Európaibb lett a Jeep Compass

Nem csak frissítést, új gyártóhelyet is kapott a Jeep Compass

A Jeep Compass eddig Mexikóból érkezett, most viszont az FCA (Fiat Chrysler Automobiles) egyrészt az európai igényekhez igazította, másrészt gyártásával is Olaszországba hozta.

A Jeep hierarchiájában a Renegade fölött (és a többiek alatt) álló Compass már-már új, Európa számára tervezett és gyártásával is Európába, a Fiat Melfiben található üzemébe hozott modellként debütált, holott csak egy frissítésről van szó. A szokásos finomhangolásokkal, 5 új színnel, friss felnikkel és új infotainment rendszerrel, de a lemezek alatt azért fontos változtatásokkal.
Hirdetés
Az 1,4-es Multiair benzinmotort egy új, csupán 1,3 literes -130 és 150 lóerővel is kínált, a korábbinál 27 százalékkal takarékosabb és tisztább üzemű, természetesen már a végleges Euro6-os emissziós normát is teljesítő - turbómotor váltja. Szívó- és kipufogóoldalon is változó szelepvezérléssel, részecskeszűrővel, a 130 lóerősnél 6 fokozatú kézi, a 150 lovasnál száraz duplakuplunos automata váltóval, amellyel

a Jeep első fronthajtású és automataváltós modellje.

Utóbbi azért fontos, mert a Jeep adatai szerint az európai kompakt SUV eladások 28 százalékát az ilyen verziók teszik ki. A benzines mellett továbbra is szerepel az 1,6 literes, 120 lóerős MultiJet II turbódízel, de a benzinesekkel jön plug-in hybrid is, 190 és 240 lóerős rendszerteljesítménnyel és összkerékhajtással, 4xe néven. A hibridek emissziómentes hatótávja 50 kilométer körül várható, a Compass MyRemote okostelefonos alkalmazása esetükben nem csak a zárak és a lámpák, hanem a légkondicionáló vezérlését is lehetővé teszi, de természetesen a töltöttségről, illetve az aktív töltés állapotáról is tudósít. A belső égésű motoros Compassokat már e hónapban piacra ígérik, a hibrideket őszre várhatjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?