Ez a modell lép a Vitara helyére?

Már a szegényebb régiókban is kell a hibrid, az új Grand Vitara kétféle elektromos segítséget kínál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb gyümölcse született a Toyota és a Suzuki együttműködésének, ezúttal az indiai és az afrikai piac kap egy némileg módosított Toyotát Suzuki emblémával. Az európai megjelenésről folynak a találgatások.

Divatos SUV modellel bővül a Suzuki kínálata, melynek valódi forrása a nálunk ismeretlen Toyota Urban Cruiser Hyryder. A tervezők minden olcsón módosítható elem átalakításával igyekeztek suzukissá varázsolni az összképet, a végeredmény egészen pofás. A hátsó lámpák összekötése, a lebegő tető és a globális kínálatba illeszkedő front jelzi, hogy már a Távol-Keleten is nőnek az igények, ezt támasztja alá a kétféle hibrid hajtás, ezekkel a paraméterekkel és egy kellemes árral a hazai vevők is ölre mennének a Grand Vitaráért.
Hirdetés
Az új SUV méretei barátságosak, a 435 centis hossz 18 centivel több a hazai Vitara hasonló értékénél, a szélesség két centivel bőségesebb. Alapáron egy 1,5 literes benzinmotor jár a Grand Vitarához, amit a Jimny kapcsán kitiltottak Európából a nem megfelelő kibocsátás miatt. A 102 lóerős szívómotorhoz lágy hibrid hajtás jár, ami ugyan elektromos távot nem tud teljesíteni, de némi takarékoskodásra azért képes, ehhez ötös kézi vagy hatos automataváltó kérhető, az összkerékhajtás opcionális. A másik blokk szintén 1,5 literes, de Toyota származék, ehhez már öntöltő hibrid rendszer jár, a rendszerteljesítmény 116 lóerő, a maximális elektromos hatótáv 25 kilométer lehet, a váltó fokozatmentes e-CVT. A Grand Vitarában nem kell nagyítóval keresni az extrákat, főleg ha elég szélesre nyílik a pénztárca. A felszereltség része többek között a kilenc colos érintőképernyő Suzuki Connect rendszerrel, a teljesen digitális műszeregység, a head-up display kivetítő, a panoráma napfénytető, a szellőztetett ülések, a 360 fokos kamera és a vezeték nélküli telefontöltő. Az autó tudása és a kinézete alapján Európában is megállná a helyét, továbbá az öregedő Vitara pótlása is hamarosan szükségessé válik, ám erről még nincs hivatalos információ.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.07.23. at 17:13
    Permalink

    Érdekes ez az autó…

    Olyan,mint az előző SCross…valakinek vagy tetszik,vagy nem.

    Vannak tetszetős elemei,de valahogy mégsem jön át..azok a négyszögletű lámpák elbasszák az összképet.

    Fura,mert oldalról jól néz ki a karosszéria…szemből meg hátulról jönnek a problémák,már a Mitsubishin is kurva szarul néztek ezek a négyszögletű/kocka formájú lámpatestek.

    A Vitara és az új Scross sokkal szebb autó,mint ez.

    Suzukisként,összegezve:
    Ebben a formában remélem nem váltja a Vitarát.

  • 2022.07.23. at 17:53
    Permalink

    Ez gyakorlatilag egy S-Cross, más (szerintem a legutóbbi ráncfelvarráshoz képest harmonikusabb) megjelenéssel.
    A Vitara tengelytávja 10 cm-rel rövidebb.
    Sajnálom, hogy nem így néz ki nálunk az S-Cross, kicsit vállalhatóbb lenne. Itt legalább nem olyan az orra (főleg oldalnézetből), mintha utólag fabrikálták volna rá (ld. Renault Thalia segg). A hátulja is emészthetőbb, oldalról is sokkal jobban él a megfordított 3szög az esztergomi verzióhoz képest.
    Szintén Suzukisként.

Vélemény, hozzászólás?