Hirdetés

Ez a hat autó bizonyult tavaly a legbiztonságosabbnak

Egy Volvo mellett három Volkswagen, két Subaru és egy Opel az Euro NCAP kitüntetettjei között

Naná, hogy van Volvo a tavaly legbiztonságosabbnak bizonyult autók listáján, de ma már a tömegmárkáknak sem kell szégyenkezniük e téren sem.

A Volkswagen nem csak az Arteonnal, az új Polóval és a T-Roc mini SUV-val is bekerült a legbiztonságosabb modellek közé

Évről évre egyre több autó biztonsági jellemzőit vizsgálja meg az Euro NCAP, tavaly közel 70 sorozat biztonságát tesztelték, most pedig kihirdették a kategóriák legjobbjait. Naná, hogy ezek az autók kivétel nélkül 5 csillagos eredményt tudhatnak magukénak, amivel többet tudnak, mint koárbbi 5 csillagos modellek, hiszen az NCAP évről évre szigorítja feltételrendszerét. Tavaly egyébként a legtöbb új modell 5 csillagos eredménnyel zárt, míg a már régebb óta piacon lévő autóknál messze nem ilyen egyértelmű, hogy mai biztonságot tudnának adni.

Hirdetés

A kis egyterűek között az Opel Crossland X bizonyult a legjobb védelmet adónak

Tavaly a kisautók közül az új Volkswagen Polo, a kisméretű egyterűeknél az Opel Crossland X, míg a kompakt modelleknél a Subaru Impreza és az arra épülő XV crossover bizonyult a leginkább biztonságosnak. A kisméretű szabadidő-autók közül a Volkswagen T-ROC, míg a nagyobbaknál a Volvo XC60, a nagyautóknál a Volkswagen Arteon bizonyult a legjobbnak biztonság szempontjából.

Kevéssé meglepő, hogy a Volvo újdonsága, az XC60 is a legjobbak között van

Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára gratulált is a Volkswagennek, mint azt elmondta, a márka három modellje a toplistán jól mutatja azt, hogy a Volkswagen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy vevőinek a lehető legjobb biztonsági jellemzőket adja. Ugyanakkor az Opel és a Subaru is élvonalbeli biztonságot kínál, míg a Volvo csaknem természetes módon meghatározó továbbra is biztonság terén.

A kompakt kategóriában egyszerre díjazta az új Imprezát és az XV-t az Euro NCAP

Hogy az autók biztonsági fejlődése milyen mértékben fejlődik a töréstesztek által is, azt jól mutatja, hogy az Euro NCAP által 2016 óta vizsgált gyalogosfelismerős vészfékrendszer már a tavaly vizsgált autók 62 százalékánál alapfelszerelés volt. A sebességkorlátozó 92 százalékuknál volt meg, 82 százalékuknál alaptartozékként szerepelt. Persze nem csak a balesetelkerülésért, hanem az effektív utasvédelemért is sokat tesznek a gyártók, a tesztelt autók 94 százalékánál például már a hátsó biztonsági övek is erőhatárolós feszítővel szereltek.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?