Ez a VW T6-os valószínűleg az első közúton tesztelt ID. Buzz

A Volkswagen már teszteli a hamarosan érkező elektromos kisbusz hajtásláncát

A Volkswagen teszt-öszvéreiben és álcázásaiban mindig van valami különleges: elsőre semmi feltűnő, elmész mellette, de aztán derengeni kezd, hogy valami nem stimmelt. Ez erre a T6-osra is igaz, ami az ID. Buzz tanulmány megvalósulásának első jele lehet.

Több okból is biztosak lehetünk benne, hogy ez nem csak egy furcsa Transporter prototípus, az első és legfontosabb jel a rendszámtábla helyén olvasható "Elektrofahrzeug" felirat, ami nem csak német nyelvtudás birtokában, de tisztán logika alapján is elektromos járművet jelent. Ha valaki figyelmét mindez mégis elkerülte volna, a T6 lemezek alatt bizony egy másik alváz és hajtáslánc van, ugyanis amit itt látunk, az rövidebb, mint egy megszokott VW kisbusz, sőt, szerintem a szélesség sem stimmel. Nem hatalmas módosítás, mégis megvan az a bizonyos "mit is láttam az előbb" érzés.
Hirdetés
Mindemellett igazolt tény, hogy a Volkswagen piacra tervezi dobni a retro elektromos hippibuszt, jövőre már valószínűleg be is mutatják az ID. Cargoval együtt, ami - megint csak nem egy Agatha Christie féle leleplezés - az ID. Buzz puritánabb, dobozos áruszállító változata lesz. Ha ez valóban így van, akkor lassan tényleg ideje volt már elkezdeni a teszteket. Változattól függően 48 és 111 kWh közötti kapacitású akkucsomaggal készülnek majd a jövő múltba kacsintó kisbuszai, ezzel akár 550 kilométeres hatótávot is ígérve. Az alapváltozat csak egy motort kap majd, 200 lóerős teljesítményével gyorsulási versenyezni biztosan nem kell majd vele, de még a tervezett összkerekes, erősebb változatnak sem ez lesz a célja. A végsebesség szédületes 160km/h-nak várható, utóbbi érthető okokból ismét nem az autóversenyzők érdekeit, sokkal inkább a hatótávot szem előtt tartó választás. Az egyik legmenőbb részlet az egész koncepcióban a tetőn elhelyezett napelem-csomag, ami akár további 15 kilométerrel is megnövelheti a hatótávot. Kevesen tudják, de nem ez az első Volkswagen-termék, ami napelemmel a tetején érkezett: Az Audi A4 és A6 és pláne az A8 modellek például már a 90-es években kaphattak ilyen csodát, igaz, akkor a generált elektronok még csak a tűző napon magárahagyott autó utasterének szellőztetését és hűtését táplálták. Ésszerű megoldás, hiszen ha a panel tud elegendő áramot fejleszteni ahhoz, hogy elinduljon róla a szellőztetés, akkor valószínűleg szükség is lesz az utastér klímájának normalizálására. Ez viszont már a múlt, a cégcsoport jövője pedig egyértelműen az elektromos autók köré épül, amely folyamatnak a része ez a készülő kisbusz is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?