Letisztult, elegáns és kimért formák, ez még a '90-es években született
Szinte élénken él még az emlékeinkben, amikor úgy néztünk a Ferrari 550 Maranellóra, mint a modern kor friss és új Ferrarijára, a fotókon szereplÅ‘ példány viszont éppen idén 20 éves. Az idÅ‘ repül, ez pedig egzotikus és ritka sportautók tekintetében csak pozitÃv lehet. A Ferrari 550 Maranello egy igazi modern klasszikus, mely nem épp a kor csúcs Ferrarija volt, a márka gran turismós kategóriáját testesÃtette meg.
A tökéletes túrakupés arányok kétüléses autót rejtenek, a hosszú géptérnek megvan az oka
Formára az 550 és frissÃtett változata, az 575 a klasszikus sportautós arányokat mutatja; irdatlanul hosszú orr, kétüléses kabin és rövid, nagyon széles far. Harmonikus, nem túl hivalkodó formák, csinosan kiszélesÃtett hátsó kerékjáratok és széles hátsó kerekek. Egy ilyen még akkor is félelmetesen jól néz ki, ha kÃvül belül fekete, a szűk hűtÅ‘maszkon büszkén ágaskodik a márka lovacskája, hátul pedig az elmaradhatatlan, nagyon retro, a formába mégis tökéletesen illÅ‘ dupla kerek lámpákkal találkozhatunk.
5,5 literes 480 lóerÅ‘s a V12-es szÃvómotor, 4,5 másodperces 0-100-at képes vele produkálni
A letisztult formákat nem torzÃtják el indokolatlan légterelÅ‘k, vagy öncélú dizájnelemek, ami van, az is funkcionális. Ilyen az irdatlan hosszú gépháztetÅ‘ tisztességes nyÃlása is, mely egyenesen a motor számára gyűjti a friss levegÅ‘t. A géptetÅ‘ alatt pedig egy igazi gyöngyszem dolgozik, egy 5,5 literes, szÃvó 12 hengeres motor, mely 480 lóerÅ‘t és 568 Nm nyomatékot teljesÃt, 4,5 másodperc alatt gyorsÃtja 100 km/h-ra a Maranellót és 320 km/h-ig képes gyorsÃtani, ezek még ma is nagyon jól hangzó értékek.
Egyszerű formák, minőségi bőrhuzatok, fém és karbonszálas betétek
Hatfokozatú kézi váltójának kulisszája is mestermű, alig futott többet 20 000 mérföldnél
Egy ilyen modern klasszikus Ferrari utastere is különleges egyveleg, egyszerre találunk régi és modern vonásokat, egyszerű és komolyabb anyagokat. A minÅ‘ségi bÅ‘r borÃtás mellett számtalan ponton találunk fémet és a középkonzolon, valamint a váltó gömbölyű gombján valódi karbonszálas műanyagot is alkalmaztak. A V12-es motorhoz hatfokozatú kézi váltót rendelt elsÅ‘ tulajdonosa, melyet a márkához könnyen köthetÅ‘ csinos fém kulissza vezet meg, és ez már csak önmagában is egy művészeti alkotás. A vezetés mérhetetlenül valódi élményét képes nyújtani ezzel az 550 Maranello egy olyan világból, ahol még nem a változtatható menetmóddal, hangulatfényekkel, hanggenerátorral és kijelzÅ‘kkel csavarták el a vásárlók fejét, hanem azzal, hogy közvetlen mechanikai és vezetési élményt kaptak.
Ez a V12 még torokból szól, minden trükköt mellőzve valódi mechanikai élményt nyújt
Az autógyártás csodálatos darabja kalapács alá került, 35 millió forintnak megfelelÅ‘ összeget fizettek érte, ami jól jelzi, hogy még egy ilyen tökéletes autónak is elérkezik a mélypontja értékét tekintve. A jelenlegi piacon egy hasonlóan szépen megÅ‘rzött Toyota Supráért is képesek néhányan többet kiadni, de ez változni fog. Egy Ferrari esetében nem nehéz megjósolni a jövÅ‘t és a késÅ‘bbi értékét, Ãgy nem csak autóként, de befektetésnek is az egyik legjobb megoldás lehet.
Eleganciája miatt sem hasonlÃtható a mai Ferrarikhoz, más, igazibb értékeknek megfelelÅ‘en született, amikor a szÃnház még nem számÃtott akkora mértékben, mint ma