Ez volt a Porsche első raliautója

Porsche 911 SC raliváltozat 1978-ból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Porsche több mint gazdag motorsportos múltjának egy darabja az első gyári raliváltozat a 911-esből: 36 év után vették elő a múzeumból.


A Porsche több év kihagyás után gyári csapatként 1978-ban tért vissza a raliba. A képeken és a videón látható 911 SC a Safari nevet kapta, mivel a kelet-afrikai Safari Rallyra készítették. A Porsche múzeuma legújabb videójában egy újabb érdekes részletét mutatja meg a 911-es történelmének. Bemutattuk már a V8-as prototípust, a középmotoros álcaautót, amiből végül a Boxster lett, egy kis légellenállású koncepciót 1984-ből és Piech mama festőautóját, az első Turbót. Ezt a ralicélra átalakított SC-t eddig gondosan őrizték a gyári kincsesbányában. A múzeumi darab 36 évet állt, de előtte rövid idő alatt sokat kapott. A korszak egyik legnehezebb raliján hajtották, ahol első helyen állt, de egy gázlón áthajtva kitört a hátsó futóműve, ezért a javítás után csak másodiknak ért célba. Az autó erényeit mutatja, hogy a 911-esekkel pályán is elég szép eredményeket értek el. Ez itt meg némi alvázvédelemmel és futóműerősítéssel, emeléssel egy ütőképes raliautó lehetett, nagyon közel a szériaváltozathoz.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?