Ez a tűzpiros darab a győri Audi gyár negyedmilliomodik Q3-asa

3 év alatt 250.000 Audi Q3 készült Győrben, miközben erős 2020-at zárt a gyár

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak tavaly több mint 140.000 Audi Q3 készült Győrben, 2018-as bevezetése óta pedig a jubileumi 250.000-es számot is elérte a legyártott példányok száma. A koronavírus ellenére jól zárt az üzem 2020-ban.

Bár nem meglepő, belegondolva mindenképpen elképesztő, hogy 2020-ban 155.157 Audit gyártottak Győrben, de még ez is eltörpül a szintén ebben az évben itt elkészült 1.661.599 motor számához képest. Ha éjjel-nappal dolgozna a gyár, akkor ez azt jelentené, hogy 3 és fél percenként legördül egy kocsi a gyártósorról. Ezek közül 141.891 Q3-as volt (ennek kétharmada hagyományos, egyharmada a kupésított Sportback), a maradékot a TT kupé és roadster tette ki. Idén márciusban pedig elkészült a negyedmilliomodik Q3-as is, amire mindössze 3 évet kellett várni. A jubileumi Q3 egy tango piros darab lett, a vevő pedig német - ez utóbbi nem meglepő, a kis SUV iránt a legnagyobb kereslet Németországban, az USA-ban és Olaszországban van. A modell sikerességét erős eladásain kívül szakértők is alátámasztják, jelentős díjakat nyert a Q3 2020-ban. A győri gyár képességei széleskörűek, hiszen a hagyományos meghajtásokon kívül lágy hibrid és konnektoros hibrid kivitelt is készítenek (utóbbit viszont nem túl nagy számban, tavaly mindössze 480 készült belőle), és persze a 2,5 literes, öthengeres motorral szerelt RS verziót, melynek erőforrását szintén helyben készítik.
Hirdetés
"Hála kollégáink szakértelmének és elkötelezettségének, minden általunk készített modell a prémium minőséget és az autók iránti szenvedélyünket képviseli" - mondta Les Zoltán, az Audi Hungária gyártásért felelős igazgatósági tagja. Ehhez bizony kell is sok kolléga, tavaly év végén 12.226 alkalmazottat számlált a vállalat, miközben az év egyik legjobb foglalkoztatójának díját is megkapták. Az éves bevétel 7 és fél milliárd euró volt, azaz több mint 2.700 milliárd forint. Tavaly majdnem 63 milliárd forintnyi befektetést eszközöltek, főleg a hibrid meghajtások alkatrészeinek, új erőforrások, illetve az e-tron GT karosszéria-elemeinek gyártásába. A gyár alapítása óta összesen befektetett pénzösszeg már 4 ezer milliárd forintnál jár. A fejlesztések a koronavírus ellenére sem állnak meg, jelenleg is a következő generációs villanyautó-platform gyártásának előkészületei folynak. "A tavalyi évben ismét bebizonyítottuk, hogy cégünk folyamatosan képes a lehető legjobban teljesíteni. Kiváló csapatunknak és az innovatív, a piaci igényekhez igazított termékkínálatnak köszönhetően cégünk egy kulcsszereplő mind a magyar gazdaságban, mind a Volkswagen-csoportban. A koronavírus-járvány erősebbé tett minket, ezért további befektetéseket eszközölünk cégünk sikeres jövőjének biztosítása érdekében" - nyilatkozta Alfons Dintner, az Audi Hungária igazgatóságának elnöke.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?