Ez az autó jól mutatja, mire lenne tényleg szüksége a piacnak

Fizetett hirdetés

Ilyenből még sokat! Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi EAT8 használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ínség sok esetben lehetőséget is teremt, a nemrégiben elstartolt Peugeot Minőségi Használtautó program pont azt adja a piac számára, amire most szükség van - jól mutatja ezt a próbált 508 SW is.

Lassan a csapból is az folyik, hogy az emelkedő autóárak mellett mind hosszabb szállítási időkkel szembesülnek az autóvásárlók, ha pedig ez nem lenne elég, a gyártók szűkítik kínálatukat. Ma a Peugeot gyönyörűen kecses középkategóriása, az igazi utazóautónak számító 508-as alapvetően háromféle motorral, az 1,2 literes, 130 lóerős háromhengeres benzinessel, az 1,6-os benzinesen alapuló plug-in hybriddel és a 1,5 literes dízellel kapható, utóbbi személyes kedvencem, de az alapárak a benzinessel 12,96, a dízellel 13,58, a plug-in hybriddel pedig 16,22 milliósak. Aki ennek hallatán kiszédül a szalonból, az az Emil Frey M5 Centernél olyan kincsekre lelhet a használtautó-részlegen, amilyen a próbált 508 SW, a Peugeot Minőségi Használtautó programjából.
Hirdetés
Nézzük először, milyen autókat, milyen kondíciókkal ad a Peugeot Minőségi Használtautó program! Legfeljebb 8 éves, 180 ezer kilométernél nem többet futott, ellenőrzött előéletű és műszaki állapotú, próbaúton a felmérés során is vizsgált, de persze a vevők számára is bármikor kipróbálható autókat, amelyekre az alap 6 hónapos helyett 12 hónapos garanciát adnak Assistance szolgáltatással együtt. De az utóbbi "BASIC" kategórián túl van a "PRO" is, ami legfeljebb 3 éves, 65 ezer kilométernél szerényebb futású autókat jelent, a garancia, az assistance, illetve a kapcsolódó szolgáltatások (autóbeszámítás, finanszírozás lehetősége) itt is változatlan, viszont van egy nagyon fontos plusz: a vásárlástól számított 10 hónap vagy 10 ezer kilométer után ingyenesen átvizsgálják az autókat, és ha valami rendellenességet tapasztalnak, a garanciális feltételeknek megfelelően javítják azt. Lényegében ugyanezeket a feltételeket adja Citroën és a DS szintén nemrég startolt használtautó-programja, amelyekhez ugyancsak elsők között csatlakozott az Emil Frey Magyarország. Az általunk elhozott 2,5 éves, 45 ezer kilométert futott 508 SW a PRO kategóriából került ki, valóban újszerű autónak mutatkozott, s mint azt Kispál Kristóf az Emil Frey Magyarország Használt gépjármű értékesítési vezetője elárulta, ezek az autók nem csupán az eleve használt autót keresők számára érdekesek. Több esetben is előfordult már, hogy egy új autót rendelő ügyfél vásárolt magának annak megérkezéséig, arra az "átmeneti" akár 1-1,5 évre a Peugeot Minőségi Használtautó programjából, akár hasonló kategóriásat, akár szerényebbet, szerényebb összegért, hiszen nem csak egy jó autót tudott kapni, hanem ahhoz egy garantált beszámítási árat is, amiből aztán ismét egy eladható autó lesz.
Hirdetés
Az Emil Frey M5 Centernél a Minősített Használtautó kínálatot böngészve számos érdekességet láthatunk, néhány száz kilométert futott, szinte vadonatúj 2008, 9 éves, de nem egész 50 ezer kilométeres 208-as, de akad idegen márkás Renault Megane vagy épp Jaguar XE is. Utóbbi szintén nem egész 50 ezer kilométert futott, pedig dízel és már 6 éves. Szervizkönyves, leinformálható. Honnan származnak az autók? - kérdezem Kristóftól, ő pedig 3 pillért nevez meg: az Emil Frey Magyarország saját és beszámított autói, "partneri együttműködésekből" származók, ami egyszerre jelenti a flottákat, egyszerre az "átmeneti", azaz várakozási időkre eladott, majd visszavásárolt példányokat, valamint persze a teljes Emil Frey cégcsoport saját, tökéletesen karbantartott autói is a programba kerülnek. Az elhozott 508-as egy saját autójuk, 2019-es gyártás, azaz még a sorozat elejéről való, de csak 2020-as forgalomba helyezés, nagy kincse a 2,0 literes, 163 lóerős Blue HDi motor, amihez a 8 fokozatú EAT8 automata társul. 160 lóerő, 400 Nm nyomaték, ami a bő 1,5 tonnás autót 8,5 másodperc alatt tudja 100-ra mozdítani, de ami fontosabb: a 130-140-es autópályatempó a hosszú 8. fokozattal sétatempó, a 226 km/órás végsebesség pedig jól mutatja: még a 180-200-as tartomány sem fárasztó a hajtásláncnak. Sőt, mivel nem egy SUV-ról, hanem egy mindössze 1,42 méter magas, mégis hatalmas, 530 literes alapméretű csomagterű kombiról van szó, a sofőrnek és az utasoknak sem. Hiába keret nélküliek az oldalablakok, a zajszigetelés remek, ami pedig még inkább az, az a fogyasztás: bár több mint 2400 kilométerre 6,5 literes átlagot írt az autó, ez egyértelműen városi értéknek tűnik, azon kívül legalább 1, de akár 2 literrel kevesebbel is el lehet lenni.
Hirdetés
Bár csak egy közepes, Allure felszereltségi szintű példányról van szó, minden fontos benne van, a kétzónás automata klíma, a táblafelismerő, vagy épp a 17 colos alufelni alapból, de az autó valóban nagyon kényelmes AGR első üléseket (fűtéssel, állítható laphosszúsággal), állóra fékezni és araszolni is képes távolságtartós tempomatot, első-hátsó parkolóradart és tolatókamerát, kanyarkövető Full LED fényszórókat, bőr-szövet kárpitozást, kulcs nélküli nyitást-indítást és a króm ablakkerettel kontrasztos, a sötétkék metálfényezéssel pedig harmonizáló sötétített hátsó ablakokat is kapott. És ami a legnagyobb szó: 2,5 évesen teljesen hibátlan, futóműve nem kopog, kormányzása remek, az első 10 kilométer után úgy kellett megnézzem, hogy mennyi is van benne, 20 vagy 30 ezer kilométer, pedig valójában épp a 45 ezrediket tettem meg vele. Kívülről kecses és egyedi, de mégis szinte láthatatlan a sötét színű 508-as, egy kecses kombi, amit sokan nem is ismernek, így nem is fogják tudni, mennyire jó modellről van szó. Aki pedig ezt a példányt megveszi, egyrészt igen jó vásárt csinál, másrészt egy olyan autót kaparint meg, amit ma már rendelni sem lehet, ez viszont itt van, mármint a Peugeot Minősített Használtautó programjában, aki pedig bemegy az Emil Frey M5 Centerhez, nagyjából azonnal elviheti, már amennyiben kellően gyors. Hiszen ma ez az autó 2,5 évesen jóval olcsóbb korrekt felszereltséggel és a már nem elérhető "nagydízellel" és automata váltóval, mint az alapverzió újonnan. 9,99 milliós árat írtak rá, ami több mint 40%-kal szerényebb, mint egy hasonló ellátmányú új, de kisebb motoros dízelé lenne. Te melyiket választanád?
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.08.23. at 10:10
    Permalink

    Nem tudom miért gondoljátok azt hogy a piac ezt igényli, szerintem nem véletlen hogy a SUV-k bedarálják a kombik piaci szegmensét. A családi SUV-k olyan kompromisszumot hoznak össze, amiben minden vonalon helyt állnak, és ahol a V60 pl többet kínálna ott is eleget kapok az XC60-astól.

    A svédek jelenleg mindenáron egy kombit akarnának rám sózni. Számomra viszont a V60 minden szempontból visszalépés lenne a mostani SUV XC60-asomhez képest (kivéve a dizájnt persze), így maradok a réginél, amíg kitart az XC. Ez kicsit ódivatúbb ugyan, de mégis minden tekintetben funkcionálisabb.

    • 2022.08.23. at 12:10
      Permalink

      Nagyon sokan szeretnének még középkategóriás utazóautót, ami hosszú távon érezhetően takarékosabb, mint egy SUV, de egyre kevesebb márkánál van ilyen. A Peugeot esetén van, de a 2,0 literes dízellel pl már az 508 sincs.

      • 2022.08.24. at 08:26
        Permalink

        Az a baj, hogy számos nagyváros nekiment a dízeleknek, így a vevők is elbizonytalanodtak. Én is minden szempontból jobban szeretem a dízelt, de ha nem tudok bemenni egy sor városba akkor kénytelen leszek mást venni. Vagy kivárok amíg a sötétzöld köd alább hagy.

        A SUV többletfogyasztása szerintem elhanyagolható normális használat mellett, gyors gugli alapján azonos motorral 3 deci a különbség.

          • 2022.08.28. at 22:39
            Permalink

            Most még lehet, de egy vadiúj autót nem azért veszel hogy 5-6 év múlva kitiltsák mindenhonnan.
            Márpedig 2028-30 között ezeket szépen kitiltják, ami elmebeteg, de attól még nullára redukálja a vagyonért beszerzett új autód árát…

    • 2022.08.23. at 16:30
      Permalink

      Azt értem,( ill. nem) hogy a piac bedarálja a kombikat, de sorold már föl a SUV mellett, illetve a kombikkal szemben ellene szóló érveket?
      Számomra egyértelmű, hogy miből van több.

  • 2022.08.23. at 12:38
    Permalink

    Hát én meg csak kombiban gondolkoztam, az SUV szóba sem jött. Adott áron akkora, vagy nagyobb teret kínál a kombi, sokkal jobb menetteljesítmények, vezethetőség és fogyasztás mellett. Kinek mi a fontos. Nekem nem kell fél méter hely a fejem fölött, mert nem használom semmire.

  • 2022.08.24. at 23:35
    Permalink

    Nekem is egy kombim van, már nem is tudom hányadik. Korábban volt egyterűm is, egy Picasso, mert akkor éppen azt gondoltam jónak. Van egy SUV is a családban. A Clio kombit cseréltük, de a legújabb Cilóból már nincs kombi, így a Captur lett a megoldás.
    Amúgy racionális érv nem is kell, elég az, hogy valakinek ez tetszik, a másiknak meg az, ez már elég racionális. A Picassoban én jól éreztem magam, jó volt magasabban ülni, jó volt a nagy tér. Egy SUV pedig egyesíti egy egyterű és egy kombi előnyeit, és sokaknak tetszik. Ennyi elég is a sikerhez.

  • 2022.09.03. at 11:09
    Permalink

    Szép ez az autó. Volt egy mondat ez szemet szúrt : 2,5 évesen nem kopog nem zörög!!! Ez vicc ?? Vagy a “mai ” autók ilyenek 🙂 🙂 Kösz nem!!

    • 2022.09.07. at 07:55
      Permalink

      Ebben a kategóriában az Insigniák, Passatok többsége pár ezer kilométer után már pattog, zörög. A Toyota Camryból meg pl. az összes kivétel nélkül – már a bemutató autón sem tudod a szellőzőrácsot kinyitni nyekergés nélkül.

Vélemény, hozzászólás?