Extrém elektromos off-roadert villantott a Volkswagen

A Volkswagen ID.4 GTX alapjain érkezik az ID. XTREME koncepcióautó, megnövelt teljesítménnyel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre több példa van villanyhajtású, valódi terepjárókra, és ez egyáltalán nem baj - most a Volkswagen mutatta meg, hogy az ID.4 is tökéletes alap lehet egy jó off-roadozásra.

Az aszfaltos utakról való letérés alapvetően egy természetközeli élmény, aminek kiteljesülése csak egy emissziómentes és nem mellesleg néma autóval érhető el. Megvan persze a hangulata a benzinzabáló, hörgő V8-asokkal felszerelt Jeepeknek és Toyota Land Cruisereknek, amikor versenyszerűen sziklákat és emelkedőket másznak, de legtöbbünknek elérhetőbb élmény egy észszerű erdei autózás, ami elektromos autóval legalább olyan kellemes, mint hagyományos meghajtásúval. Remélhetőleg tehát egyre több olyan koncepcióautó, végül pedig sorozatgyártású modell is bemutatkozik a jövőben, mint például az ID. XTREME. Az ID.4 GTX alapjaira épített XTREME nevéből és kinézetéből kiindulva persze egy komolyabb terepezésre hivatott, de ha például egy kicsit visszafogottabb változatban megkapná a zöld lámpát a Volkswagen döntéshozóitól, erős konkurencia lehetne a jövőben érkező Jeep 4xe modelleknek. Az XTREME legfontosabb vonása a megnövelt teljesítmény: 30%-kal, 380 lóerőre növelték a villanymotorból kisajtolható erőt. Mindez természetesen mind a négy kereket hajtja. Az ID. XTREME az eddigi legerősebb ID. modell, már persze ha leszámítjuk a (valóban extrém) ID. R-t, a Pikes Peak bajnokát.
Hirdetés
Megemelték az autó hasmagasságát, előre felhelyeztek egy diszkrét gallytörőt, a kerekeket pedig 18 colos felnikre és terepgumikra cserélték. 3D-nyomtatással készítették az 50 mm-rel szélesített sárvédőket, az autó tetősínjei közé pedig egy lyuggatott fémpanelt helyeztek, ahova rögzíteni lehet az erdei kalandokhoz szükséges egyéb felszereléseket. Az utaskabin fölött kapott még helyet egy LED-sor is, hogy ha esetleg éjszakába nyúlna az off-roadozás, az se jelentsen gondot. Alul pedig egy végig zárt alumíniumpanel védi az alkatrészeket (főként az aksit). Saját hangot is komponáltak az ID. XTREME-hez, ezeket a kerékjárati ívekbe helyezett hanggenerátorok továbbítják a külvilág felé. A külső mintázata odabent is folytatódik, a sötét Alcantara felületeket narancssárga kontrasztvarrás egészíti ki. És hogy valóban fenntartható legyen a kocsi: a koncepció alapjául szolgáló ID.4 egy már leszerelt, használaton kívüli tesztautó, csakúgy, mint az átalakított 82 kWh-s akkumulátor. Az ID. XTREME-et Locarnóban, az ID. Treffen (ID. Találkozó) nevű eseményen mutatta be a Volkswagen, ami az ID. Drivers Club rajongói csoport által szervezett találkozó kifejezetten az elektromos Volkswageneknek dedikálva - hasonló, mint a GTI-sek összejövetele a Wörthi-tónál.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?