Európa útjaira is elhozta önvezető autóit a Toyota

A Toyota és a Lexus már Európa közútjain is teszteli önvezető technológiáját

Egyre közelebb járunk a sofőr nélküli autókhoz, a Toyota már Európában is teszteli őket.


El kell fogadni, ahol emberi tényező van, ott hibázási lehetőség is. Hogy ez milyen mértékű, jelentősebb-e, mint az embert egyre több helyen kiváltó elektronikáké, az sok tényező függvénye, az autógyártók és a fejlesztők azonban egyértelműen azt jósolják, hogy az önvezető technológiák csökkenteni fogják a közúti baleseteket és az áldozatok számát is. Miként például a Volvo, úgy a Lexus prémiummárkát jegyző Toyota célja is az, hogy nullára redukálják a közúti balesetben elhunytak számát. Önvezető kísérleti autójuk már létezik, amely most - sikeres japán és észak-amerikai – közúti tesztek után Európa útjaira lép, Brüsszel belvárosában vesz majd részt a forgalomban az önvezető technológiával felszerelt kísérleti Lexus LS.
Hirdetés
Az elkövetkezendő bő egy évben biztonsági, az autó irányításába beleszólni képes sofőrrel fut majd a kívülről is jól felismerhetően egyedi Lexus LS, aminek a közútra lépéshez természetesen szimulációs környezetben, zárt pályán is bizonyítania kellett. Brüsszel több szempontból is ideális helyszín a teszthez, egyrészt ott található a Toyota európai központja és kutatás-fejlesztési intézete, mely élen jár a számítógépes látási rendszerek terén, továbbá a mostani kísérleti projekt arra törekszik, hogy az önvezető rendszereket megismertessék, felkészítsék a különféle emberi reakciókra. Utóbbira azért remek lehetőség Brüsszel, mert az Európai Unió fővárosában 184 különböző nemzetiség tagjai élnek.
A Brüsszel útjaira lépő Lexus LS az európai „L3Pilot projekt” számára is gyűjt adatokat. A 2017-ben útjára indított, négyéves európai projektben a Toyota mellett harmincnégy további partner vesz részt – élvonalbeli autógyártók, autóipari beszállítók, kutatóintézetek és hatóságok. Az L3Pilot egy nagyszabású autonóm mobilitási tesztsorozatot készít elő, amelyben Európa tíz országában száz autó és mintegy ezer sofőr vesz majd részt. A TME most ebben a keretrendszerben elsősorban a fogyasztói viselkedést és a rendszerek biztonságos működtetését kutatja egy összetett, sokszínű városi környezetben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?