Hirdetés

Ez jön be a vevőknek? VW Tiguan használtteszt

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen Tiguan? Egy dízelt néztünk.

Kereken 10 évvel ezelőtt, 2007-ben érkezett az első Tiguan, majd 2011-ben frissült, ez már jóval az utáni, persze ma már előző szériásnak számít

Nem csak hazai, európai trend is, hogy a vevők a mind divatosabb SUV szegmensből vásárolnak – új autót. Ugyanakkor, ha megnézzük a használtautó-behozatalt, ott a középkategória vezet, első helyen annak alsó, másodikon felsőbb részével, majd következnek az újaknál ma már csupán ötödik helyen lévő egyterűk, a kisautók, és a használtaknál bizony a SUV-ok vannak az ötödik helyen. Döbbenet, de hiába jön be több használt autó, mint amennyi újonnan kerül útjainkra, a citált Volkswagen Tiguanból az idei első félévben 438 újat regisztráltak itthon, míg használtból csupán 123-at, amiben benne van a cikkünkben szereplő példány is, amit igazából csak azért vett meg mostani tulajdonosa, mert egy külföldi flottafrissítésnél jó áron kaparinthatta meg.

Hirdetés

Dupla kipufogós, de józanul csupán 110 lóerős a 2,0 literes dízel. Erősebbnek tűnik, ugyanis nyomatéka 280 Nm, már 1750-es fordulattól

Ha belelapozunk az ezüstszínű, 2,0 literes, Euro V-ös dízel szervizfüzetébe, hamar megtudjuk, hogy egy bank flottájában teljesített szolgálatot, 2014 júliusától, azaz alig múlt hároméves. Tavaly nyáron 62 ezer kilométer volt benne, ami abszolút hihetővé teszi 95 ezer kilométeres futását, a mostani karbantartás viszont az új tulajdonosra vár, hiszen a legtöbb vevőnek úgyis többet ér a kedvezőbb ár és a majd maga által elvégeztetett szerviz, mint a friss bélyegzés a szervizfüzetben. A karbantartás amúgy még nem késő, a műszerfal még csak finoman figyelmeztet, hogy itt az ideje megcsináltatni.

Felfújt Golf műszerfal, 3 év és közel 100 ezer kilométer után is újszerű állapotban

Hátul tologatható ülés és nagy lábtér, elöl kényelmes, az utas oldalán is szabályozható deréktámaszú ülések, elöl-hátul széles, elöl 1,5 literes palackot is fogadó ajtózsebbel

Négy automata elektromos ablak, fűthető külső tükrök, elektromos, visszagurulásgátlós rögzítőfék, de műanyag kormány – legalább kopásmentesen

A Németországból behozott Tiguan nagyon tipikusan nyugat-európai. Futóműve olyan, minta új lenne. Semmi lógás, kopogás, az utastér is újszerű. Látszik, hogy használója vélhetően sem kutyával, sem gyerekekkel nem rendelkezett, vagy ha igen, nagyon szigorú lehetett, a műanyagok ugyanis nem karcoltak, nem szétrugdosottak. A felszereltség szintén olyan, amilyennel itthon nemigen találkozhatnánk. Már színes érintőkijelzős, de kihangosító és persze navigáció nélküli a fejegység. Van ülésfűtés, de a kormánykerékre és a váltógombra nem jutott bőrborítás. Nekem erősen hiányzik a tempomat, persze sokan megvannak nélküle. Van viszont gyári vonóhorog, amit nem kell le-fel szerelni, ha mechanikusan is, de távirányítással hajtható ki-be, és nem mellesleg 1,8 tonnás vontathatóságot ad. Ez azért többet ér, mint a kormány bármikor megoldható a bőrözése, de akár a tempomat és a kihangosító is beépíthető utólag. Ja, és van viszont hátsó oldallégzsák, elektromos és fűthető külső tükör és négy darab automata (egy érintésre végigfutó) elektromos ablak is.

Alaphelyzetben 470 literes, egy kissé magas peremű, de minőségi kárpitozású a csomagtér. Ülésdöntéssel 1510 literes teret kapunk, amiben viszont óriási lépcső a lehajtott hátsó ülés

A gyári vonóhorog előnye az utólagosnál jelentősebb (1,8 tonnás) terhelhetőség és a távirányítós oldhatóság – könnyű ki- és behajtani. A csomagtérajtó is praktikus lehúzókat kapott – mindkét oldalra

Jó pont, hogy a 2,0 literes, már stop-startos és BlueMotion Technology jelzéses 2,0 literes dízel igen finoman jár, kuplungja nem mutat kopást, ami persze nem meglepő, hiszen önbeálló. Viszont az egész autó úgy tűnik, hogy vélhetően sokat futott higgadtabb üzemben, autópályán, mintsem városi nyüstölésben. Ja, és ez egy igen józan konfiguráció: 110 lóerős 2,0 literes alapdízel, csupán fronthajtással. A motor tehát abszolút nincs túlhúzva, ugyanakkor már ehhez is hatfokozatú váltó járt, a vegyes fogyasztás gyári érték szerint 5,3 l/100 km, de a valóságban is 6 liter alatt tartható.

Karcmentesek a lökhárítók és a tükörházak is, a fényszórók hagyományos halogének, de mosóval szereltek

Ha valaki az emissziója miatt aggódna, már elvégezték rajta a dízelbotrányos -tematikás visszahívásos módosítást. Persze azt is látni kell, hogy nagyon speciális, azaz igen szűk vevőköre van egy ilyen Tiguannak. A 2,0 literes dízel nyilván annak éri meg, aki sokat megy hosszú távon, illetve kihasználja a vontatási képességet. Ha egy mostani, már eggyel újabb generációs hasonló Tiguanhoz mérjük ezt, az amúgy 5,5 millió forintért hirdetett példányt, láthatjuk, hogy az újkori vételár kétharmadáért kaphatjuk meg a hároméves autót. Ez nagyjából a Volkswagenre jellemző átlag feletti értéktartást mutatja, vagyis azt, hogy egy ilyen SUV használtan sem olcsó. Ennyiért a vásárlók zöme inkább újat vesz. Ha viszont valaki egy nyomatékos, egyben lévő SUV-t, illetve leginkább Volkswagent szeretne, amint végigfutja a Használtautó kínálatát, megállapíthatja, hogy nem rossz ez az ajánlat, hiszen nincs másik ennél, azaz három évnél nem öregebb, 100 ezer kilométernél kevesebbet futott Tiguan ennyiért, csak hát mégis ritka az a vevő, akinek épp ilyen kell.

Bicskás kulccsal nyílik. Ha sokáig nyomjuk a nyitást, lehúzza az ablakokat, ha a zárást, felhúzza őket

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:45
    Permalink

    Én többször is túlfutottam, ilyenkorra mindig összejött 3-5e km többlet (főleg a 20e-es intervallumoknál). A márkaszervíz szerint semmi gond ilyesmivel (pl gari szempontból).

    Normálisan az autó előre figyelmeztet, majd szól hogy elérted, majd egyre határozottabban szól (pl menet közben is előjön, nem csak indításnál).

  • 2017.10.27. at 15:45
    Permalink

    Nincs olyan, hogy “finoman figyelmeztet” ez az autó, ha már megfutotta km szerint a megadottat és igaz a szervizkönyv bejegyzése, akkor biza legalább 3e km-rel túlfutotta a kötelező szervizt.
    Mondjuk ennél a dízelnél nem egy drága mulatság a 90 ezres szerviz, de így inkább visszatekertnek tűnik és rizikósnak megvenni, tipikus nepperautó.

Vélemény, hozzászólás?