Európába is megérkezett, de hazánkba nem jön a Toyota Prius 4×4
Összkerékhajtású Toyota Prius - a magyar piac egyelőre nem kap belőle
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a Genfi Autószalonon az európai vevők számára is bemutatkozott a Toyota Prius összkerékhajtású változata, a magyar piacon nem elérhető az újdonság.
Minimális frissítést és összkerékhajtást is kapott a Toyota Prius negyedik generációja
Az első Toyota Prius 1997-es megjelenése óta több mint 4 millió példányban kelt el a modell, ami a világ első globálisan forgalmazott hibridje volt. Ezzel magasan a legnépszerűbb is, ám hazánkban a negyedik generációs Prius annak ellenére nemigen tudott labdába rúgni az új autók piacán, hogy maga a Prius elképesztően népszerű a használtpiacon, imádják a taxisok, a harmadik generáció Plug-in kivitele pedig tavaly a legnépszerűbb konnektoros, zöld rendszámos modellnek számított. A magyar piac viszont árérzékeny, így a Prius IV újonnan nem sok vevőt tudott meggyőzni, s ennek megfelelően már nem is rendelhető, így aztán a március elején a Genfi Autószalonon bemutatkozott összkerekes verziója sem érkezik - egyelőre - a hazai piacra.
Most először készült összkerekes Prius, akkumulátora a hideget jobban tűrő NiMH rendszerű
Az első ízben megalkotott összkerekes - gyári nevén - AWD-i Prius ugyanúgy egy villanymotort kapott a hátsó kerekek hajtására, ahogyan a Lexus hibridek és a Toyota C-HR, valamint a RAV4 összkerekes hibrid verziói, így tehát minimális tömegnövekedéssel, központi differenciálmű és kardántengely nélkül készült el a 4x4 rendszer. A hátsó kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye mindössze 5,3 kW, nyomatéka azonban 570 Nm. Az elektromos összkerékhajtási rendszer elinduláskor, 0-10 km/h között, illetve tapadásvesztés esetén lép működésbe (a 10-70 km/h sebességtartományban). Normál haladás, illetve fékezés során csak az első kerekek hajtottak.
Hajszálnyit a lökhárítók és a lámpák is változtak a Priuson
Bár az 1,8 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor változatlan, abba az európai piacok számára az eddiginél is alacsonyabb viszkozitású olajat töltenek gyárilag, s ezt is javasolják a cserék során. A kiegészítő villanymotor ellenére sem a fogyasztás sem az NEDC ciklus szerint 77, a WLTP szerint 99 g/km szén-dioxid emissziós érték nem nőtt.
A frissítések kötelező elemei között az új kárpitok is említhetők, nőtt a vezeték nélküli töltős telefontartó mérete, hogy a legújabb készülékek is elférjenek benne
Minimálisan megjelenésében is változott a Prius, a szokásos elemekkel, így módosított lökhárítókkal, átrajzolt LED világítótestekkel, az AWD-i verziók pedig középső tetőoszlopjukra fényes fekete műanyagborítást is kapnak. Az utastérben a technológia fejlődésével lépést tartva nagyobb méretű lett (így akár az iPhone X, vagy akár egy Samsung Note9-es biztonságos elhelyezésére is alkalmas) az okostelefonok vezeték nélküli töltésére szolgáló aljzat, illetve ide költöztek az ülésfűtés kapcsolói is. Ezeknél fontosabb változás azonban a keskenyebb és könnyebb vázú, mégis kényelmesebb első ülések bevezetése, valamint az új kárpitanyagok alkalmazása (az ülések hátoldalán térképzsebbel). Az ergonómiát átdolgozott ablakemelő kapcsolók, valamint továbbfejlesztett, ösztönösebben kezelhető Toyota Touch 2 multimédiás rendszer javítja. Alapfelszerelés az automatikus reflektoros LED fényszóró és a gyalogosfelismerős vészfékrendszer, valamint a távolságtartós tempomat és a sávtartó automatika is.
A hibrid folyamatábra természetesen a hátsó kerekek hajtását is mutatja
Ha azt vesszük, hogy a negyedik generációs Priusok használt példányai épp napjainkban kezdenek Nyugat-Európából szállingózni a hazai piacra, a frissített, összkerékhajtású verzióival első körben a skandináv, német, belga, luxemburgi, olasz, spanyol, portugál, svájci, osztrák, valamint a brit és ír piacokon megjelenő kiadások nagyjából 3 év múlva várhatók a hazai, másodlagos piacon.
Azért nem tudott vevőket megszólítani, mert európai szemmel gusztustalan (az eleje még elmegy).
Inkább egy jó kis 7 üléses Prius + jöhetne ebből a változatból is, és akkor eltűnne az az ótvar hátulja, akkor talán még jól is nézne ki ez az amúgy bizonyosan nagyon jó verda (egy CT200 és Prius+ tulaj).