Ettől kerül fele annyiba a CyberTruck, mint a konkurensei

Mivel és mennyit spórol a Tesla legyártott pickuponként? Kiszámoltuk!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az eladhatósághoz nagyban hozzájárul az adott termék ára, persze csak ha a spórolás nem megy a használhatóság rovására. A Tesla megtalálta a tökéletes receptet a CyberTruckkal, ezért utánajártunk, hogy mennyit spórolnak egy ilyen pickup gyártása során.

A Cybertruck alapváltozata 39 900 dollárról, azaz körülbelül 12 millió forintról indul majd, bár ezt a verziót kaphatják legkésőbb kézhez a vásárlók. A Hummer EV Pickup legolcsóbb variánsa ezzel szemben hasonló teljesítménnyel 23 millió forintos áron vihető haza, ráadásul csak két évvel később. Hagyományos társaihoz hasonlítva könnyedén árnyalható a kép, hiszen a legolcsóbb Ford F150 az egyesült államokban akár 8,7 millió forintért megvásárolható, ám a második legalacsonyabb felszereltségi csomaggal rendelve már utol is éri a CyberTruckot. Hogy mindez lehetséges legyen, a Teslának több módon is meg kellett vágnia a költségeket.
Hirdetés

Az egyik legfontosabb spórolás az újabb és jobb akkutechnológiához és annak felhasználásához köthető.

A CyberTruck ugyanis nem alvázas és nem is önhordó karosszériával rendelkezik majd, hanem egy teljesen új megoldással, melynek során szerkezeti elemként használják fel az akkucsomagot, ami mellesleg ugyanazt a teljesítményt a konkurenseknél kisebb méretben és olcsóbban teljesíti. Az autó négy strukturális elemből áll, egy egyben készült első és egy szintén egyben készült hátsó bölcsőből, az ezeket összekötő padlólemezbe integrált akkucsomagból és az erre rászerelt karosszériaelemekből. Mivel csak ezeket a nagyobb egységeket kell összeilleszteni, ezen folyamat során is értékes "forintokat" takarítanak meg.

A második legnagyobb költségcsökkentés épp a karosszériaelemeken található - vagy inkább csak keresendő, hiszen nincs ott - a fényezés.

Rozsdamentes acél elemeinek köszönhetően a CyberTruck az idén 40 éves DMC DeLoeranhez hasonlóan nem igényel festéket. Ez az anyagválasztás nem csak a fluxuskondenzátor működését segíti elő a Vissza a jövőbe filmekben, hanem a vásárlók pénztárcáját is kíméli. A festés és konzerválás különböző anyagain felül ugyanis egy típushoz a gyártósoron a festőműhely létrehozása már magában súlyos százmilliókba kerül, hiszen rengeteg minőségbiztosítási és környezetvédelmi elvárásnak kell egyszerre megfelelni.

Ezt követik az üvegek, amelyek a Cybertuck esetében nem íveltek, felületük teljesen sík. Ez apróságnak tűnhet, mégis óriási költségcsökkentést jelent, ahogy a beltérelemek és sok egyéb alkatrész házon belüli előállítása és a marketing hiánya is, hiszen utóbbit ellátják a márka rajongói.

Az utolsó elem a technológia ára, amire szintén a házon belüli előállítás jelent megoldást, a személyautókból ismert rendszer beépítése ugyanis minimális költségekkel jár. Mint minden saját fejlesztésű innováció esetében, az elsőt legyártani a nagy költség, utána viszont minden legyártott darab közt oszlik meg a tervezés és fejlesztés már kifizetett költsége. De mit is mutatnak a számok? Mennyit jelent mindez pontosan? Szpojlerveszély: sokat. Számszerűsítve egyetlen autón az olcsóbb akkucsomag 3 millió forinttal, a formabontó szerkezeti elemek és a költséghatékony összeszerelés 2,5 millió forinttal, a fényezés szükségtelensége 600 ezer forinttal, az üvegek egyszerűsége és a beltér házon belüli előállítása 200 ezer forinttal, a technológiai előny 600 ezer forinttal, a hirdetések megspórolása pedig további 200 ezer forinttal csökkenti az előállítási költségeket. Ez már magában 7,1 millió forint megtakarítást jelent, nem említve sok más, egyik kategóriába sem sorolható költségcsökkentő tényezőt. Ilyen például, hogy a kisebb és könnyebb akkucsomagnak köszönhetően a jármű súlya is jelentősen csökken, így ugyanakkora teherbíráshoz elegendőek olcsóbb és egyszerűbb futóműalkatrészek, kerekek és gumik.
Hirdetés
Így lehetséges tehát, hogy a Tesla pickupja, bár a belsőégésű motoros konkurenciánál drágább, az elektromos konkurenseinél lényegesen olcsóbb tud maradni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?