nyújthat (WLTP-szerint). Az összkerékhajtású 580-asban csak kicsivel 600 feletti a megtehető kilométerek száma. A menetpróbán ugyan nem volt lehetőség meggyőződni erről, de még ha csak a felét tudná, itthon akkor is keresztül-kasul autózhatunk egy feltöltéssel az ország méreteiből adódóan. Vezetni egyébként kimondottan kellemes. Lehet vele száguldozni, de minek. Itt minden a kényelemről szól, ebben maradandót alkot. A megengedett sebességhatárokon belül még a hatalmas üres tömeg sem zavaró, főleg az alapból 4,5 fokos szögben fordulni képes hátsó kerekekkel, ami szoftveresen 10 fokosra növelhető felár ellenében. Ez jól jön parkoláskor is, városban is, hiszen 10,9 méteres így a fordulókör, tehát olyan könnyedén manőverezhető, mint egy kompakt méretű jármű.
Mercedes-Benz EQS - műszaki adatok
450+ RWD580 4MATIC
Akkukapacitás [kWh]107,8
Hatótáv [km]770625
Teljesítmény [LE]333523
Nyomaték [Nm]568855
Gyorsulás (0-100 km/h)6,24,3
Végsebesség [km/h]210210
Saját tömeg [kg]24052510
Nem említettem még a töltési időket. Mindjárt az elején fontos megjegyezni, hogy az IONITY töltőállomásokat egy évig ingyenesen vehetik igénybe az újdonsült EQS tulajdonosok. Amúgy 22 kilowattos wallboxról 5 óra alatt, 11 kW-osról 10 óra alatt töltődik maximumra. DC villámtöltő rendszerrel, 200 kW-os teljesítménnyel pedig 15 perc alatt akár 300 kilométer is beletölthető. Biztonság terén is a maximumot nyújtja az EQS, már az alapfelszereltségben is minden fontos vezetősegéd benne van, ráadásul a Mercedesnél ezek korunk legmodernebb rendszerei, de valószínűleg alig várjátok már, hogy az árakra is kitérjek. Nos, a 450+ alapára 41 282 000 forint, az 580-as pedig 49 965 000 forintról indul, tehát az S-osztály közelében van. Viszont, akinek megfordult a fejében, hogy S-osztályról EQS-re vált, mindenképp kérjen egy próbakört vele, mert tényleg más az élmény.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.11.17. at 12:29
    Permalink

    Gondolom, “jó” szokásukhoz híven végigarcoskodják a világot, hogy milyen tuti az új – amúgy kínai CATL-aksikkal szerelt(!) – németótó és természetesen mérce lesz a kategóriájában 😀 Az a szerencse, hogy a vezérigazgató svéd, tőle ezért nem várok ilyesmit, de majd egy másik Daimler-fejes… Oliver Zipse a BMW-nél már nem fogja vissza magát, ekézi a Teslát rendesen – a nagy pofán kívül azonban elég hiányos a fegyvertára…

  • 2021.11.17. at 14:42
    Permalink

    Majd 50 milla egy autóért….Nem népautó.
    Az elektromos autózásnak nincs jövője. Nincs elég áram Európában, és soha nem lesz elég töltőhely.
    Az idő is eljárt felettük, az igazi fejlesztés a hidrogén autó.
    Most nem szabad drága elektromos kocsit venni, várni kell.

  • 2021.11.17. at 19:58
    Permalink

    A hidrogénnel meg az a baj, hogy hosszabb ideig nem tárolható, mert nincs olyan anyag, amiben az 1. rendszámú 1 atomocskával rendelkező hidrogén rövid időn belül át ne diffundálna rajta, azaz folyamatosan veszítene a komprimált hidrogén a nyomásából és ezzel a tárolt mennyiségéből. Szóval van még mit dolgozni ezen is.

  • 2021.11.17. at 20:02
    Permalink

    A hidrogénnel meg az a baj, hogy hosszabb ideig nem tárolható, mert nincs olyan anyag, amin az 1. rendszámú 1 atomocskával rendelkező hidrogén rövid időn belül át ne tudna diffundálni, azaz, folyamatosan veszítene a komprimált hidrogén a nyomásából és ezzel a tárolt mennyiségéből. Szóval van még mit dolgozni ezen is.

  • 2021.11.17. at 23:50
    Permalink

    Én sem hiszek különösebben a villanyautókban, de azért kijelenthetjük, hogy ehhez képest a Tesla a fasorban sincs. Várható volt, hogy ha a németek komolyabban elkezdenek dolgozni a villanyautókon, akkor mindenkit lelépnek, az amerikaiakat legalábbis biztosan, a japánokat nem biztos. Mert itt azért egy S osztályban ül az ember, míg egy Tesla esetében a korai 90-es évek koreai csodáiban érzi magát az ember. Annak ellenére, hogy az utóbbi időben azért sokat javultak pl. a korábbi szörnyű illesztési hézagok terén.

    • 2021.11.18. at 09:04
      Permalink

      Mi volt várható??? 😀 Ez a kocsi már méretben sem, de árban sem Model S-liga. Erre majd a Lucid Air és a Cadillac Celestiq lesz a válasz. Aztán majd jön a Genesis G90 elektromos változata, a BMW i7, stb…

      “Az amerikaiakat biztosan.” Már megint egy fotelszakértő az amerikai kocsikról… A Mach-e bucira veri az ID.4-et mindenben, a VW-vezér meg úgy puncsol Elon Musknak, mint a parancsolat. Egy ócska határozatlan alak, azt se tudja, mi merre hány méter, meg van zavarodva… Az amerikaiakat biztosan. Ó, hogyne 😀

      • 2021.11.18. at 23:16
        Permalink

        A nagy amerikai autó szakértőknek! Egy volt középiskolai osztálytársam több, mint 25 éve az USA-ban él. A legutóbbi osztálytalálkozón a következő párbeszéd zajlott:
        – Milyen autód van amerikai?
        – Nem! Magyar!
        – Miiiiii? Suzuki?
        – Nem, Mercedes CLA.
        – Miért nem amerikai autód van?
        – Mert azok szarok?
        – Akkor ki veszi meg?
        – Akinek nincs pénze.
        ….. nagy röhögés………
        És ez nem egy fotelhuszár, hanem egy évtizedek óta ott élő mérnökember. Persze ez is csak egy vélemény.

        • 2021.11.19. at 16:09
          Permalink

          Ecsém… És te ilyenekre adsz? 😀 A szőke nőkről és a zsarukról is van a professzor úrnak ilyen sommás véleménye? 😀 Mindig kiakasztott, amikor egy személy egy ország autóiparáról általános véleménnyel van. Gondolom, a kínaiakat is betéve ismeri, és még véletlenül sem a nagy p*fáját jártatja a semmiről. Ez csak az ő fejében létező világ, biztos csalódott egyszer, elvesztette a bizalmát, de nekem pusztán emiatt ne kelljen már arra az adott témára onnantól máshogy néznem…

          Ugye nem gondoltad, hogy a kommented bárkit, bármiben is befolyásolt? Annyit ért, mint az épületes marhaságod(“A BMW-k műszakiságával sosem volt gond.”). Nem hát, még maga a szó is hiányzik a szótárukból 😀

  • 2021.11.18. at 16:40
    Permalink

    Értelmetlen autó..feleslegesen túl erős, túl drága, használati értéke erősen korlátozott, és 5-6 év múlva fillérekért se tudja eladni a tulaj. Most komolyan mi lesz a sok elektromos autóval 5-8 évesen használtan? Mert hogy a kutya se veszi meg őket akkor, az biztos.

  • 2021.11.18. at 20:13
    Permalink

    Azért azt mondani hogy eladhatatlan kicsit tulzás nézd meg a használtak árait. Ráadásul autókereskedö barátom 1-hónap alatt 3-elektromossat adott el (nem győzi felvásárolni és behordani)
    A hidrogénröl meg annyit hogy ku…va macerás a szálitása mert iszonyú gyúlékony. Ráadásul természetes formában nincs jelen valamiböl ki kell vonni és az is energiát igényel. Szerintem a nehéz fuvarozásban lessz befutó az üzemanyag cella. A személyautóknál meg reszelgetik még egy kicsit az aksit. Nem annyira a hatótávot kell növelni (kb-400-500-km) mint inkább a töltési időt kellene csökenteni. Szerintem ha az autó elmegy egy töltéssel 4-500km akkor jó csak tudjam 10-15 perc alatt feltölteni.(azalatt a 10-15 perc alatt pont kitudnak menni az emberek mosdóba vagy isznak egy ücsit vagy kv-t esetleg esznek egy szenyát stb stb. Aztán vágtathatnak tovább.

Vélemény, hozzászólás?