Ez a Honda még nagyon beteg

Michelisz: műszaki malőrök Marokkóban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 2013-as marrákesi versenyre sem mosolyogva fogunk visszaemlékezni: Michelisz alatt egyetlen pontra nem volt képes az új, még mindig beteg Honda.

A bosszantó monzai WTCC-szezonnyitó után fergeteges javulásra nem számíthattunk, nem számíthattak, de a nullánál azért valószínűleg Michelisz Norbert és rajongói is többet reméltek a második, marokkói versenyhétvégével kapcsolatban. Mert az amúgy sem igen kedvelt marrákesi helyszín nullázást hozott a Zengő Motorsport tavalyi privát bajnokának, méghozzá dupla nullázást úgy, hogy egyik futamot sem tudta befejezni az új, még nagyon gyermekbeteg Hondával...
Hirdetés
Időrendben: a második szabadedzésen a kipufogó egyik gumibakja nem bírta a hőterhelést, a "negyed" autó megpörkölődött. Aztán már az időmérőn, de még szombaton a jobb első lengéscsillapító adta meg magát (közben Tarquini volt a leggyorsabb a gyári Civic volánja mögött...), Norbinak a 17. rajtkocka jutott. A vasárnapi első versenyen Monteiro falnak csapta a Hondát, abból az egyik féktárcsa - tűzforró - darabkája berepült a narancs-fekete Civic motorterébe, összeégette a kábelezést, a vízpumpát, ennyi. A futamot Nykjaer nyerte Chevrolet Cruze-zal.
Az autót összedrótozták a második menésre, s már úgy tetszett, hogy az utolsó helyből pontot érő is lehet, hiszen két körrel a vége előtt Michelisz tizedikként várta, hogy a Safety Car eltűnjön. Igen, voltak balesetek, nem is kicsik az amilyen szűk, olyan gigászi és gonosz kerékvetőkkel ellátott marrákesi pályán - ekkor épp Tarquini amortizálta le a maradék gyári Honda-technikát. Na de ömleni kezdett a benzin a tankból, ami nem túl veszélytelen, csodák csodájára nem égett ki, egyben maradt az autó. Ki nyert? Norbi 2012-es nagy riválisa, Oriola SEAT-tal és 18 évesen, amivel ő a legfiatalabb WTCC-futamgyőztes.
Magyar szempontból kevésbé lényeges, de Yvan Muller továbbra is szépen termeli a pontokat, s fölényesen vezet. A Chevyk gyári támogatás nélkül is nagyon gyorsak. A Lada egyelőre nem az, mondjuk szegény Thompson nem tehet arról, hogy valaki mindig meg- és eltalálja. Monzában Dudukalo, most Monje... A címvédő Huff is csak szenved a SEAT-tal. Folytatás a Slovakiaringen április 27-28-án (rá egy hétre Hungaroring), az alábbi videóban mutatott hidegvér és türelem adjon erőt a feltámadáshoz!

A vb állása (élcsoport)
  1. 1. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 88 pont
  2. 2. Nykjaer (dán, Chevrolet Cruze 1.6T) 51
  3. 3. Tarquini (olasz, Honda Civic S2000 TC) 51
  4. ... 12. Michelisz (magyar, Honda Civic S2000 TC) 4

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?